דגם של שירל אברג'ל (צילום: יחצ)
דגם של שירל אברג'ל (צילום: יחצ)

גאווה לעולם האופנה: בוגרת ויצו זכתה במקום הראשון בתחרות של גוצ'י

שירל אברג'ל, בוגרת המחלקה לאופנה במרכז האקדמי ויצו, זכתה במקום הראשון בקטגוריית האופנה בתחרות בינלאומית יוקרתית של גוצ'י עם פרויקט הגמר שלה. את ההשראה לקולקציה היא קיבלה מדרי רחוב, האנשים השקופים, והיא מציגה שלבים של מעבר מחיים רגילים של יציבות לאובדן פיזי של קורת גג ולאובדן נפשי

פורסם בתאריך: 31.10.22 07:56

שירל אברג'ל, בוגרת המחלקה לאופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה, זכתה במקום הראשון בקטגוריית האופנה בתחרות הבינלאומית היוקרתית של גוצ'י על פרויקט הגמר שלה "I used to be you" בהנחייתו של המעצב שאול אהרוני.

תערוכת בוגרי עיצוב הגלובלית 2022 בשיתוף עם גוצ'י התקיימה זו השנה השלישית בהשתתפותם של כ-5,489 בוגרי מוסדות אקדמיים מרחבי העולם, והיתה התצוגה המקוונת הגדולה ביותר אי פעם של מעצבים. כ-500 עבודות של סטודנטים נבחרו מרשימת המועמדים על ידי פאנל של 150 שופטים מהתעשייה, ולאחר מכן עברו להצבעה של הצופים בתצוגה. הזוכים נבחרו על ידי 187,352 קולות שהוצגו בהצבעה הציבורית.

בקטגוריית האופנה זכתה כאמור שירל אברג'ל, שפרויקט הגמר שלה היה אחד מהבולטים ומהמרתקים גם בתצוגת האופנה של בוגרי המחלקה במרכז האקדמי ויצו חיפה. "הפרויקט שלי עוסק במציאות של האוכלוסייה השקופה – דרי הרחוב", היא אומרת, "גם אם מתעלמים מהם, עדיין הצצה ומבט חטוף מאפשרים לנו לחשוף ולהבדיל על פי תנוחת הגוף הקורס, העצב בעיניים והצבע הדוהה של הבגדים המתכסים בלכלוך – זהו ציר הזמן של דר הרחוב. דרי הרחוב מספרים שעם כל הקושי הם רואים גם נקודות אור. גם חיוך או התעניינות יכולים לעזור להרים ולתת תקווה מלבד כסף, אוכל או סמים".

 

 

הקולקציה מציגה שלבים של מעבר מחיים רגילים של יציבות לאובדן פיזי של קורת גג, לאובדן נפשי ועוד. אברג'ל בחר להתמקד במעיל עוטף כמגן, בכובעים, בעומס ובשכבות, המבטאים את המציאות היומיומית של דרי הרחוב בשילוב של צבעוניות עזה וחזקה של רגשותיהם.

רחל גץ-סלומון, ראש המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה: "הפרויקט של שירל הוא פרויקט הגמר המצטיין של שנת הלימודים תשפ"ב במחלקה לאופנה. לאורך כל שנות לימודיה היא היתה סטודנטית סקרנית, וחתירה למקצועיות ביססה את עבודתה. פרויקט הגמר שלה, שהוא העבודה הזוכה בתחרות, משקף את הלך הרוח במחלקה שלנו, והוא עיסוק בנושאים חברתיים חשובים. שירל יצאה אל הפרויקט מתוך מחקר מעמיק שהיא קיימה על אודות דרי רחוב וחסרי הבית, והשכילה לפתח קולקציה מתוחכמת, חדשנית ומרהיבה. המחלקה לעיצוב אופנה והאקדמיה כולה גאה בזכייה וצופה עתיד למעצבת צעירה זו".

מתוך הקולקציה של שירל אברג'ל (צילום: תיאה פרנק)

מתוך הקולקציה של שירל אברג'ל (צילום: תיאה פרנק)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר