האמנית מיכל אברך
האמנית מיכל אברך

היסטוריה: האמנית החיפאית מיכל אברך הציגה בתערוכה באינדונזיה

הציירת מיכל אברך היא האמנית הישראלית הראשונה שהציגה בתערוכה בינלאומית באינדונזיה - המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, שאין לה קשרים דיפלומטיים עם ישראל. אברך: "קיבלתי את ההזמנה לאחר שזכיתי בתחרויות אמנות באירופה"

פורסם בתאריך: 3.8.22 14:08

האמנית החיפאית מיכל אברך עשתה היסטוריה לפני כחודש וחצי, כשהיתה האמנית הישראלית הראשונה שהציגה בתערוכה בינלאומית באינדונזיה – המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, שלה אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל. והנה, בימים אלו ממש, אברך מדלגת שוב מעל הגשר הדיפלומטי ומציגה באינדונזיה תערוכה נוספת, ביחד עם אמנים מקומיים ובינלאומיים. התערוכה מתקיימת בחסות קרן Kersan Art Foundation העוסקת בגישור בין תרבויות באסיה.

אברך (56), נשואה לעודד ואמא לשלושה ילדים, עובדת כתרפיסטית באמנות עם נוער בסיכון בפנימיית אחוזת ילדים. היא ציירת זוכת פרסים, עבודותיה מוצגות, מוקרנות ומתפרסמות בארץ, בארצות הברית, באסיה ובאירופה.

"באמצע יוני נפתחה תערוכה בינלאומית באינדונזיה בשם 'Nuansa Rupa International Contemporary Art Exhibition'. הוזמנתי על ידי האוצרים להציג חמש עבודות גדולות ולייצג את ישראל לצד אמנים בינלאומיים מ-12 מדינות – אינדונזיה, צרפת, איטליה, ארגנטינה, סינגפור, קולומביה, יפן, ישראל, אנגליה, אפגניסטן, הודו וגרמניה. גם אמנים מהרשות הפלסטינית הציגו בה. התערוכה עסקה בגיוון תרבותי ואמנותי כגשר בין תרבויות. במהלך התערוכה התקיימו הרצאות וכנסים אקדמיים בנושאי אמנות בין תרבותית ופמיניזם".

למה דווקא את?

"קיבלתי את ההזמנה לאחר שזכיתי בתחרויות אמנות באירופה, כשתצוגה אחת הובילה לאחרת ובעקבותיהן הגיעה ההזמנה להציג גם באינדונזיה. בשנים האחרונות הצגתי בכמה מקומות מרכזיים, כולל הביאנלה של פירנצה, הביאנלה הבינלאומית של אטרוריה, אקספו לאמנות ניו יורק, המוזיאון לאמנות מודרנית MAMAG ויריד האמנות של FIAC בפריז".

 

העבודה "Praying for love" של מיכל אברך (צילום כרמית חסין)

העבודה "Praying for love" של מיכל אברך (צילום כרמית חסין)

 

 

אברך מציירת ציורים מופשטים בנושאי אמהות, חברות ומשפחה אשר קרובים ללבה, וציורי נוף באקריליק על בד. היא מתארת אותם כ"ייחודיים, דינמיים ואוניברסליים כאחד, המזמינים את הצופים להרהר בעולמם הפנימי והחיצוני". היא משתמשת במשיכות מכחול מהירות ואקספרסיביות ללא תכנון קפדני, כמו ציור מתוך תודעה של חלום. המופשטות בציוריה מתורגמות דרך עדשה אימפרסיוניסטית ואקספרסיבית תוך שימוש בצבעים עזים על קנבסים גדולים. בדרך זו היא מבקשת לשקף את כמיהתה לחופש, מרחבים, אופטימיות ותקווה.

בביקורת משנת 2021 על אמנותה, כתב דויד פוגניאנה: "המחקר האקספרסיבי של אברך מגלה לכידות סגנונית חזקה בין העבודות, מה שהופך את 'ידה' של אברך לזיהוי מיידית, כמו חותם פיגורטיבי בעל ערך בלתי מעורער".

אברך מיועדת להציג השנה ובשנה הבאה בכמה תערוכות בינלאומיות, ובהן בסן דייגו, בגלריית מ.ד.ס באיטליה ובביאנלה בפירנצה.

 

העבודה "זיכרונות", אקריליק על בד, של מיכל אברך (צילום: כרמית חסין)

העבודה "זיכרונות", אקריליק על בד, של מיכל אברך (צילום: כרמית חסין)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר