"ולריה מתחתנת" (צילום: גיא רז)
"ולריה מתחתנת" (צילום: גיא רז)

"ולריה מתחתנת" הישראלי ו"קרבה" הבינלאומי הם הזוכים בפסטיבל הסרטים

נותרו עוד יומיים עד לסיום פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-38, אך כבר אתמול הוענקו הפרסים לסרטים הזוכים בקטגוריות השונות. את פרס הסרט העלילתי הישראלי הטוב ביותר קטף "ולריה מתחתנת", בפרס כרמל לסרט הבינלאומי הטוב ביותר זכה "קרבה", וסרט הביכורים שזכה בפרס עוגן הזהב הוא "ההר"

פורסם בתאריך: 16.10.22 07:30

בטקס שהתקיים על מדשאת בית הכט הוכרזו אתמול (מוצ"ש) הזוכים הגדולים של פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-38 של חיפה.

תחרות הקולנוע הישראלי העלילתי

חבר השופטים שבו ישבו קרלה קטאני, ננה ג'ורג'זה, שמואל הספרי, קייס נאשף ובני ברבש העניק את פרס הסרט העלילתי הישראלי הטוב ביותר לסרט "ולריה מתחתנת". בימוי ותסריט: מיכל ויניק, הפקה: איילת קייט, אמיר הראל.

נימוקי השופטים: "'ולריה מתחתנת' הוא סרט קמרי דחוף וקלסטרופובי המקפל בתוכו סיפור אנושי ואוניברסלי גדול – בחירה. ברגישות דייקנות וחמלה מגולל הסרט את סיפורן של ארבע נפשות אבודות המנסות לשרוד בתוך מציאות מעיקה וכובלת והוא עושה זאת בהצלחה גדולה".

הסרט זכה גם בפרס התסריט: "מעבר לעובדה שהתסריט של 'ולריה מתחתנת' הוא מהודק, קולח, רהוט ומפתיע, הישגה הגדול של התסריטאית טמון ביכולתה לקחת סטריאוטיפים המוטבעים בתודעתנו המשותפת ולהפוך אותם לבני אדם חיים, נושמים, כואבים, נואשים מקווים ומעוררי הזדהות".

פרס סרט הביכורים הוענק לסרט "השמן". בימוי: גודיס שניידר, הפקה: דפנה דננברג, אבירם אברהם.

נימוקי השופטים: "הבמאי גודיס שניידר והתסריטאית ליאת אלקיים יצרו סרט משעשע חריף, כואב, עכשווי ומלא תקווה, תל אביבי מאוד, ישראלי מאוד. התסריט, הבימוי, המשחק המשובח והעיצוב האמנותי משתלבים להפליא ויוצרים קומדיה רומנטית משובבת נפש".

השחקן צחי סדן זכה בפרס השחקן המצטיין על תפקידו בסרט "השמן".

 

"השמן", זכה בפרס סרט הביכורים (צילום: עמית שעל)

"השמן" (צילום: עמית שעל)

 

פרס להישג אמנותי בסרט עלילתי ישראלי הוענק ל"בתולים". בימוי: מאור זגורי, במאי משנה: גיא זך, הפקה: רונן בן טל, משה ולאון אדרי, צילום: בועז יהונתן יעקב. משחק: מאור לוי, ליאנה עיון, חן אמסלם, אור עדי, איתמר קיגלר, עמוס תמם.

נימוקי השופטים: "'בתולים' הוא סרט מרהיב ביופיו שמלוהק בגלריה של שחקנים נפלאים המתמודדים עם תפקידיהם המורכבים בכישרון גדול. הצילום היפיפה והתאורה משרטטים באפקטיביות את הסיפור הממזג מציאות והזיה ומובילים את הצופה במבוכי תעתועיו של הגיבור לחוויה מטלטלת".

תחרות הקולנוע הישראלי התיעודי

חבר השופטים הלן שומן, דרור מורה, גליה בדור ואודי ניר העניק את הפרס ל"הבחירה של ניצה". בימוי: אורי ברבש, הפקה: קסטינה תקשורת.

נימוקי השופטים: "'הבחירה של ניצה' מביא אל המסך סיפור אנושי יוצא דופן, משפט שלמה מודרני, אשר מביא אפיזודה מהעבר הכאוב של ישראל, מתקופת הקמת המדינה. ניצה קפלן העומדת במרכז הסרט היא דמות מרגשת ונוגעת ללב בחיפושה העיקש אחר זהותה. הבמאי אורי ברבש מצליח בכישרון רב לטוות את מרכיבי הסיפור לדרמה דוקומנטרית סוחפת ומרגשת".

 

"הבחירה של ניצה", זוכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר (צילום: עופר דורי)

"הבחירה של ניצה" (צילום: עופר דורי)

 

התחרות לקולנוע ישראלי קצר

חבר השופטים גילי גאון, הדר מורג, שגיא בורנשטיין ואסף בן ארוש העניקו את הפרס לסרט העצמאי העלילתי הקצר הטוב ביותר ל"סלמה". בימוי: סוהילה גטאס, הפקה: סנא טנוס.

נימוקי השופטים: "באומץ ומנקודת מבט קולנועית לא שגרתית היוצרת מביאה את סיפורה הטראגי של סלמה, צעירה השואפת לעצמאות אך חיה בפחד ומאוימת על ידי הקרובים לה ביותר. הסרט מטלטל ונוגע בנימי הנפש ונותן קול וביטוי לנשים המבקשות להכחיד את המציאות המחרידה בה חייהן נתונים בסכנה רק בשל היותן נשים".

בעקבות הזכייה ניתן יהיה להגיש את "סלמה" כמועמד לפרסי האקדמיה האמריקאית – האוסקר.

 

תחרות כרמל לקולנוע בינלאומי

חבר השופטים קורנל מונדרוצו, שי גולדמן וסבטלנה דמידוב העניק את פרס כרמל לסרט הטוב ביותר ל"קרבה". הפקה משולבת בלגיה/צרפת/הולנד, בימוי: לוקאס דונט, הפקה: מישל דונט, דירק אימפנס.

נימוקי השופטים: "לעונג לנו להעלות על נס עשייה קולנועית יפה וייחודית שפורשת בפנינו מערכת יחסים צעירה ועדינה. מה שעשוי להיות סיפורו של כל ילד מתעלה כאן לכדי משל על האופן שבו אנו מתמודדים עם צער ופגיעה. בשני התפקידים הראשיים הצעירים מרשימים בביצוע אישי ורגשי ומותירים אותנו לבסוף עם התובנה החשובה – לא לפחוד לאהוב".

 

"קירבה", הזוכה בפרס "כרמל" לסרט הטוב ביותר (צילום: יח"צ)

"קרבה" (צילום: יח"צ)

 

עוגן הזהב – התחרות לסרטי ביכורים

חבר השופטים קטה וובר, רון פוגל ומושון סלמונה העניק את הפרס לסרט הצרפתי "ההר". בימוי: תומס סלבדור, הפקה: ז'ולי סלבדור.

נימוקי השופטים: "'ההר' מביא סיפור מופלא המשלב מציאות וקסם תוך שהוא עוסק בנושאים עכשוויים בדרכו המקורית והעדינה. הסרט מעביר בהצלחה ניכרת את תחושת הניכור של הגיבור ומסעו חזרה אל ארץ החיים, שנעטף במסתורין ופליאה".

ציון לשבח הוענק לסרט "הכי גרועים". בימוי: ליז אקוקה, רומאן גרה, הפקה: מרין אלאריק, פרדריק ז'וב.

נימוקי השופטים: "דרמה חברתית ריאליסטית שמטפלת במורכבות עשייתו של סרט שכזה – חברתי ריאליסטי – ומעלה בדיוק רב את הלבטים והמלכודות שבעבודה עם מי שאינם שחקנים (Non-Actors) ועם ילדים שמגיעים מרקע קשה. זהו סרט בוגר שעוסק בשאלות אתיות חשובות ומאתגרות של ייצוג ומציאות ובתוך כך מצליח לרתק וגם לרגש".

 

"ההר", הזוכה בפרס "עוגן הזהב" לסרט ביכורים (צילום: יח"צ)

"ההר" (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר