מימין לשמאל: דליה שימקו, שמעון לנקרי וליזו אוחיון (צילום: דוברות עיריית עכו)
מימין לשמאל: דליה שימקו, שמעון לנקרי וליזו אוחיון (צילום: דוברות עיריית עכו)

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ה-43: עשרות הצגות ומופעים, מתחם לינת שטח ואירועי חוצות

הפסטיבל יתקיים בחול המועד סוכות (14-11 באוקטובר) באולמות האבירים, בכניסה לעיר העתיקה וברחבי העיר. שמונה הצגות בכורה יתחרו על התואר "ההצגה הטובה ביותר", שש הצגות חממה יעניקו הזדמנות ליוצרים מבטיחים, אירועי חוצות, ללא תשלום, יתקיימו בכל ערב החל מ-17:00

פורסם בתאריך: 16.9.22 19:50

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר ה-43 יתקיים בחול המועד סוכות (14-11 באוקטובר) באולמות האבירים, בכניסה לעיר העתיקה וברחבי העיר, וישתתפו בו מאות שחקנים ופרפורמרים, שיעלו עשרות מופעי תיאטרון, הצגות רחוב ומופעים חדשים: שמונה בכורות ישתתפו בתחרות הפסטיבל, שש הצגות חממה המהוות הזדמנות לבמאים ויוצרים מבטיחים, שמונה מופעים במתחם "האוהל", בפלטפורמה מיוחדת בסגנון "OFF- AKKO", המעניקה אפשרות ליוצרים חדשים להיחשף, ארבע הצגות אורחות, ביניהן הפקה ייחודית, בהשתתפות אנסמבל שחקנים עיוורים וכבדי ראייה, אותה הקהל יחווה בעיניים מכוסות, דרך חושיו האחרים, לצד מופעים מיוחדים בשיתוף פעולה בינלאומי עם יוצרים בולטים מחו"ל, מופעים אומנותיים, בשיתוף תושבי עכו ואירועי חוצות, ללא תשלום, שיחלו כל ערב בשעה 17:00.

השנה יתקיים, במסגרת הפסטיבל, ערב הוקרה ליעקב אגמון ז"ל, מעמודי התווך של התרבות הישראלית, שהטביע את חותמו על התיאטרון הישראלי לאורך שנים ואף שימש המנהל האמנותי של הפסטיבל בשנות ה-90. האירוע יתקיים בנוכחות כלת פרס ישראל, רעייתו, השחקנית גילה אלמגור אגמון, שתעניק את "פרס אגמון" – פרס מפעל חיים על שמו.

בימי הפסטיבל יוקם מתחם לינת שטח שיציע אפשרות לינה באוהלים ו/או שקי שינה לכ-100 איש בחומה המזרחית.

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי: "פסטיבל עכו ה-43, המתקרב בצעדי ענק, מסמל את חזרתה של עכו לתנופת צמיחה מיוחדת, אשר תקרין על תושבי עכו והסביבה ועל צביונה התרבותי של מדינת ישראל כולה. עכו היא עיר רב תרבותית אשר חרטה על דגלה את קידום התרבות והתיאטרון הישראלי. השנה מונתה דליה שימקו למנהלת האמנותית של הפסטיבל, ואני סמוך ובטוח שכניסתה תשפיע רבות על הרוח התרבותית בפסטיבל, שממשיכה כל העת להשתנות ולהתעצם. אני קורא לכולם, מצפון עד דרום, לבוא לעכו בחול המועד סוכות ולקחת חלק בפסטיבל שכולו תרבות לכל המשפחה, זאת לצד הנאה מובטחת מהשפע האדיר שיש לעיר להציע לאורחיה".

מנכ"לית פסטיבל עכו והמפיקה הראשית ליזו אוחיון: "פסטיבל עכו הפך לנכס צאן ברזל תרבותי בעיר עכו בפרט ובישראל בכלל. הפסטיבל מאפשר לכל היוצרים והאמנים – מחזאים, במאים, שחקנים, רקדנים ועוד, להגשים את החלומות שלהם דרך יצירה ישראלית מקורית, רב גונית וייחודית, אשר מעשירה את חיינו הרוחניים והתרבותיים וממשיכה להדהד עוד הרבה אחרי שהמסך יורד. זאת הזכות שלנו להעניק לכל היוצרים הנפלאים במה, בליווי מקצועי ויחס אישי. אני שמחה שהשנה, עוד יותר מתמיד, תושבי עכו לוקחים חלק פעיל בפסטיבל וגאה להיות חלק מאחד הפסטיבלים הגדולים ביותר בישראל, המשקיע בהצגות מקור ומהווה אבן שואבת לכל שוחר תיאטרון ותרבות בישראל".

 

 

המנהלת אמנותית של הפסטיבל דליה שימקו: "פסטיבל עכו הוא אוצר תרבותי ייחודי בנוף התיאטרון הישראלי, ויש לטפח, להעצים ולהעשיר אותו. לכן, אין לי מילים לתאר את ההתרגשות, הזכות והיראה שאני חשה מכך שהפסטיבל הוותיק והנפלא הזה הופקד בידי לניהול האמנותי. השנה הוגשו 326 הגשות לפסטיבל ובכך נשבר שיא של כל הזמנים! מתוך הצעות אלה הרכבנו, חבריי לוועדה האמנותית – אסתי זקהיים, דורי פרנס, חליפה נטור, אורי זמיר – תחרות מגוונת, הכוללת ז'אנרים שונים של תיאטרון ונוגעת במגוון נושאים: החל מעיבוד עכשווי לאלתרמן ומרגרט דיראס, דרך עבודות אישיות, מופעי פרפורמנס ועד לקונצרט דיגיטלי לשחקנית אחת ושלוש דמויות ממוחשבות.

"שש הצגות החממה עוסקות בנושאים חברתיים ומציגות לקהל את הדור החדש של התיאטרון. כמות ההצעות הטובות הביאה אותנו לפתוח את ה'אוהל', שהוא סוג של OFF-AKKO, ובכך לאפשר ליוצרים מוכשרים נוספים לקבל במה בפסטיבל החשוב הזה. פסטיבל עכו השנה מציג תוכנית עשירה ושופעת, ואני מאמינה שכל אוהב תרבות ימצא בה משהו שיסקרן, יאתגר וירגש אותו. אני מזמינה את כולם להגיע לעכו ליהנות מחגיגת תיאטרון צבעונית מלאת חיים וכישרון".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר