"מוצרט גרופ" (צילום: Nicolas Fagot)
"מוצרט גרופ" (צילום: Nicolas Fagot)

כשבטהובן התגלגל מצחוק

במוצאי השבת הקרובה תופיע באודיטוריום חיפה רביעיית "מוצרט גרופ" הפולנית, ששוברת את כל המוסכמות ואת הרצינות התהומית של המוזיקה הקלאסית. המופע של ארבעת הווירטואזים שופע אלמנטים קומיים ובדיחות, וגם למי שלא מתחבר למוזיקה הקלאסית מובטחת הנאה מושלמת

פורסם בתאריך: 17.5.22 17:07

אחרי יותר מ-30 שנה, 50 מדינות, ארבע יבשות, 2000 טיסות, יותר מ-300 בעיות מסובכות להפליא להשיג לצ'לו כרטיס תקף לטיסה ומגפה, רביעיית "מוצרט גרופ" מגיעה לישראל עם תוכנית חדשה.

תוך שהם הופכים את כלי המיתר לכלי תיפוף ולגיטרות ומשלבים הפתעות, שוברים ארבעת הווירטואוזים את הרצינות המתלווה למוזיקה הקלאסית עם אלמנטים קומיים מובהקים, המשלבים בדיחות מוזיקליות ממוזיקת הקאנטרי, טנגו, גראנג', בלוז, בכרך, ביטלס, מונטי פייטון ועוד.

חברי ההרכב הפולני הם הכנרים פיליפ יסלר ומיכאל סיקורסקי, הוויולן פאוול קובאלוק והצ'לן בולק בלשצ'יק. ארבעתם סיימו הכשרה באקדמיות המוזיקה של ורשה, לודג' ופולין, אך החליטו שאינם יכולים לקחת את עצמם יותר מדי ברצינות. הם מעדיפים לצחוק וליהנות עם המוזיקה הקלאסית. הם מהווים אלטרנטיבה לעולם המוזיקה הקלאסית המכופתר, שוברים במופע שלהם את הרצינות המתלווה למופעים רגילים ומוכיחים שאפשר לנגן יצירות קלאסיות אחרת.

"מוצרט גרופ" (צילום: Nicolas Fagot)

"מוצרט גרופ" (צילום: Nicolas Fagot)

בתחילת דרכם הציגו כמעין בדיחות מוזיקליות שהיו כה מוצלחות, עד שבמהרה נוצר המופע הראשון שלהם "מוצרט עודנו חי". מאז, הם הוזמנו להופיע ברחבי אירופה, בקנדה, בארה"ב ובאסיה, זכו בפרסים רבים, כמו גרנד פרי 2011 של פסטיבל ההומור האירופי ה-31 ופרס פינגווין הברונזה של בירת המוזיקה הפולנית, זיילונהגורה. מאחוריהם שיתופי פעולה עם אמנים כמו בובי מק'פרין ומכירות של יותר ממיליון עותקים של שני תקליטורים שהוציאו לאור.

 

 

הקומפוזיציה הקלאסית היא הקנבס שלהם. הם מנתחים את המבנה והנושא שלה, מקיפים אותה באסוציאציות מוזיקליות ורעיונות מבריקים עד כדי כך שהמאזין מופתע כל הזמן, נדהם, צוחק ומתרגש עד דמעות. במופע הם הופכים קלאסיקות מוכרות לעיבודים מיוחדים המשלבים מוזיקה עכשווית והרבה קטעי הומור. הם מפליאים להשתמש בכלי הנגינה ולהפתיע גם בנגינה ביד אחת וגם תוך כדי ריקוד. כל יצירה הופכת להיות שילוב של סגנונות עם המון קריצות והומור. התוצאה – מופע קצבי, שסוחף את הקהל מתחילתו ועד סופו, וגם למי שלא מתחבר ביומיום למוזיקה קלאסית, מובטחת הנאה.

המופע כולל יצירות של מוצרט, יוהאן שטראוס, באך, בטהובן, גריג, ביזה, אופנבך ופגניני, המשתלבות בסגנונות מוזיקליים מכל העולם וכן ביצועים של שירים ידועים מהרפרטואר האיטלקי כמו "פוניקולי-פוניקולה", "או סולו מיו", נעימות מתוך סרטים ומערבונים, ובהם "הסנדק", "הגשר על נהר קוואי", "קיד וקסידי", "הטוב הרע והמכוער", "ריו בראבו" ושירים שכולם מכירים של סרז' גינסבורג, לנון ומקרטני ומונטי פייתון.


מחירי הכרטיסים: 279-169 שקלים. מוצ"ש, 21 במאי, שעה 20:30, אודיטוריום חיפה, כרטיסים: קופת ברק: 04-8377777 או באתר >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר