הטרקטור מוכנס אל חלל המוזיאון (צילום: חברת מוזיאוני חיפה)
הטרקטור מוכנס אל חלל המוזיאון (צילום: חברת מוזיאוני חיפה)

לעיני העוברים והשבים: טרקטור הוכנס לתוך מוזיאון חיפה

בתום מבצע הנדסי מורכב הונף טרקטור חקלאי גדול באמצעות מנוף מיוחד אל תוך גלריית התצוגה שבקומה העליונה של מוזיאון חיפה לאמנות, וזאת כחלק מתערוכת היחיד החדשה "ממציא את הגלגל" של עודד הירש, שתיפתח ב-4 באוגוסט

פורסם בתאריך: 13.7.22 15:25

אירוע יוצא דופן התרחש אתמול (שלישי) במוזיאון חיפה לאמנות, כאשר לעיניהם של העוברים והשבים הוכנס טרקטור לתוך המוזיאון. בתום מבצע הנדסי מורכב הונף טרקטור חקלאי גדול באמצעות מנוף מיוחד אל תוך גלריית התצוגה שבקומה העליונה של המוזיאון, וזאת חלק מתערוכת יחיד החדשה של עודד הירש, "ממציא את הגלגל", שתיפתח ב-4 באוגוסט.

לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים הוכנס הטרקטור בשעת ערב מאוחרת למוזיאון, כאשר מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה יותם יקיר מסביר לעוברי האורח הסקרנים על הפעולה.

הטרקטור גדול המימדים ישולב במערך עבודות הווידאו שמוצגות בתערוכה כאביזר קולנועי שדילג ממסך ההקרנה אל המרחב הממשי. זהו אותו הטרקטור שמופיע בעבודת הווידאו "טרקטור" של הירש, אשר בה קבוצה של אנשים חופרת באדמה במשך שלושה ימים, עד שהיא חושפת אותו.

 

הטרקטור מונף אל תוך חלל המוזיאון (צילום: חברת מוזיאוני חיפה)

הטרקטור מונף אל תוך חלל המוזיאון (צילום: חברת מוזיאוני חיפה)

 

 

התערוכה של הירש מורכבת מעבודות וידאו המתבססות על תסריטים מפורטים לסיטואציות אבסורדיות. הוא ממציא אתגרים ותקלות שיש לפתור, ומספק את התרחיש המלא לאופן הפתרון. לרוב הפתרון מופרך לא פחות מהאתגר, והעבודות משאירות תהייה לשם מה נחוצות פעולות אלה – מדוע צריך לחלץ טרקטור הקבור באדמה ואז להניפו אל חלל המוזיאון? ביקור בתערוכה (הכניסה חופשית) יפתור על התעלומה.

בעונת התערוכות הקרובה תוצג גם תערוכת יחיד מוזיאלית ראשונה לאמנית העולה נרדין סרוג'י – מיצב תלוי מקום שנוצר במיוחד עבור המוזיאון ומגיב אל ההיסטוריה של המבנה כבית ספר לבנות של הכנסייה כמו כן חונך מוזיאון חיפה לאמנות תצוגת קבע של יצירות המופת מהאוסף הישראלי שלו, ופותח את התערוכה "רוך וקושי: הדפסים ממרכז גוטסמן לתחריט" שמציגה כ-60 הדפסים שנוצרו בסדנת ההדפס בקיבוץ כברי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר