המנצח, מאסטרו ירון גוטפריד (צילום: אנדרס)
המנצח, מאסטרו ירון גוטפריד (צילום: אנדרס)

הקונצרט השני בסדרה הקלאסית של הסימפונית חיפה יוקדש כולו למוזיקה צרפתית

התזמורת הסימפונית חיפה תבצע תוכנית רומנטית עם יצירות של רוול ודביוסי וכן עיבודים של סטודנטים מהקריה האקדמית אונו למיטב השאנסונים הצרפתיים בביצוע זמרת הסופרן טלי קצף. על הקונצרט ינצח מאסטרו ירון גוטפריד

פורסם בתאריך: 24.10.22 17:37

הקונצרט השני בסדרה הקלאסית של עונת 2022/23 של התזמורת הסימפונית חיפה יוקדש כולו למוזיקה צרפתית. התזמורת תבצע יצירות מאת דביוסי ("אחר הצהריים של פאון" ו"נוקטורנים") והקונצ'רטו לצ'לו של סן-סאנס עם הסולן צבי פלסר וכן עיבודים סימפוניים חדשים לשאנסונים הצרפתיים האהובים, פרי יצירתם של סטודנטים במסלול הלחנה ועיבוד למסך ולבמה ב-Ono Music – בית הספר למוזיקה בקריה האקדמית אונו. עוד תשתתף בקונצרט מקהלת "בת שיר" בניצוח טלי ויסמן.

חמישה להיטים שביצעו במקור אדית פיאף, ז'ק ברל ואיב מונטאן נבחרו לביצוע הסימפוני: La vie en rose, Chanson de vieux amant, Autumn leaves, La foule ו-Non je regrtte rien. הסטודנטים נשענו על רעיונות מתוך עיבודי המקור שחלקם מזוהים עם השירים, אך באותה העת נתנו פרשנות וזווית אישית לכל עיבוד על ידי הרחבת הממד הסימפוני, הוספת קווים ותפקידים חדשים וכן הוספת חלקים במבנה והתאמת העיבודים לשירתה של הסולנית בקונצרט, זמרת הסופרן טלי קצף.

זמרת הסופרן טלי קצף (צילום: רן יחזקאל)

זמרת הסופרן טלי קצף (צילום: רן יחזקאל)

המנצח בקונצרט, ירון גוטפריד, שמנהל את Ono Music, ליווה באופן צמוד את הסטודנטים בהכנת הפרויקט לקראת ביצועו עם התזמורת. גוטפריד הוא מוזיקאי בעל שם עולמי המחבר בין מוזיקה קלאסית למוזיקה בת זמננו. יצירותיו של גוטפריד, חתן פרס ראש הממשלה למלחינים לשנת 2014, יוצאות לאור בהוצאת התווים הבינלאומית והיוקרתית SIKORSKI ומבוצעות על ידי תזמורות בפסטיבלים בארץ ובחו"ל. גוטפריד מרבה לנצח על מיטב התזמורות בארץ לצד תזמורות מובילות בגרמניה, ספרד, אסטוניה, ארגנטינה, ארצות הברית, הונגריה וסיורי קונצרטים רבים בסין.

 

 

טלי קצף היא מזמרות הסופרן המובילות בישראל. לקצף רפרטואר אופראי וקונצרטי עשיר. היא זכתה במגוון פרסים, ובהם פרס ראשון ופרס הקהל בתחרות סדנת האופרה הבינלאומית בתל אביב ופרס בוכוהולץ. הסולן בקונצ'רטו לצ'לו מאת סן-סאנס, צבי פלסר, הוא בוגר תוכנית המוזיקאים הצעירים המצטיינים, בניהול אייזק שטרן במרכז למוסיקה בירושלים ובוגר בית הספר ג'וליארד. פלסר הופיע עם מיטב התזמורות בישראל, הפילהרמונית של באפלו, הסימפונית של המבורג, הסימפונית הלאומית של ארצות הברית, הפילהרמונית של ברלין ועוד.

הסימפונית חיפה מנוהלת ע"י אתו"ס, החברה לאמנות תרבות וספורט של עיריית חיפה (חל"צ).


"קלאסית 2", אודיטוריום חיפה, ראשון ושני, 14-13 בנובמבר, 20:00. מחיר כרטיס: 175 שקלים (129 שקלים לגמלאים).


ירון גוטפריד – מנצח, צבי פלסר – צ'לו, טלי קצף – סופרן, מקהלת בת שיר – מנצחת: טלי ויסמן

דביוסי – אחר צהריים של פאון

סאן סאנס – קונצ'רטו לצ'לו

דביוסי – נוקטורטנים


חמישה שאנסונים:

La vie en rose – עיבוד ותזמור: ענבל רוזנהויז

Chanson de vieux amant – עיבוד ותזמור: יואל רובינשטיין

Autumn leaves – עיבוד ותזמור: אלון הרכבי

La foule – עיבוד ותזמור: ישראל פפא

Non je regrtte rien – עיבוד ותזמור: עמית מורן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר