"השמן", זכה בפרס סרט הביכורים (צילום: עמית שעל)
"השמן", זכה בפרס סרט הביכורים (צילום: עמית שעל)

ואלו שמות: הסרטים הישראליים שיוקרנו בפסטיבל הסרטים ה-38

במהלך פסטיבל הסרטים הבינלאומי שיתקיים בחול המועד סוכות בחיפה יוקרנו 50 סרטים ישראליים חדשים במסגרות שונות - תחרות הקולנוע הישראלי ותחרות קולנוע ישראלי קצר, יוקרנו הקרנות בכורה לסדרות ישראליות ויתקיימו אירועים מיוחדים לקלאסיקות ישראליות

פורסם בתאריך: 6.9.22 12:55

50 סרטים ישראליים חדשים ושתי הקרנות בכורה לסדרות טלוויזיה יוקרנו במהלך פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-38 שיתקיים בחול המועד סוכות – 17-8 באוקטובר.

תחרות הקולנוע הישראלי

במסגרת תחרות הקולנוע הישראלי יוקרנו שבעה סרטים עלילתיים חדשים: "בתולים" בבימויו של מאור זגורי; "הבשורה על פי יהודה", שמבוסס על ספרו של עמוס עוז, בבימויו של דן וולמן; "הנפש הטובה" בבימויו של איתן ענר; "השכן שלי אדולף" בבימויו של לאון פרודובסקי; "השמן" בבימויו של גודיס שניידר; "ולריה מתחתנת" בבימויה של מיכל ויניק; ו"ילדים של אף אחד" בבימויו של ארז תדמור.

בתחרות הקולנוע הישראלי התיעודי ישתתפו שמונה סרטים: "44 שעות" בבימויו של רותם גרוס; "אנחנו לא ניפרד לעולם" בבימויו של אלון גור אריה; "בידיים ריקות" בבימוי, תסריט והפקה של מוריה בן אבות; "ברונקה!" בבימויים של תומר ושלמה סלוצקי; "הבחירה של ניצה" בבימויו של אורי ברבש; "חיה בסרט" בבימוים של עמית מילר ומירי אורמן; "ידיים מלאות" בבימויה של אפרת ליבי; ו"מלכודת דבש" בבימוים של עלמוורק וקובי דוידיאן.

 

"בתולים" (צילום: בועז יהונתן יעקב)

"בתולים" (צילום: בועז יהונתן יעקב)

 

תחרות קולנוע ישראלי קצר

בתחרות קולנוע ישראלי קצר ישתתפו השנה 33 סרטים קצרים שנחלקים לשלוש קטגוריות: התחרות לסרט סטודנטים קצר, התחרות לסרט עצמאי קצר והתחרות לסרטי אנימציה קצרים. הסרט הזוכה בתחרות קולנוע ישראלי קצר בקטגוריית הסרט העצמאי העלילתי הקצר יוקרן בפני חברי האקדמיה האמריקאית ויתמודד על מקום ברשימת המועמדים הסופית של האוסקר לסרטים קצרים.

הקרנות בכורה לסדרות ישראליות

בפסטיבל יתקיימו הקרנות בכורה לשתי סדרות טלוויזיה ישראליות: "מי שמע על חווה ונאווה?" – דרמה קומית מהיוצרות של "האחיות המוצלחות שלי" בבימויו של גורי אלפי ל-yes; "המנדט" – מיני סדרה תיעודית של שלושה פרקים לכאן 11 אשר מאירה באופן חדש את תקופת המנדט הבריטי בארץ ישראל ואת השנים המכריעות בעיצוב הסכסוך הישראלי-פלסטיני והמזרח התיכון המודרני כולו. במאים: ירון ניסקי ואבי מרקדו.

 

 

אירועים מיוחדים

"מסדרונות הכוח" של הבמאי דרור מורה אשר ממשיך לחקור את מסדרונות הכוח. סרטו החדש מאפשר בחינה מעמיקה לאופן שבו מנהיגים אמריקאים הגיבו לדיווחים על רצח עם ופשעים נגד האנושות מאז נפילת ברית המועצות, כאשר ארצות הברית עמדה כמעצמת על יחידה בעולם. "מסדרונות הכוח" משלב ריאיונות עומק אינטנסיביים עם אישים כמו מזכירי המדינה הנרי קיסינג'ר, ג'ים בייקר, מדליין אולברייט, הילרי קלינטון, קולין פאוול ואנטוני בלינקין, ועם עוד רבים אחרים שהיו באותם חדרים במסדרונות הכוח, ביחד עם חומרי ארכיון נדירים מהשטח וצילומים יוצאי דופן מתוך החדרים בזמן הדיונים, אשר לא נראו עד היום.

"שער הפרחים – באב אל-וורד" של הבמאי חיים בוזגלו ובהשתתפותם של אריק משעלי, אינט כהן, חיים זנאתי, ריימונד אמסלם, הילה סעדה, אלברט אילוז, סשה דמידוב, איציק זוהר, זאב רווח ומיטל פארן. זוהי קומדיה דרמטית וניאו ריאליסטית דוברת מרוקאית, שבמרכזה משפחת וקנין – משפחת יהודית מרוקאית שהיגרה לעיירה הציורית באב אל-וורד, שהיא עיירה דמיונית שמאגדת את כל הפריפריה. בסרט מוצגים רגעי צחוק לצד רגעי בכי ומלחמת קיומית יומיומית, כאשר הדמויות אמנם חיות בישראל אך ליבם עדיין במרוקו.

"שפה אחת" – הקרנת בכורה עולמית של הסרט בבימוי ובתסריט של אסף בן שטרית. האם יש בכוחה של מוזיקה למוטט גבולות וחומות ולקרב נפשות? בשנת 2017 הוזמן בן שטרית לקונצרט של בני נוער ישראלים ופלשתינאים. הוא התרשם כל כך מהמאמץ לשבור את מעגל החשדנות והפחד, עד שהקדיש מאז את זמנו לעשיית הסרט התיעודי "נביאי השינוי". זהו סרט על מוזיקה, דו קיום ומה שביניהם. 

מחווה לבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש

פסטיבל חיפה חוגג 50 שנה לבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב ומזמין את הקהל למקבץ מיוחד וחגיגי של מסע בזמן, אל יצירות סרטי הגמר של מיטב אנשי התעשייה הישראלית. ההקרנה תתקיים בנוכחות היוצרים ובליווי סיפורים מרגשים ונוסטלגיים מתוך תהליך העבודה על הסרטים. "לז'רדאן" בבימויו של מנשה נוי (1989); "תסנים" בבימויה של עילית זקצר (2010); "שאנן שיא" בבימוים של ארי פולמן ואורי סיון (1991); "סרק" בבימויה של מיכל ויניק (2011); ו"חבצלת" בבימויה של לבנה חכים (1990).

רסטורציה לקלאסיקה ישראלית

"חתונה בירושלים" בבימוי ובהפקה של רנן שור היה סרט הפתיחה של פסטיבל חיפה 1985. הוא מתעד את ערב חתונת בנו של אורי זוהר עם בתו של אריק אינשטיין ואת המפגש בין שני המחותנים, ממייצגיה הבולטים של התרבות הישראלית. בשנת 2022, לאחר מותם של איינשטיין וזוהר, ערך שור רסטורציה מחודשת לסרט המוקדשת לזכרם. הרסטורציה תוקרן בבכורה במעמד היוצרים.

"מדוזות" בבימוים של שירה גפן ואתגר קרת מציג את סיפורן של שלוש נשים ששינוי פתאומי מטלטל את חייהן. הסרט על שלושת סיפוריו, אשר עוסק בכמיהה, מהדהד זה את זה ומתנקז אל תל אביב, זיכה את יוצריו בשלושה פרסים בהקרנת הבכורה במסגרת פסטיבל קאן. האירוע יתקיים במעמד היוצרים.

* פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה מתקיים בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע – משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, המשרד לשיתוף פעולה אזורי ועיריית חיפה. הפסטיבל מופק על ידי אתו"ס – החברה לאמנות תרבות וספורט חיפה, ומנהלו האמנותי הוא ירון שמיר

 

"השכן שלי אדולף" (צילום: ראדק לדזוק)

"השכן שלי אדולף" (צילום: ראדק לדזוק)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר