פסטיבל הסרטים (צילום: ראובן כהן)
פסטיבל הסרטים (צילום: ראובן כהן)

האם בוטל יריד האמנים בפסטיבל הסרטים?

במשך עשרות שנים התקיים במסגרת פסטיבל הסרטים יריד אמנים בגן מניה שוחט במרכז הכרמל. השנה, שלושה שבועות לפני פתיחת הפסטיבל, עדיין לא ברור אם היריד יתקיים. מפיקת היריד נעמה אלטשולר: "עדיין אין אישור סופי. גם אם יהיה יריד, אני לא בטוחה שהוא יתקיים בגן מניה שוחט"

פורסם בתאריך: 12.9.22 10:03

האם לראשונה זה עשרות שנים לא יתקיים יריד האמנים בגן מניה שוחט במסגרת פסטיבל הסרטים? במהלך השנים, ככל שגדל הפסטיבל והתארך לכל חול המועד סוכות, היוו הדוכנים שהקיפו את שבילי הגן אטרקציה גם למי שלא חובב סרטים. היריד פעל בכל ערב במקביל להופעות מוזיקליות חינמיות שהתקיימו על מדשאת הגן, יצר אווירה שמחה של אמנות ויצירה, ומשך קהל רב גם מחוץ לעיר. ואילו השנה, שלושה שבועות לפני פתיחת הפסטיבל, עדיין לא ברור אם היריד יתקיים.

רונית פרישברג, אמנית יוצרת תיקים חיפאית, כואבת את המצב שכן לדבריה, ההשתתפות ביריד האמנים תופס חלק נכבד מתזרים הכספים השנתי שלה. "אני יוצרת תיקים יפים וצבעוניים ללא עור בעבודת יד, ומציגה קבוע ביריד בפסטיבל הסרטים בחיפה ביחד עם עוד הרבה יוצרים", היא אומרת, "השנה, לפחות עד עכשיו, עדיין אין אישור לפתיחת היריד, וגם כל נותני החסויות לאירועי מוזיקה על הדשא לא גויסו. מלבד הקרנת הסרטים אין כלום, גן מניה שוחט נשאר שומם. אין פרנסה לנו ואין פרנסה לעסקים במרכז הכרמל השומם גם ככה בכל ימות השנה. מפיקת הפסטיבל אומרת שלצערה הרב זה המצב ושהיא רוצה מאוד להפיק את הפסטיבל כמו בכל שנה, אבל אין אישור מעיריית חיפה. לא ייתכן שבכל עיר, מושב וקיבוץ מפיקים אירועי תרבות, כולל דוכני אמנים, ובחיפה אין שום הפקה כזאת בחסות העירייה. זה ממש ממש עצוב. פניתי בהודעות ווטסאפ לחברים במועצת העיר אבל הם לא טרחו לענות. מבחינתנו, האמנים המציגים, הזמן אוזל ולוקחים לנו את פרנסתנו".

 

גן מניה שוחט (צילום: עידן אלמוג)

גן מניה שוחט (צילום: עידן אלמוג)

 

 

מפיקת היריד נעמה אלטשולר, יהיה או לא יהיה?

"אני חושבת שדווקא כן יהיה, אבל עדיין אין אישור סופי. וגם אם יהיה, אני לא בטוחה שהוא יתקיים בגן מניה שוחט. נאמר לי שכנראה תהיה תשובה ביום שלישי לאחר ישיבת המועצה".

יו"ר ועדת הכספים העירונית סופי נקש, אז הכל תלוי בכם?

"אנחנו העברנו תקציב לפסטיבל לאחר שאישרנו אותו. בהתחלה התקציב היה 1.2 מיליון שקל, ואחר כך הוספנו עוד 650,000 שקל כי הוא היה בחוסר. לגבי התוכן והמהות – את זה לא אנחנו מאשרים, זה באחריות אתו"ס וראש העיר. ביום שלישי במועצת העיר נאשר את הפרוטוקול עם התוספת, אבל אין לי מושג אם בתוספת הזו יקימו יריד".

מאתו"ס נמסר: "אין תגובה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "השנה יתקיימו, כמו בכל שנה, דוכנים, הופעות והקרנות סרטים תחת כיפת השמים ופעילויות נוספות במרכז הכרמל כחלק מפסטיבל הסרטים הבינלאומי. בימים הקרובים תתפרסם התוכנית המלאה לאחר אישור משטרת ישראל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יעקב

    מכיוון שהעיריה חסרת כסף, יש לבטל כל השקעה בתחומי תרבות וספורט.
    במקום זה, לפקח כמו שצריך על הניקיון ועל השקט המופר על ידי עשרות מקבצי נדבות עם מוסיקה רועשת ליד בתי מגורים.

  2. גלית, כרמל

    יריד מיותר. לפסטיבל סרטים מגיעים לראות סרטים, לא לקנות שטויות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר