"מסע לכאוס", ניזאר אלכאטר (צילום: יואל לוי)
"מסע לכאוס", ניזאר אלכאטר (צילום: יואל לוי)

חג המוזיקה הישראלית ה-25 מתארח בחיפה, וזה בחינם

חג המוזיקה הישראלית חוגג חצי יובל ויתארח במרכז רפפורט, במוזיאון טיקוטין ובבית הכט ביום שני, 3 באוקטובר. זוהי חגיגה מוזיקלית של עשרות קונצרטים ומופעים המשלבים בין ישן לחדש, בין מזרח למערב ובין קלאסיקות לבכורות - כולם על טהרת המוזיקה הישראלית. והבונוס: כל האירועים בחינם

פורסם בתאריך: 29.9.22 09:38

חג המוזיקה הישראלית חוגג חצי יובל ויתארח במרכז רפפורט, במוזיאון טיקוטין ובבית הכט ביום שני, 3 באוקטובר, עם המופעים "מסע לכאוס" עם הסופרן נור דוורויש וניזאר אלכאטאר על הפסנתר; "משחקים" של מגמת המוזיקה בתיכון רעות לאמנויות; "בין קודש לחול" – אנתולוגיה יהודית ספרדית לפיוטים לקלרינט ולגיטרה; והתזמורת הסימפונית חיפה תנגן את "בין עזה לברלין" מאת אביה קופלמן בניצוחו של רותם ניר, את "חזיונות המדבר" מאת צבי אבני ואת "קינת הטייס לנסיך הקטן" מאת דור פישר.

בחג המוזיקה מתקיימים עשרות קונצרטים ומופעים המשלבים בין ישן לחדש, בין מזרח למערב ובין קלאסיקות לבכורות, וכולם על טהרת המוזיקה הישראלית. מיטב המלחינים, המבצעים, היוצרים, התזמורות, האנסמבלים והמקהלות יציגו בפני הקהל קשת רחבה של עשייה מוזיקלית ישראלית.

חג המוזיקה הישראלית הוא יוזמה של משרד התרבות והספורט שמנגישה מוזיקה ללא תשלום, כאשר הכניסה לכל האירועים היא בחינם. השנה התמנה יובל צורן למנהל האמנותי של הפסטיבל, והוא מחליף את פרופ' עודד זהבי שניהל את הפסטיבל בארבע השנים האחרונות.

 

התזמורת הסימפונית חיפה (צילום: ארז חיון)

התזמורת הסימפונית חיפה (צילום: ארז חיון)

 

 

"כבוד גדול עבורי לקחת על עצמי את תפקיד המנהל המוזיקלי של החג בהגיעו לשנתו ה-25", אומר צורן, "אחרי פעמים רבות שבהן הופעתי במסגרת החג כמנצח, זו הזדמנות עבורי להוביל את החג בשנים הקרובות מהצד האוצרותי, לחשוף את הקהל שלנו לעשייה העשירה והמגוונת כל כך שמתקיימת בישראל ולתת במה למלחינים, למבצעים, ליוצרים ולגופים השונים, שביחד מרכיבים את השלם הגדול מסך חלקיו – את המוזיקה הישראלית. בתוכנית השנה ניסיתי להציג תמונת מצב רחבה ומגוונת ככל האפשר של המוזיקה הישראלית האמנותית על כל גווניה, של מעמדה בעשייה המוזיקלית הבינלאומית – מלחינים ומבצעים כאחד – ושל הנושאים המעסיקים אותה".

לדבריו, "לצד האבות המייסדים של המוזיקה הישראלית כמו יחזקאל בראון, שהשנה אנו מציינים 100 להולדתו, נשמע מיצירותיהן של מלחינות צעירות כמו כרמל קוריאל ובתיה פרנקלך. לצד יצירתם העזה והמקורית של סמיר עודה תמימי וחיה צ'רנובין, מהקולות החשובים והמוערכים הפעילים כיום בסצנה העולמית, נשמיע מיצירותיהם של המלחינים הצעירים ניזאר אלכטר ודור פישר. לצד תוכנית של תזמורת מזרח-מערב, שביססה את עצמה בשנים האחרונות כאחד מהגופים המעניינים ביותר בסצנה המוזיקלית במרחב שלנו, נשמע את מקהלת גיא בן הינום – קולקטיב מוזיקלי שפותח בשנים האחרונות אפיקים חדשים של הבעה מוזיקלית בשפה העברית".

הכניסה בהרשמה מראש באתר. הישיבה על בסיס מקום פנוי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר