התזמורת הסימפונית חיפה (צילום: ארז חיון)
התזמורת הסימפונית חיפה (צילום: ארז חיון)

הסימפונית: קונצרט קולי ענק עם 150 משתתפים על הבמה

התזמורת הסימפונית חיפה תקיים קונצרט גאלה שבו היא תבצע את האורטוריה "אליהו" מאת פליקס מנדלסון. בקונצרט ישתתפו נגני התזמורת לצד שלוש מקהלות עם 150 משתתפים קוליים וארבעה סולנים על במה אחת. על הקונצרט ינצח אלי יפה, בכיר מנצחי החזנות בישראל

פורסם בתאריך: 21.11.22 08:41

התזמורת הסימפונית חיפה תקיים קונצרט גאלה שבו היא תבצע את האורטוריה "אליהו" מאת פליקס מנדלסון. בקונצרט ישתתפו נגני התזמורת לצד שלוש מקהלות, 150 משתתפים קוליים וארבעה סולנים על במה אחת. "אליהו" היא יצירה קולית קנונית המבוססת על הסיפור התנ"כי של אליהו הנביא.

על הקונצרט ינצח אלי יפה, בכיר מנצחי החזנות בישראל. זמר הבריטון הבינלאומי קולין שוחט יבצע את התפקיד הראשי של אליהו, ובתפקידים הראשיים האחרים ישמשו הזמרים הבינלאומיים אנה סקיבינסקי (סופרן), ענת צ'רני (מצו סופרן) ואיתן דרורי (טנור). שלוש המקהלות שיתאחדו במיוחד לקונצרט הן מקהלת האיחוד בניהולו ובניצוחו של רונן בורשבסקי, מקהלת אודיאנה בניהולה ובניצוחה של ענת אהרוני ומקהלת בת שיר בניהולה ובניצוחה של טלי ויסמן.

 

 

בשנת 1845, לאחר הצלחתה של האורטוריה "פאולוס", פנה מנהל פסטיבל המוזיקה של בירמינגהאם אל מנדלסון והזמין ממנו אורטוריה נוספת. מנדלסון התחבר לשורשיו היהודיים ובחר את קורות חייו של אליהו הנביא. היצירה באה לעולם לאחר שמנדלסון הדף ניסיונות של הכומר יוליוס שוברינג, שהיה כותב הטקסטים הקבוע שעמו הוא שיתף פעולה, אשר ניסה לשלב ביצירה רמיזות לישו ולתיאולוגיה הנוצרית. מנדלסון ניצח על ביצוע הבכורה לאורטוריה באוגוסט 1846, וזו זכתה להצלחה מיידית. כשנה לאחר מכן הציג מנדלסון גרסה מתוקנת. "אליהו" היתה היצירה רחבת המימדים האחרונה של מנדלסון, שנפטר זמן קצר לאחר מכן בסוף 1847, לפני 175 שנים בדיוק.

חלקה הראשון של היצירה מתאר סצנות שונות מחיי הנביא שחי במאה התשיעית לפני הספירה. אלוהים מטיל בצורת על הארץ בשל חוסר האמונה של בני ישראל בו, ואליהו מוכיח לנביאי הבעל שאלוהיו הוא האל האמיתי. אלוהים פותח את שערי השמים, וגשם מרווה את הארץ. בחלקה השני של האורטוריה בורח אליהו אל השממה בשל כישלון משימתו. האל מופיע בפניו ומשיב לו את אמונתו ואליהו עולה בסערה השמימה.

אודיטוריום, חמישי, 1 בדצמבר, בשעה 20:00. המחיר לכרטיס: 109 שקל (המחיר לגמלאי: 89 שקל).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר