מייק בורשטיין והתזמורת הסימפונית הצוענית של בודפשט (צילום: יח"צ)
מייק בורשטיין והתזמורת הסימפונית הצוענית של בודפשט (צילום: יח"צ)

לאחר עשור חוזר מייק בורשטיין להופיע בישראל

מייק בורשטיין, שלנצח יזכר כקונילמל והרשל'ה, יגיע ב-12 בנובמבר למרכז רפפורט, עם תוכנית ייחודית הכוללת פניני מוזיקה קלאסית וקטעים ידועים של פולקלור יהודי וצועני בעיבוד מיוחד של התזמורת הסימפונית הצוענית של בודפשט, אשר ידועה גם בשם "100 הכנרים הצוענים"

פורסם בתאריך: 7.11.22 09:02

לאחר עשור שלא הופיע בארץ חוזר מייק בורשטיין לסיבוב הופעות קצר בישראל והפעם בשילוב מפתיע עם התזמורת הסימפונית הצוענית של בודפשט, הידועה גם בשם "100 הכנרים הצוענים".  

המופע יגיע לחיפה במוצ"ש, 12 בנובמבר, במרכז רפפורט, עם פניני מוזיקה קלאסית וקטעים ידועים של פולקלור יהודי וצועני בעיבוד מיוחד של התזמורת, אשר מורכבת ברובה מכנרים וירטואוזים, ובליווי כלי נגינה ייחודיים. לעם היהודי ולצוענים יש הרבה במשותף – אלפי שנות נדודים ללא מולדת, היכולת לשמר את הייחודיות, את השפה ואת התרבות שלהם בין העמים הסובבים אותם, והאהבה למוזיקה, לריקוד ולשירה. הדמיון הרב בין המוזיקה הצוענית למוזיקה היהודית הוליד את המופע המשותף.

בורשטיין, שישיר בעברית, באנגלית, ביידיש ובהונגרית, הוא זמר בינלאומי בעל קול מיוחד, כוכב מחזות זמר ושחקן תיאטרון וקולנוע שגילם בין השאר את הדמויות האהובות "קונלימל" ו"הרשל'ה". בורשטיין הוא זוכה פרס כינור דוד לשנת 1977. הצלחתו הקולנועית הראשונה היתה בשנת 1966 בסרט "שני קונילמל" שהפך אותו לכוכב בישראל.

 

 

התזמורת הצוענית מבודפשט היא הגדולה בעולם מבין התזמורות הצועניות ונחשבת תופעה מיוחדת בעולם המוזיקה. התזמורת, אשר ידועה גם בשם "100 הכנרים הצוענים", מנגנת את קטעי הפולקלור הצועני לצד מוזיקה קלאסית מאת ברהמס, שטראוס, ביזה, מונטי וסרסטה בדרך ייחודית, ללא תווים וללא מנצח. את תפקיד המנצח מבצע אחד מסולני התזמורת, ולמרות זאת הם מצליחים לנגן בתיאום מלא, תוך שינוי מהיר של סגנונות ומקצבים. מלבד יש בתזמורת גם ויולות, צ'לו, קונטרבס וקלרינט. הכלי הייחודי בתזמורת הוא הצימבלום שמקנה למוסיקה גוון עשיר וייחודי.

מרכז רפפורט, 12 בנובמבר. מחיר: 199-399 שקל. לינק לרכישת כרטיסים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר