"מחר כבר עבר", סרטם של בועז גולדנברג ואייל דץ (צילום: יח"צ)
"מחר כבר עבר", סרטם של בועז גולדנברג ואייל דץ (צילום: יח"צ)

זוכרים את קומנדו ארמון? אז "דוקומנדו"

"דוקומנדו" - סדרה של סרטים דוקומנטריים - תוקרן במגדל ארמון, שהוקם על חורבות בית הקולנוע המיתולוגי. לפני כשנתיים קנתה קרן ריאליטי את הבניין במטרה להשמיש אותו ולחזק את הדר, וכעת, כחלק מהרצון לייצר מרכז תרבות המתייחס לעברו המפואר של הבניין, תתקיים בו הסדרה הדוקומנטרית

פורסם בתאריך: 21.11.22 15:40

"דוקומנדו" היא סדרת סרטים דוקומנטריים שתוקרן בחודשים נובמבר ודצמבר במגדל ארמון, אשר הוקם על חורבות בית הקולנוע המיתולוגי. קולנוע ארמון, שהיה חלק מתור הזהב של בתי הקולנוע בחיפה, נחנך בשנת 1935 על ידי איש העסקים משה גרידינגר והיה אחד מהדוגמאות המקומיות הבודדות של בתי הקולנוע בערים הגדולות באירופה. הוא פעל במשך 52 שנה ונחשב מפואר ומיוחד, במיוחד עם הגג הנפתח. בשנת 1995 נהרס הקולנוע, ובמקומו נבנה מגדל של 18 קומות, ובהן קומות מסחר וקומות אחרות שעמדו ריקות מאז הקמתו. לקולנוע האהוב והנוסטלגי לא נותר זכר.

לפני כשנתיים קנתה קרן ריאליטי את הבניין במטרה להשמיש אותו ולחזק את הדר כמרכז העיר. לאחר מחקר מקיף על האזור, יצירת קשר עם הקהילה המתגוררת בשכונה והבנת הצרכים שלה, הוקם במקום מרכז למען הקהילה. כעת, כחלק מהשאיפה לייצר מרכז תרבות שמתייחס לעברו המפואר של הבניין, תתקיים סדרת "דוקומנדו".

ב-29 בנובמבר יוקרן הסרט "לשמור בבטן" (ישראל, 2019). סיפורה של משפחה גרעינית שמחליטה להפוך למשפחה פונדקאית ולהעניק חיים לזוג שלא זכה להביא ילדים לעולם. גיבורי הסרט הם בני הזוג הפונדקאי חן רותם ועומר יפמן, שנחשפים מרגע קבלת ההחלטה ולאורך המסע כולו. זהו סרט אחר על פונדקאות, אשר מפנה את הזרקור אל המשפחה הפונדקאית, ולצד רגעים מעצימים ומרגשים נחשפים רצונות מתנגשים וחיבורים שבריריים שמאיימים על ההרמוניה הזוגית והמשפחתית.

 

"לשמור בבטן", סרטם של חן רותם ועומר יפמן (צילום: יח"צ)

"לשמור בבטן", סרטם של חן רותם ועומר יפמן (צילום: יח"צ)

 

 

ב-20 בדצמבר יוקרן סרטם של בועז גולדנברג ואייל דץ "מחר כבר עבר" (ישראל, 2019). בשנת 2000 החל העיתונאי והמוזיקאי בועז גולדברג לתעד את חברו גבי אבודרהם – צעיר מבית שאן עם אובססיה לאלביס, עם משיכה לתורות מיסטיות ועם יכולות נגינה וירטואוזיות. אבודרהם הביישן בורא דמות אקסצנטרית בשם צ’רלי מגירה, ומגיע עד לבמות הגדולות בארצות הברית. ביחד עם מאבקו להכרה אמנותית עולמית נאלץ אבודרהם להתמודד עם השדים הפנימיים שאותם ניסה להשתיק בעזרת הדמות שאותה יצר.

"אנחנו בעיצומו של ניעור אנרגטי למבנה שעמד נטוש ברובו ב-20 השנים האחרונות, מפיל לבן למוקד תרבות ועסקים שוקק", אומרת אביב נגבי, מנהלת פרויקטים בקרן ריאלטי, "מיום ליום מתבסס INTU ארמון כמרחב ליוזמות ולאירועים במרכז הדר, ומארח בו אירועי אמנות, מוזיקה, תיאטרון, חוגים, חיי לילה ומפגשי קהילה".

לצד סדרת "דוקומנדו" יתקיים במגדל ארמון ב-24 בנובמבר אירוע פרידה מהבר שהופעל בו בחצי השנה האחרונה. באירוע יתקיימו הופעות של להקות ויוצרים מקומיים ובינלאומיים, ובהם פרייבט וואקום מן.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר