הבמאי אולכסנדר קיריינקו במהלך צילומי סרט בישראל (צילום: יח"צ)
הבמאי אולכסנדר קיריינקו במהלך צילומי סרט בישראל (צילום: יח"צ)

10 סרטים אוקראינים קצרים יוקרנו מחר באירוע מיוחד במתנ"ס הדר

את האירוע מקיימים המיזם החברתי "#איזהאנשים" ומועדון קולנוע "תוצרת אוקראינה". הסרטים יעסקו בנושאים שונים כמו החיים, אהבה ומלחמה, וחלקם כבר זכו בפרסים בפסטיבלים באירופה. מחר כניסה: 15 שקלים כולל בירות וממתקים אוקראינים

פורסם בתאריך: 2.7.22 20:03

10 סרטים אוקראינים קצרים יוקרנו מחר (ראשון) המתנ"ס הדר באירוע מיוחד של המיזם החברתי "#איזהאנשים" ומועדון קולנוע "תוצרת אוקראינה". זוהי הזדמנות נדירה לצפות בסרטים של במאים אוקראינים, המוצגים לראשונה בחיפה, לאחר הקרנה מוצלחת בסינמטק תל אביב. הסרטים עוסקים בשלל נושאים: על החיים, על אהבה, על מלחמה, וחלקם כבר זכו בפרסים בפסטיבלים באירופה. יוזמי האירוע הם אלכסיי דמצ'נקו, עיתונאי שעלה מאוקראינה בשנת 2016 והתיישב בחיפה, יחד עם סבטלנה קוזירבה, שהיא למעשה אשת הקשר עם הבמאים האוקראינים.

לדמצ'נקו תואר שלישי ביחסים בין-תרבותיים, ובטכניון הוא למד ניהול פרויקטים, מה שעזר לו להקים בחיפה כמה פרויקטים חברתיים. הפרויקט #איזהאנשים עוסק במה שהכי מעניין אותו: האינטגרציה – איך אנשים מסתגלים למציאות חדשה, מגלים את התרבות החדשה והופכים לחלק ממנה. בקבוצות הפייסבוק שהקים, האחת בעברית והאחת ברוסית, הוא מספר על הישגי העולים. בנוסף הוא הקים קבוצת פייסבוק על קולנוע ישראלי ברוסית, שבה כ-12 אלף חברים.

דמצ'נקו: "האירוע אינו רק ערב הקרנה, אלא גם ערב סולידריות ששם לעצמו מטרה לתמוך ולקדם תרבות קולנוע אוקראינית, במיוחד בעת הזו, מתוך הבנת התפקיד החשוב שיש למדיום בעיצוב ושינוי המציאות".

זה אירוע בתשלום?

"פנינו לעיריית חיפה בבקשה לקבל תמיכה כספית, אך נענינו בסירוב, לכן כרטיס יעלה 15 שקלים. זה הסכום שנשלם עבור האולם. חוץ מזה, במהלך הערב תתאפשר העברת תרומה שתועבר ליוצרי הסרטים במטרה לסייע להם לקדם את יצירתם. עבור כל מי שהגיע לישראל מאוקראינה לאחר 24 בפברואר השנה, ההשתתפות באירוע היא בחינם".

 

 

 

ויש גם בונוס לקהל.

"נכון, הצופים יקבלו בירות וממתקים אוקראיניים, כך שחוץ מלראות חלקים מהתרבות האוקראינית המודרנית, הם יוכלו גם לטעום אותה".

ההקרנות יחלו בשעה 19:30, כל הסרטים מתורגמים לאנגלית בלבד:

On one`s own land" by Oleksandr Kyrienko"

The call" by Kadim Tarasov"

Come outside, Masha" by Yuliia Shalimova"

NOT TODAY" by Khrystyna Syvolap"

Deep water" by Anna Dudko"

Golden Love" by Pavlo Ostrikov"

Laces" by Oleg Fedchenko"

Five minutes" by Yana Antonets"

PlastikWood" by Volodimir Yudashkin"

Clown" by Oleksandr Kyrienko"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר