פסטיבל "החג של החגים" (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
פסטיבל "החג של החגים" (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

כל מה שרציתם לדעת על פסטיבל "החג של החגים"

במשך שלושה סופי שבוע בחודש דצמבר יחגגו בחיפה בפעם ה-29 את פסטיבל "החג של החגים". הקהל מוזמן לסייר ברחובות וליהנות מאמנות חיפאית, ממתחם משפחות ופעילויות, ממופעי תיאטרון, מוזיקה ומחול באולמות, בכנסיות ובחוצות, מסיורים, מתערוכות חדשות ומיריד חנוכריסטמס חגיגי

פורסם בתאריך: 23.11.22 07:56

בפעם ה-29 חוזר פסטיבל "החג של החגים" לשכונות המעורבות של חיפה – הדר, ואדי ניסנאס, העיר התחתית והמושבה הגרמנית – וכבכל חודש דצמבר הוא צפוי להביא איתו המוני מבקרים, אשר מגיעים לחוות חגיגה של חיים משותפים ותרבות עשירה של חגי שלוש הדתות. 

הקהל מוזמן לסייר ברחובות המוארים וליהנות מאמנות חיפאית, ממתחם משפחות ופעילויות לילדים ולכל המשפחה, ממופעי תיאטרון, מוזיקה ומחול באולמות, בכנסיות ובחוצות, מסיורים, ממפגשים, מתערוכות ומיריד חנוכריסטמס חגיגי. מוקד האירועים המרכזי השנה יהיה בית הגפן, וכמו כן ישתתפו בהם מוזיאון חיפה לאמנות, פירמידה – מרכז לאמנות עכשווית, הנביאים – בית ספר לאמנות, בית האמנים ע"ש שאגאל של אגודת הציירים והפסלים בישראל, גלריה מזו, מקום לשירה, סטודיאות – חללי אמנות בעיר, ועוד. שורת אירועים תתקיים גם בטיילת לואי במרכז הכרמל.

הקהל שיגיע לאירועים מתבקש לחנות בחניוני חוף הכרמל, איצטדיון סמי עופר ולב המפרץ, ולהתנייד לאזורי הפסטיבל בתחבורה ציבורית. המטרונית תתוגבר ותפעל בתדירות גבוהה.

אירועים בולטים:

סיורים חדשים לצד סיורים ותיקים, ובהם "סיפורים בחימר" – סיור רומנטי בעקבות סיפור אהבתם של חיה ואמיל תומא; ו"סיור הדר הכרמל" שיפגיש את עברה המפואר של הדר עם אתגרי ההווה של השכונה.

לכבוד הפסטיבל יושק משחק אינטראקטיבי של מסלולים שונים ברחבי חיפה שנקרא PlayCo.Haifa – מה מספרות יצירות הגרפיטי בעיר התחתית? אילו בני מלוכה עברו בעיר ולמה? מה הקטע של חיפה ובתי הקולנוע שלה? איפה שיחקו פעם כדורסל? מי היה קם ב-5:00 לפנות בוקר כדי להכין אלפי כריכים לחיילים הבריטים? למה לשער פלמר קוראים פלמר? ומי שתל עץ בחצר המדעטק? המון שאלות שייקחו את המבקרים לטיולים בשלושה מסלולים שונים. המשחק יהיה זמין לקהל הרחב ב-25-8 בדצמבר.

אירועים נוספים הם סדנת דבקה עכשווית עם נור גרבלי, הקרנת הסרט "סינמה סבאיא" (בתרגום לערבית) ולאחריו שיחה עם יוצרת הסרט אורית פוקס רותם, מופע סולו של הזמרת ויולט סלאמה משיריהם של גדולי המוזיקה הערבית, תהלוכת כריסטמס המסורתית בהובלת סנטה קלאוס ותנועות הצופים, והקרנה חגיגית של גמר המונדיאל (בהרשמה מראש).

 

סיור משפחות במסגרת החג של החגים (צילום בית הגפן)

סיור משפחות במסגרת פסטיבל "החג של החגים" (צילום בית הגפן)

 

 

תערוכות חדשות:

בגלריית בית הגפן תוצג תערוכה חדשה – "משובש.ת משותפ.ת" – שהיא פרי תהליך שנתי משותף עם עמותת סיכוי-אופוק. בתערוכה יוצגו עבודות וידאו, טקסטיל, ציורי קיר ועוד של אמניות יהודיות וערביות שמציעות אלטרנטיבה למציאות הפוליטית דרך האמנות. במסגרת התערוכה יתקיימו מופעי פרפורמנס ואירועים מיוחדים.

במרכז התרבות קלור לילדים בבית הגפן תיפתח התערוכה הארצית המסורתית ליצירות ילדים זו השנה ה-37. ילדים יהודים וערבים בני 12-5 מכל רחבי הארץ יצרו אמנות בנושא "החבר הדמיוני שלי".

מופעי מקור בהופעות בכורה:

"על המקאם הזה" – אירוע בשיתוף עם מקום לשירה בהשתתפותם של משוררים יהודים וערבים.

"רים וואסים" – האמן גסאן בירומי, נכדו של המוזיקאי סודקי שוקרי, יצר עבור הפסטיבל מופע ילדים דו לשוני, שמספר דרך סיפורו של סבו על המוזיקה הערבית, ומחבר בין סיפורים מסורתיים למוזיקה ערבית עכשווית מקורית ומוזיקה ערבית קלאסית.

מסע מוזיקלי עם זמרת האופרה אינאס מסאלחה – מופע שמשלב בין מוזיקה לשירה דרך תחנות חייה. המופע ייערך בכנסיית בית החסד בליווי של פסנתר כנף.

פסטיבל "החג של החגים" יתקיים בשלושה סופי שבוע של חודש דצמבר: 10-8, 18-15 ו-25-22 בדצמבר. לתוכנית המלאה ולהזמנת כרטיסים לחצו כאן.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר