פסטיבל "הליכות ג'יין" (צילום ארכיון)
פסטיבל "הליכות ג'יין" (צילום ארכיון)

33 הליכות מרתקות ברחבי העיר בפסטיבל "הליכות ג'יין" שיתקיים בסוף השבוע הקרוב

את ההליכות מובילים בהתנדבות מלאה אנשים מתוך הקהילה – אדריכלים, אמנים, חוקרים, פעילי סביבה ואקטיביסטים חברתיים. ההליכות יתקיימו בטבע וברחובות העיר, יהיו הליכות בניחוח היסטורי והליכות בדגש על התחדשות עירונית. אחרות יעסקו באמנות, איכות סביבה ובקהילות שונות המרכיבות את העיר

פורסם בתאריך: 9.5.22 13:13

פסטיבל "הליכות ג'יין" ה-11 יתקיים בחיפה בסוף השבוע הקרוב (חמישי-שבת, 14-12 בחודש). בפסטיבל מתוכננות 33 הליכות שיחשפו לקהל הרחב פנים שונות ומגוונות של העיר. את ההליכות יובילו אנשים מתוך הקהילה – אדריכלים, אמנים, חוקרים, פעילי סביבה ואקטיביסטים חברתיים.

"הליכות ג'יין" הוא פסטיבל בינלאומי שנוסד לציון מורשתה של ג'יין ג'ייקובס, במטרה להתבונן בעיר בתשומת לב ולהבין אותה לא ממרומי משרדי תכנון ממוזגים ואטומים, אלא מגובה המדרכה, בהליכה, בשיחה ובמפגש עם אנשים. לטענתה של ג'ייקובס, תושבי העיר הם המומחים האמיתיים של המקום בו הם חיים, ולכן יש לעודד אותם לצאת ולספר את סיפור העיר דרך העיניים שלהם. הפסטיבל מצוין מדי שנה בחודש מאי ביותר מ-250 ערים ברחבי העולם.

ההליכות יתקיימו בטבע וברחובות העיר עצמה, יהיו הליכות בניחוח היסטורי והליכות בדגש על התחדשות עירונית. אחרות יעסקו באמנות, איכות סביבה ובקהילות שונות המרכיבות את העיר. הדגש בבחירת ההליכות היה על איכות ותוכן, תוך מתן דגש על ייצוג לאוכלוסיות, קהילות ושכונות שונות המרכיבות את העיר.

 

 

בין ההליכות: שכונות חוגגות עיר – 100 שנים לשכונות העבריות הראשונות בחיפה בהובלת ד"ר שולי לינדר ירקוני; חיפה האדומה, חיפה הירוקה ומה שביניהן בהובלת אדריכל ד"ר יוסי קורי; נוסטלגיה בין קודש לחול בוואדי סאליב בהובלת יחיאל ממן וקבוצת הקולנוע של ואדי סאליב; הדר המתחדשת בהובלת גילה זמיר; צעדים קטנים ומהלכים גדולים במוזיאון הימי הלאומי בהובלת עדי שלח; גלגולו של בית מידות ברחוב ירושלים בהובלת האדריכל גיא נרדי; "חיפאיות" – 90 שנה של אמנות נשית חיפאית בהובלת זיוי ברמן; "ימים של גאולה" – קהילה שהייתה ואיננה דרך עיניו של ילד בהובלת יורם כץ; נווה שאנן – 100 שנים קדימה, 100 שנים אחורה בהובלת אדריכל עומרי זילכה; שביל הבאר – טבע עירוני ליד הבית בהובלת אודרי לנגר ועוד.

"הליכות ג'יין" הוא פרויקט אזרחי-עצמאי והוא מאורגן ומוצא לפועל בהתנדבות, ללא תמיכה של אף גוף חיצוני, הכל מתוך הכוחות המקומיים הקיימים בעיר. ההשתתפות בהליכות היא ללא עלות, אך כרוכה בהרשמה מראש באתר האינטרנט, שבו ניתן למצוא גם את תוכנית האירוע ואת הפרטים המלאים על כל אחת מההליכות או בדף הפייסבוק.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר