אבי אלברס בן חמו (צילום: עצמי)
אבי אלברס בן חמו (צילום: עצמי)

חוזר הביתה: האמן הבינלאומי שנולד וגדל בחיפה יציג תערוכת יחיד בוואדי סאליב

אבי אלברס בן חמו, מוזיקאי, מלחין וצייר, שחי כיום בברלין, יציג בגלריה סטנטון תערוכה בשם Maroquinerie. "בתערוכה אני שואל שאלות אוניברסליות על אנשים שמנותקים מעברם ומגיעים למקום זר – על התקווה, הניכור, הפחד, הניתוק מהעבר, היכולת לבנות חיים חדשים על ידי הריגת צללים ישנים של זהות"

פורסם בתאריך: 16.8.22 13:48

האמן הבינלאומי אבי אלברס בן חמו יציג, לראשונה בחייו, תערוכת יחיד בשם Maroquinerie, וזה יקרה בגלריה סטנטון בוואדי סאליב, בעיר שבה נולד וגדל.

אלברס בן חמו (49) מתגורר כיום בברלין. הוא מוזיקאי, מלחין וצייר. הוא נולד בשכונת בת גלים, אך בבגרותו עבר לברלין כדי ללמוד קומפוזיציה אצל המלחין גלעד הוכמן, המלחין וחוקר באך פרופסור דרק רמש ומנצח המקהלה ערן זהבי. כמה מיצירותיו המקוריות נוגנו השנה על ידי הרכב "סיסטה-נגילה", בה הוא חבר, בפילהרמונית של ברלין.

"בשנות ה-50 סבי עלה ארצה ממרוקו עם אשתו וארבעת ילדיו", מספר אלברס בן חמו, "הוא ארז מספר מצומצם של חפצים לטיול ולא שכח לקחת איתו את הסכין. סבא היה אמן מוצרי עור במרוקו, Maroquinerie, מקצוע הממשיך את התרבות העתיקה של עיצוב תיקים ומוצרי עור. כשהם הגיעו לישראל, הסכין שהוא כל כך אהב קיבלה משמעות אחרת לגמרי.

"בשנות ה-60 עברו סבתי, סבי ומשפחתם לעיר התחתית בחיפה. סבא עבד בנמל חיפה כצייר, ויום אחד, תוך כדי צביעת ספינה, סבא נפל מהפיגום ונפגע בגבו. שני חבריו שנשאו אותו הביתה התחננו בפניו שיודיע לרשויות הנמל על תמיכה ופיצוי מצידם, אך סבא רק ביקש להישאר עם משפחתו כדי שיטפלו בו. אני מכיר את הסיפור הזה מילדותי אבל בדמיוני, סבא מעולם לא נפל על הגב, אלא הצמיח כנפיים רגע לפני הנפילה ונחת על שתי רגליו. לאירוע הזה הייתה כמובן השפעה עמוקה על המשפחה, ששוב העתיקה את מגוריה, הפעם לתל אביב. סבא חזר לסכין האהובה עליו ועבד כאמן תיקי עור עד פרישתו, כשלצידו המשפחה המפוארת שהקים בישראל.

 

 

"ב-Maroquinerie הייתי רוצה לחקור ולשאול שאלות אוניברסליות על אנשים שמנותקים מעברם ומגיעים למקום זר – על התקווה, הניכור, הפחד, הניתוק מהעבר, היכולת לבנות חיים חדשים על ידי הריגת צללים ישנים של זהות".

ציור של של אבי אלברס בן חמו

ציור של של אבי אלברס בן חמו

אלברס בן חמו הוא צייר אוטודידקט. לציור נחשף לראשונה בזכות אימו, אסתר בן חמו. הוא יצר כמה מציוריו הנרטיביים כהזמנה פרטית, המבוססת על נושאים שונים בעלי היבטים אנושיים, כמו "מנופוז", "טוב ורע" – כהשתקפות של המתח בין שני הכוחות בתוך הפרט. "אישה עם גיטרה" – יחסי האהבה-שנאה של המוזיקאית עם הגיטרה שלה, ו"שמחה", יצירתו הנוכחית, המבקשת לשקף את הקשר החיוני של בני האדם לטבע.

שמואל שרביט, הבעלים של סטנטון, איך הכרתם?

"פשוט, דרך האמנות. יש לשנינו קווים דומים. מעולם לא למדנו אמנות, אך למדנו מוזיקה. הוא באקדמיה ואני באופן פרטי, ושנינו מנגנים ג'אז. שנינו מאותה התפוצה והחיבור לגלריה הגיע מהחיבור של אבי למקום ולאקספרסיוניזם האמנותי שלו. נרקמו קשרים טובים, והתערוכה היא בלעדית בשבילו. לדעתי הוא אמן גדול ונדיר".

התערוכה Maroquinerie תיפתח בגלריה סטנטון ביום ראשון, 21 באוגוסט, בנוכחות האמן. התערוכה תוצג עד 17 בספטמבר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר