התזמורת הסימפונית חיפה (צילום: ארז חיון)
התזמורת הסימפונית חיפה (צילום: ארז חיון)

התזמורת הסימפונית חיפה פותחת עונה

קונצרט פתיחת העונה יתקיים באודיטוריום בימים ראשון ושני הקרובים. התזמורת, בניצוחו של המנהל המוזיקלי מאסטרו יואל לוי, תנגן את פרוקופייב, סיבליוס, רוול ומחווה ל-40 שנה למלחמת לבנון הראשונה. בקונצרט ינגן נגן הכינור המוערך מקסים ונגרוב, הנחשב כנגן כלי המיתר הטוב בעולם

פורסם בתאריך: 9.9.22 10:17

התזמורת הסימפונית חיפה פותחת את עונת 2023-2022 באודיטוריום עם הקונצרט הראשון במסגרת הסדרה הקלאסית הגדולה. על התזמורת ינצח המנהל המוזיקלי מאסטרו יואל לוי, והתזמורת תבצע את את הקונצ'רטו לכינור מאת פרוקופייב ואת ציגן מאת רוול ביחד עם נגן הכינור המוערך מקסים ונגרוב.

יש הרואים בונגרוב נגן כלי המיתר הטוב בעולם. ונגרוב זכה בפרסי גראמי, גראמופון ואמן השנה, והוא זוכה לאחרונה להצלחה מרובה כמנצח בצד הביקוש הרב לו הוא זוכה ככנר סולן – תפקיד אותו החל מגיל 5. הוא למד אצל גאלינה טורצ'אניובה וזאכר ברון, וכבר בילדותו זכה בתחרויות משמעותיות בתחום. הוא מרבה להקליט עבור החברות המובילות, ובהן EMI, מלודיה וטלדק. ונגרוב סיים בהצטיינות לימודי ניצוח אצל יורי סימונוב במכון איפוליטוב-איוונוב במוסקבה, עבד כמנצח עם התזמורות של מונטריאול וטורונטו, ומונה למנצח הראשי של תזמורת פסטיבל גשטאד.

כמו כן תבצע התזמורת את הסימפוניה מס' 2 מאת סיבליוס, ותציין 40 שנה למלחמת לבנון הראשונה עם בכורה עולמית ל"1982 – סימפוניה מס' 2" מאת המלחין עודד זהבי, שאותה הוא כתב מחוויותיו כטנקיסט במלחמה. ביצירה זו מנסה המלחין לאחר ארבעה עשורים להעלות זיכרונות, רגשות ומחשבות מאותה תקופה. יצירה זו אינה באה כמחאה אלא משקפת התמודדות אישית ופלאשבקים. משך היצירה הוא 20 דקות, ובחלקה הראשון היא חוזרת למקומות אלה. בחלקה השני מסמלת היצירה מאבק אחר שבו היוצר מבקש להיות לירי, ובמרכזו המנגינה. החלק השלישי הוא מחווה למלחין מארק לברי שעמו הוא מזדהה ואשר חיפש אחר ההלימה בין העולם המוזיקלי שלו לבין המציאות הפיזית בה הוא חי.

 

 

מאסטרו יואל לוי יתחיל את עונתו השנייה בתפקיד המנהל המוזיקלי של התזמורת. לוי שימש מנצח הראשי של תזמורת רשות השידור הקוריאנית, המנהל המוזיקלי והמנצח הראשי בתזמורת הסימפונית של אטלנטה, והמנצח האורח הראשי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית. הוא שימש גם המנצח הראשי של תזמורת רדיו פלנדריה שאותה קידם לנגינה בסטנדרטים בינלאומיים, והמנצח הראשי של התזמורת הלאומית הצרפתית איל דה פראנס בפריז במשך שבע שנים. עם התזמורות שעליהן ניצח נמנות הקונצרטהאוס של ברלין, הסימפונית של בוסטון, הסימפונית של בודפשט, הסימפונית של שיקגו, תזמורת קליבלנד, תזמורת קופנהגן, הפילהרמונית של לונדון, הפילהרמונית של לוס אנג'לס, הפילהרמונית של פראג והסימפונית הלאומית של ארצות הברית.

קונצרט פתיחת העונה של התזמורת הסימפונית חיפה, ימים ראשון ושני, 11 ו-12 בספטמבר, בשעה 20:00, אודיטוריום חיפה. מחיר לכרטיס: 175 שקל (מחיר לגמלאי: 129 שקל). לרכישת כרטיסים לחצו כאן

 

מאסטרו יואל לוי (צילום: KBS)

מאסטרו יואל לוי (צילום: KBS)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר