ציור של שלו מן
ציור של שלו מן

"הציור הוא צורך קיומי שלי לבטא את עצמי בצבעים במקומות שבהם המילים דלות"

בשבת הקרובה תיפתח בבית האמנים ע"ש שאגאל תערוכת יחיד של האמן החיפאי שלו מן. הוא מצייר בעיקר מופשט על בדי קנבס גדולים. מקורות השראתו הם נופים שנצרבו בתודעתו, מוזיקה על שלל גווניה, עולמו הרגשי ורגעים קטנים של דמיון והתרגשות

פורסם בתאריך: 7.6.22 14:41

ארתור רובינשטיין הפסנתרן אמר בזמנו: "אני מעורב בתשוקה בחיים – אני אוהב את השינויים, את הצבעים, את התנועה. להיות חי, להיות מסוגל לראות, ללכת, להיות בעל בית, מוזיקה, ציורים – כל זה פלא". כך גם בתערוכת היחיד של האמן החיפאי שלו מן, "תנועה", בבית האמנים ע"ש שאגאל: הוא שואף ללכת אחר המיית ליבו. הציור שלו הוא מסע בהשפעת המוזיקה של חיפוש וכמיהה, רגש או געגוע, לעיתים הוא שמחה מתפרצת, לעיתים עצב וכאב. הציור שלו הוא סימפוניה.

ציור של שלו מן

ציור של שלו מן

"הציור הוא צורך קיומי שלי, לבטא את עצמי בצבעים ובצורות במקומות, שבהם המילים דלות ואין ביכולתן להכיל או לתאר", אומר מן, "כל זאת בשפה אוניברסלית הנוגעת ברגש, שהוא מעבר להסברים שכלתניים".

 

 

מן מצייר בעיקר מופשט, במגוון של כלים וטכניקות, על בדי קנבס גדולים. מקורות השראתו הם נופים שנצרבו בתודעתו, מוזיקה על שלל גווניה, עולמו הרגשי ורגעים קטנים של דמיון והתרגשות. הוא אומר: "אני נמצא בהלך רוח של משחק ומתנסה על הקנבס ביישומו ובהגשמתו של מערך מוזיקלי. השלב השני הוא שלב התיקונים היותר איטי ואנליטי".

האמן שלו מן

האמן שלו מן

שפת האמנות שלו נעה מסגנון מופשט-אקספרסיבי למופשט-לירי, כאשר הוא מושפע מאוד מציור ישראלי בתחילת דרכו, דוגמת אופקים חדשים ועוד. עם זאת, הציור שלו מנסה לשקף הלך רוח עכשווי, פועם ומשתנה, באופן תמידי. האמן נאמן לאמנותו ומבטא את רחשי הלב והתת מודע בצבע, כתם, קו ומרקם, בשפה שהיא מעבר למילים – שפת האמנות. יצירותיו של מן משולות למעגלי החיים, שכרון צבעים של סערה ורוגע, זיקוקי דינור מצד אחד וחוף מבטחים רגוע, מנגד.

אוצרת: מנוחה כהן. פתיחה חגיגית: שבת, 11 ביוני, 11:00, בית האמנים ע"ש שאגאל, שדרות הציונות 24, חיפה. נעילה: 25 ביוני.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר