ההופעה של להקת 'טרומבנות' בחוף הים. פסטיבל "וולקאם 2022" (צילום: הנהלת הפסטיבל)
ההופעה של להקת 'טרומבנות' בחוף הים. פסטיבל "וולקאם 2022" (צילום: הנהלת הפסטיבל)

פסטיבל "וולקאם 2022": החיפאים הצביעו ברגליים

טליה ריטר ממארגנות הפסטיבל: "היענות הקהל החיפאי לפסטיבל הייתה מרשימה. רבים דיברו על הצורך שלהם בתרבות ואירועים מהסוג הזה בעיר". בשנה הבאה, לדבריה, יותר פעילויות יתקיימו בחוף הים

פורסם בתאריך: 3.8.22 10:40

הציבור החיפאי הצביע ברגליים והגיע בהמוניו לפסטיבל החיפאי "וולקאם 2022" שהתקיים בשבוע שעבר בהדר.

פסטיבל "וולקאם" הוא פסטיבל חיפאי שנוצר על ידי תושבי העיר ומאורגן על ידי קהילת הצעירים "רוג'ום חיפה", בשיתוף ובתמיכה של מינהלת קהילת הדר ומיזם "שכונות בשינוי" של קרן שח"ף. הוא מתקיים מדי שנה במשך כל השבוע האחרון של חודש יולי במרחבים ציבוריים, בפארקים, במתנ"סים בשכונת הדר, בבתי עסק ובבתי תושבים. הפסטיבל כולל עשרות סדנאות, הרצאות, הופעות ומפגשים של תושבי חיפה וכל הפעילויות הן ללא עלות. בשל הביקוש, בשנה באה יורחב היקף הפעילות.

טליה ריטר ממארגנות הפסטיבל: "היענות הקהל החיפאי לפסטיבל הייתה מרשימה. רבים דיברו על הצורך שלהם בתרבות ואירועים מהסוג הזה בעיר. לשם הדוגמה, כשהעברתי סיור בהדר, למרות עומס החום הכבד, כל מי שנרשם, הגיע. בסיום ביקשו מאיתנו שנקיים עוד סיורים כאלה. החיפאים התלוננו שאין מספיק אירועים מהסוג הזה בעיר. גם התוכן היה מאוד חשוב, התמקדנו בסיור על החיים המשותפים בחיפה וגם על ההיסטוריה של העיר. נגענו בדברים שאנשים לא יודעים על חיפה".

לדברי ריטר, בכל ימי הפסטיבל הגיעו אליהם בקשות של תושבים שמעוניינים ליטול בו חלק. "במהלך הפסטיבל שאלנו את הקהל אם הם יהיו מעוניינים להעביר פעילות או לארח בשנה הבאה, וקיבלנו כבר יותר מ-100 פניות חדשות מעבר למה שכבר יש לנו", אומרת ריטר.

 

 

מה, לדעתך, גרם לקהל החיפאי לצאת מהבית ולהגיע לפסטיבל?

"אנחנו למעשה מציעים לאנשים פלטפורמה להופיע. למעט מאוד אנשים פנינו באופן אישי בבקשה שיופיעו. זוהי פלטפורמה להציג את עצמם, והחיפאים מסתבר אוהבים הופעות מהסוג החדש והמרענן הזה".

האם כבר יש תובנות לגבי הפסטיבל הבא?

"בימים אלה אנחנו עורכים ישיבות סיכום, אולם כבר עכשיו אנחנו יודעים שנרצה לקיים יותר אירועים לאורך חוף הים, כי האירוע שהיה שם היה מאוד מוצלח. בטיילת שקמונה, ליד המכון לחקר ימים ואגמים, הייתה הופעה של להקת 'טרומבנות', שזו להקה שמונה שלוש בנות שמנגנות בטרומבון. המיקום היה מצוין וזה הביא קהל רב. היו כאלה שהגיעו במיוחד להופעה, אבל היו גם כאלה שמקום ההופעה היה בנתיב ההליכה והטיולים שלהם ליד הים, והם עצרו לרגע ואז החליטו להתיישב ולהישאר להופעה. הייתה אווירה רומנטית: שקיעה, המיית גלי הים ורוח קרירה. הטיילת נראית לנו מקום שכדאי להתמקד בו בפסטיבל שיתקיים בשנה הבאה".

מי נמנה עם הקהלים שהגיעו?

״מנעד הגילאים היה מגוון, מנוער ועד מבוגרים בשנות ה-60 לחייהם. זה היה מדהים וזה הפתיע אותנו. פרסמנו קולות קוראים לאירועים בכמה שפות: עברית, ערבית, אנגלית ורוסית. בשנה הבאה אנחנו נרצה להגיע לעוד קהלים שישתמשו בפלטפורמה הזו. למשל שיהיה יותר ביטוי לתרבות הערבית והרוסית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר