מלי בנבנישתי (צילום: צביה פורר)
מלי בנבנישתי (צילום: צביה פורר)

"רקמת חלומות": המאבק לשימור נורמליות במסגרת זוגיות לא נורמלית

סמוך ליום המאבק באלימות נגד נשים הושק הספר "רקמת חלומות" של המשוררת החיפאית מלי בנבנישתי. בספר היא חושפת מכאוב וסבל שאותם חוותה בזוגיות רעילה. רוב השירים בו עוסקים בסבל הנשי ובצמא לחיים פשוטים ורגועים שמקדשים אושר ובזים לתפאורת העושר

פורסם בתאריך: 14.11.22 12:25

סמוך ליום המאבק באלימות כלפי נשים, שיצוין ב-25 בנובמבר, הושק ספרה החדש של המשוררת החיפאית מלי בנבנישתי. בספרה "רקמת חלומות" חושפת בנבנישתי מכאוב וסבל שאותם היא חוותה בזוגיות רעילה.

יותר מ-100 משתתפים גדשו את האולם של מרכז חדרים באירוע ההשקה. האירוע, שאותו הנחה של הסופר והמשורר שלמה אברמוביץ', כלל לא מעט רגעי שיא והזדהות עם מחברת הספר על אומץ לבה ועל המילים שהיא רקמה בספרה החשוף. רוב השירים בו עוסקים בסבל הנשי, במאבק לשימור נורמליות במסגרת זוגיות לא נורמלית ובצמא לחיים פשוטים ורגועים שמקדשים אושר ובזים לתפאורת העושר.

את הערב פתחה פרופ' עליזה שנהר, שהיתה האשה הראשונה בתפקיד רקטור אוניברסיטת חיפה ולימים גם האשה הראשונה שכיהנה כשגרירת ישראל ברוסיה. פרופ' שנהר דיברה על סבל נשי במקרא ועל סיפורה האמיץ של בנבנישתי. עוד נשאו דברים: צביה פורר, עמיקם יסעור, רחל קפלן, סמדר נאווה סיגל, שלומית ברסלר ורותי מיוחס. בין לבין הפליאה בנגינה הנבלנית אולגה מוֹיְטְלִיס.

הספר יצא בהוצאת עיתון 77 ובעריכתה של אילנה אבן טוב ישראלי, חיפאית אף היא. את עטיפת הספר צייר החיפאי דני לבני.

 

"רקמת חלומות" מאת מלי בנבנישתי

"רקמת חלומות" מאת מלי בנבנישתי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר