"לילה בחיפה", סרטו של עמוס גיתאי (צילום: זיו קורן)
"לילה בחיפה", סרטו של עמוס גיתאי (צילום: זיו קורן)

בשולי פסטיבל הסרטים: תערוכת צילומים של זיו קורן

לרגל פתיחת פסטיבל הסרטים מעלה מוזיאון מוניו גיתאי וינרויב במרכז הכרמל תערוכת צילומים של זיו קורן, אשר שימשו תפאורה לסרטו של עמוס גיתאי "לילה בחיפה". התערוכה תיפתח ב-8 באוקטובר בהקרנת סרט תיעודי אחר של גיתאי "ממערב לירדן"

פורסם בתאריך: 28.9.22 12:49

לרגל פתיחת פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-38 מעלה מוזיאון מוניו גיתאי וינרויב במרכז הכרמל תערוכת צילומים של זיו קורן, אשר שימשו תפאורה לסרטו של עמוס גיתאי "לילה בחיפה" שיצא לאקרנים ב-20 באוקטובר. התערוכה תיפתח ביום שבת, 8 באוקטובר, בשעה 16:00 בהקרנת סרט תיעודי אחר של גיתאי "ממערב לירדן".

התערוכה, שנקראת "הארכיטקטורה של הכיבוש" מציגה את שאלת היחסים בין הנושא המצולם והצילום עצמו לארכיטקטורה של המקום, ואת שאלת שילוב הצילום בתוך הפעולה הקולנועית והצורה שבה דמויות הסרט משוטטות בתוך החלל הארכיטקטוני כדי לחפש משמעות. אלו מייצרים את משמעות הפעולה הצילומית כפעולה אזרחית ופוליטית.

גיתאי: "הסרט 'לילה בחיפה' מציג שברי סיפורים של דמויות שנכתשו על ידי מציאות פוליטית ללא רחם, ועדיין הם במסע של נשמות טועות המחפשות משמעות וזהות״.

במאי הקולנוע הצרפתי ז’אן לוק גודאר כתב את אחד מהטקסטים האחרונים שלו על הסרט: "גיתאי עם סרטו 'לילה בחיפה' גורם לי לחשוב על אחת מאותן ציפורי שיר שהפכו נדירות".

את התערוכה אוצרים צבי שקולניק ועמוס גיתאי. הכניסה חופשית. נעילה: 18 באוקטובר.

מוזיאון מוניו גיתאי וינרויב, שדרות הנשיא 135, מרכז הכרמל (מול האודיטוריום). טלפון: 04-8712311. שעות פתיחה: ימי שלישי 20:00-17:00, ימי שישי 15:00-12:00, ימי שבת 13:00-10:00.

 

מעצר חשוד על ידי יחידת דובדבן (צילום: זיו קורן)

מעצר חשוד על ידי יחידת דובדבן (צילום: זיו קורן)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר