קויאנה לינל (צילום: Josh Brasted)
קויאנה לינל (צילום: Josh Brasted)

כמו בניו אורלינס בשנות ה-20

במסגרת הסדרה "ג'אז חם" יתקיים במוצ"ש בבית אבא חושי המופע "שנות ה-20 בניו אורלינס", שבו תארח רביעיית כריסטיאן וינטר את זוכת תחרות שרה ווהן, קויאנה לינל מניו אורלינס. הרפרטואר כולל עיבודים מוזיקליים לשירי עבודה, לשירי גוספל, לשירי דת ומזמורים ולשירים מבוססי בלוז

פורסם בתאריך: 8.11.22 09:01

במסגרת הסדרה "ג'אז חם", אשר נערכת זו השנה ה-20 בבית אבא חושי, יתקיים במוצ"ש, 12 בנובמבר, המופע הראשון השנה מתוך תשעה מופעים. בכל מופע מתארחים אמנים מחו"ל, לעתים בשילוב עם אמני ג'אז ישראלים. במופע שכותרתו היא "שנות ה-20 בניו אורלינס" תנגן רביעיית כריסטיאן וינטר שתארח את זוכת תחרות שרה ווהן, קויאנה לינל מניו אורלינס.

שנות ה-20 בעיר האמריקאית הדרומית מאופיינות במועדונים קטנים של בידור וריקודים. הזמרים חברו לקבוצות קטנות של נגנים והופיעו איתם ברפרטואר שכלל עיבודים מוזיקליים לשירי עבודה, לשירי גוספל, לשירי דת ומזמורים, וכמובן לשירים מבוססי בלוז. את כל אלו תנגן רביעיית כריסטיאן וינטר הידועה ביכולת האינסטרומנטלית הגבוהה שלה, ביחד עם לינל שהיא בעלת יכולת ווקאלית עצומה.

לינל גדלה בעיר קטנה במערב טקסס והתחברה לכל סוגי המוזיקה – זו היתה הדרך שלה להתחבר לעולם. החצוצרן והמלחין טרנס בלנשרד אמר שהמחשבה הראשונה שעלתה לו כשהאזין לה בפעם הראשונה היתה שהיא תגלית ווקאלית רצינית: "מי את? איפה היית? ולמה אני שומע אותך רק עכשיו? הבנתי שזו מישהי שרוצה לשבור את חוקים". הוא המשיך להאמין בה ואף הזמין אותה לשיר במופע של יום הג'אז הבינלאומי בשנה שעברה עם הרבי הנקוק.

 

 

המיומנות הקולית של לינל מאפשרת לה לבצע רפרטואר בלתי מוגבל, והיא ניגשת לג'אז עם רקע והשכלה קלאסית אך גם עם חינוך כנערת מקהלת גוספל שנטעה בה את הבלוז ואת הסול. היא בוגרת המחלקה למוזיקה של אוניברסיטת לואיזיאנה ומרבה בשיתופי פעולה עם אמנים שונים כמו ניקולס פייטון, פאטי אוסטין, לדיסי, הנקוק וג'ון בטיסט. הקריירה שלה מצליחה והיא כבר הספיקה להופיע באולמות ובמועדונים הנחשבים בעולם, ובהם לינקולן סנטר, דיזי קוקה קולה, חדר הג'אז של מריאן וקרנגי הול, בפסטיבל הג'אז של פלייבוי ועוד.

לינל מלמדת באוניברסיטת LOYOLA בניו אורלינס. אלבום הבכורה שלה "A Little Love" זכה לביקורות נלהבות ודחף אותה לסיבוב הופעות בינלאומי, כולל באוסטרליה. בחיפה היא תופיע עם הסקסופוניסט ונגן הקלרינט כריסטיאן וינטר, יליד דנמרק שמתגורר בניו אורלינס מאז 1997. על הפסנתר עדן לדין, יונתן לוי על הבס ובראיין ריצ'בורג ג'וניור על התופים.

בית אבא חושי, 12 בנובמבר, שעה 21:00. כרטיסים בטלפון מס' 03-5733001.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר