ואלרי חמאתי (צילום: אורטל דהן זיו)
ואלרי חמאתי (צילום: אורטל דהן זיו)

פסטיבל "ערבסק" למוזיקה ערבית קלאסית ואנדלוסית ייפתח בשבוע הבא בעכו

שלוש הפקות מקור, חמישה ימים של מוזיקה ללא הפסקה, בהשתתפות תזמורת ירושלים מזרח ומערב, גליקריה, שימי תבורי, ואלרי חמאתי גאיידה ורבים אחרים. ניהול אמנותי: תום כהן. שלישי עד שבת, 27-23 באוגוסט, בהיכל התרבות בעכו וברחבת ההיכל. בבתי כנסת יתקיימו מפגשי פיוט

פורסם בתאריך: 17.8.22 11:43

"ערבסק" – פסטיבל עכו הבינלאומי למוזיקה ערבית קלאסית ואנדלוסית, יתקיים בפעם החמישית ברציפות בעכו, החל מיום שלישי הבא (23.8) ועד סוף השבוע.

במהלך חמישה ימים יתנגנו ברחבת היכל התרבות צלילים וקולות של הרכבים מיוחדים (ללא תשלום), בבתי הכנסת יתקיימו בסוף השבוע מפגשי פיוט (ללא תשלום) ושלוש הפקות מקור ייחודיות לפסטיבל יתקיימו (בתשלום) באולם היכל התרבות.

שימי תבורי (צילום: י. ישראל)

שימי תבורי (צילום: י. ישראל)

"בחצר המלך" הוא אחד ממופעי המקור המסקרנים שיעלו בפסטיבל השנה. המופע לוקח את השירים של זהר ארגוב למחוזות חדשים ומשלב פופולאריות ומוזיקה קלאסית תחת ידיו של הפסנתרן המלחין והיוצר גיא מינטוס, ולצידו שימי תבורי, ואלרי חמאתי וגאיידה. נשארו כרטיסים אחרונים, וזה בהחלט ערב שלא כדאי לפספס. הכרטיסים למופע הבכורה המיוחד לפסטיבל "מעכו לאתונה", שבו תזמורת ירושלים מזרח ומערב מארחת את גליקריה בניצוחו, עיבודיו וניהולו המוזיקלי של המאסטרו תום כהן עם הנגן האורח צפי שלמה על הבוזוקי – אזלו.

גאיידה (צילום: טל שחר)

גאיידה (צילום: טל שחר)

"דיאלנא" תזמורת הבית של הפסטיבל, תעלה מופע מקור בהשתתפות שלוש דיוות ענקיות ממרוקו, המעניק הצצה אל עולם השירה הנשית מהמגרב. על הבמה לצד הדיוות יהיו המאסטרים תום כהן, אלעד לוי, עומרי מור, חגי ביליצקי ותלמידיהם.

"זה חמש שנים שפסטיבל 'ערבסק' הוא הבמה לשלל קולות וצלילים – של יהודים וערבים, יוצרים מקומיים ואורחים ממדינות הים התיכון, היוצרים יחד מוזיקה מגוונת ומרגשת המגשרת על חילוקי דעות וקונפליקטים", אמר שר התרבות חילי טרופר.

 

 

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי: "העיר עכו משקיעה משאבים רבים בקידום מוזיקה מתוך תפיסה שהתרבות מהווה מרכיב חשוב ומרכזי בבניית קהילה חזקה וחיובית".

תזמורת ירושלים מזרח ומערב (צילום: אורית פניני)

תזמורת ירושלים מזרח ומערב (צילום: אורית פניני)

המנהל האמנותי של הפסטיבל, מאסטרו תום כהן: "עכו מחברת עבר ועתיד לסיפור תרבותי אחד של כולנו. אני מתרגש לייצר שיתופי פעולה בין עירוניים וחינוכיים, בזכותם נחנוך במהלך הפסטיבל את שלוחת הנוער של תזמורת ירושלים מזרח ומערב בשיתוף הקונסרבטוריון העירוני, נעלה כהפקת מקור את הסנונית הראשונה של שיתוף הפעולה בין' מקאמאת', בית הספר למוזיקה מהמזרח בצפת למלחינים ומעבדים מתזמורת ירושלים מזרח ומערב ונעניק פרס מפעל חיים למאסטרו נינו ביטון, על תרומתו הענקית לתרבות הישראלית".

מאסטרו תום כהן (צילום: דניאל קמינסקי)

מאסטרו תום כהן (צילום: דניאל קמינסקי)

מנכ"ל הפסטיבל אלברט בן שלוש: "עכו, העיר העתיקה ביותר על חופי הים התיכון, מקיימת דיאלוג תרבותי–אמנותי זה מאות שנים הנמשך גם היום. פסטיבל 'חמסה ערבסק' הפך לחלק בלתי נפרד מעכו ותוקע יתד עמוק בעולם התרבות של העיר".

לרכישת כרטיסים וצפייה בתוכנית המלאה באתר היכל התרבות עכו ובטלפון 04-9956333

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר