אנמורפוזה של "הנשיקה" (צילום: Javier Naval)
אנמורפוזה של "הנשיקה" (צילום: Javier Naval)

"כשמדע פוגש אמנות": תערוכה רב חושית של הצייר המפורסם גוסטב קלימט

בתערוכה, שתיפתח בשבת הקרובה במדעטק, יוצגו בטכניקות מרהיבות ציוריו שופעי הצבע של גוסטב קלימט, מהציירים המפורסמים בעולם. בימי התערוכה יתקיימו במוזיאון הפעלות מיוחדות לילדים בהשראת עבודותיו של קלימט

פורסם בתאריך: 5.7.22 16:09

התערוכה הבינלאומית המקורית של האמן הנודע גוסטב קלימט מגיעה למדעטק, תחת הכותרת "KLIMT  – כשמדע פוגש אמנות". התערוכה הרב-חושית המצליחה, שמגיעה לראשונה לישראל,  חושפת את עולמו הסוחף של קלימט, הצייר האייקוני, מהמפורסמים בעולם, ומשלבת פעילויות מדעיות מקוריות לכל המשפחה, הממחישות את המפגש המסקרן בין מדע לאמנות ומעניקות ערך לימודי חווייתי.

המבקרים בתערוכה נכנסים לעולם שכולו קלימט, שהתמחה בציורים השופעים צבע, קישוטים וזהב. במתחם המבואה אפשר ללמוד על חייו של האמן ועל תרומתו האדירה לאמנות. משם עוברים במנהרה מוזהבת של מראות אינסופיות, המוליכה לאולם, שבו מוקרנות יצירותיו של קלימט במופע מהפנט של 360 מעלות, בליווי אורות וצלילים.

"כשמדע פוגש אומנות". גוסטב קלימט במדעטק (צילום: Javier Naval)

"כשמדע פוגש אומנות". גוסטב קלימט במדעטק (צילום: Javier Naval)

בתערוכה מגלים מחדש את "הנשיקה", אחד מציוריו המפורסמים, שהפך לאייקון תרבותי מהמוכרים של המאה ה-20, במוצג תלת-ממדי בטכניקת אנמורפוזה. לבסוף, מגיעים למתחם מציאות מדומה, הלוקח למסע בין יצירותיו, המתעוררות לחיים בתלת ממד. ביקור בתערוכה מומלץ לילדים בני 12.

"כמוזיאון מדע מוביל, מדעטק מעודד סקרנות, יצירתיות ודרכים לא שגרתיות להתבונן בטבע", אומר אוצר התערוכה אמיר שור, "אין כמו אמנות על מנת לפתח תכונות אלו ומכאן הקשר הכל כך חזק בין אמנות לבין מדע. תערוכת הקיץ היא סופר טכנולוגית, ומאפשרת מבט מיוחד על תהליך היצירה. זוהי חוויה תרבותית ומהנה באיכות הגבוה ביותר שאסור לפספס. מצד אחד, אין תחליף להתבוננות מקרוב ביצירה מקורית, אבל מצד שני, יצירות מוגדלות בחדר הקרנה עצום, קילוף השכבות בצורה דיגיטלית כשברקע מוזיקה קסומה ותפאורה, מאפשרים חיבור רגשי חזק, וחקר המתאים לזמננו".

"כשמדע פוגש אומנות". גוסטב קלימט במדעטק (צילום: Javier Naval)

"כשמדע פוגש אומנות". גוסטב קלימט במדעטק (צילום: Javier Naval)

בימי התערוכה יתקיימו במוזיאון הפעלות מדעיות מיוחדות לסקרנים הצעירים: סדנה לציור באמצעות מגנטים, סדנת "סחרחרות צבע" לציור בהתזת צבע על דיסקיות, קיר ציור אינטראקטיבי, מופע ציור באמצעות מטוטלת והדגמות מרתקות בנושא אור וצבע, שבהן יגלו איך יצרו צבעים לציור בתקופות שונות, איך השפיע ייצור הצבע על יצירות האמנות ומה הקשר בין אורות לצבעים. במעבדת "פאב לאב" של המוזיאון תתקיים, בתשלום סמלי נוסף, סדנה ליצירת תמונה תלת-ממדית בהשראת האנמורפוזה של תמונת "הנשיקה" המוצגת בתערוכה, כולל הדגמת הכלים לייצור דיגיטלי.

 

 

התערוכה והפעילויות מתווספות ל-5000 מטרים רבועים של בילוי משפחתי, הנאה ולמידה בתערוכות הקבע של מדעטק, עם מאות מוצגים אינטראקטיביים להפעלה עצמית במגוון עצום של נושאים מדעיים מרתקים בפארק המדע הפתוח, המאפשר התנסות פעילה במוצגי ענק הממחישים עקרונות מדעיים, ובמתחם ההתנסות לגיל הרך, המשלב משחקים עם חוויית הבנה מדעית-טכנולוגית.

"כשמדע פוגש אומנות". גוסטב קלימט במדעטק (צילום: Javier Naval)

"כשמדע פוגש אומנות". גוסטב קלימט במדעטק (צילום: Javier Naval)

מנכ"ל מדעטק, יוסי אני: "אנחנו שמחים לארח תערוכה בינלאומית מצליחה ועוצמתית של צייר מהמפורסמים בעולם. כיום אין אפשרות אחרת לצפות בכל יצירותיו של קלימט במקום אחד, והטכנולוגיה החדשנית, המעוררת לחיים את יצירותיו באופן המפעיל כמה חושים גם יחד, מנגישה אותן גם לילדים צעירים, שלא בהכרח מזדמן להם לפגוש אמנות קלאסית ולהתחבר אליה. החשיפה המוקדמת לאמנות, לצד החיבור לפן המדעי והטכנולוגי באמצעות ההפעלות הייחודיות למוזיאון, הן חוויה לימודית מפתחת ובלתי נשכחת".

מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון, רחוב שמריהו לוין 25, חיפה. החל מ-שבת, 9 ביולי. מומלץ לשריין מקומות ולרכוש כרטיסים מראש במחיר 80 שקלים לכרטיס דרך אתר האינטרנט. מחיר ברכישה ישירה בקופה: 89 שקלים לכרטיס. עד גיל 5 הכניסה חינם. לשעות הפתיחה ולשעות הפעילויות יש להתעדכן באתר המוזיאון >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסי

    נמאס כבר מכל התערוכות האלה בהן הטכנולוגיה תפסה טרמפ על האמנות. אמנות זה לא, אבל דרך לעשות כסף, כנאה שכן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר