מוזיאון הלילה ElseWhere (צילום: ג'וד מוסקוביץ)
מוזיאון הלילה ElseWhere (צילום: ג'וד מוסקוביץ)

זה לא במקום אחר, זה אצלנו

בלב הדר נפתח פופ אפ מושקע בשם ElseWhere (במקום אחר), שמוגדר כמוזיאון הראשון בהיסטוריה שפתוח רק בלילה. זהו מסע ורטיקלי רב מימדי שעובר דרך מנהרות לדים, דלתות סודיות, אינפיניטי בר, קרקס מייקרים, רחבת ריקודים תלת מימדית, דוכני מזון וברים, המייצרים חוויה פסיכדלית ואופציית בילוי חדשה

פורסם בתאריך: 24.11.22 10:14

אמנם רק למשך 100 לילות חורפיים יכולה חיפה להתהדר כחלוצה של תופעה תרבותית חדשה ויוצאת דופן. הרעיון הוא שתוך שנים ספורות תתפשט התופעה לערים אחרות בעולם, ולנצח תישאר Made in HAIFA.

בשטח של 2,000 מ"ר בלב שכונת הדר נפתח פופ אפ מושקע – ויזואלית ורעיונית – בשם ElseWhere (במקום אחר), והוכתר כמוזיאון הראשון בהיסטוריה שפתוח רק בלילה. בארבע הקומות שבמגדלי ארמון יוצאים המבקרים לשלוש וחצי שעות של מסע ורטיקלי רב מימדי דרך מנהרות לדים, דלתות סודיות, אינפיניטי בר, קרקס מייקרים, תיאטרון אימרסיב, רחבת ריקודים תלת מימדית, העולם של ד"ר סוס, תמנון ענק, מעליות דיסקו, מערת מוזיקה מנגנת ומרפסת על הגג עם נוף מטורף למפרץ. דוכני מזון, ברים ורחבות ריקודים פרושים לאורכו ולרוחבו של החלל ומייצרים חוויה ייחודית ומקורית, פסיכדלית בהגזמה, שמעניקה אופציית בילוי חדשה. על התופעה הזו אחראית קבוצת הקרנות ריאליטי שפועלת להשבחת נדל"ן מתוך צורך להשפיע על הקהילה.

אז מהו חלל אימרסיב? זוהי תופעה עולמית שבה המבקרים בחלל מוקפים באמנות שמזמינה לתקשר איתה, להשתעשע, לצלם ולשתף. למעשה, מהרגע שבו נכנסים לחלל ועוברים בין החדרים והקומות, קיים רצון עז לתעד הכל לרשתות החברתיות ולהפיץ את החוויה לעולם. מוזיאוני האימרסיב שכבשו את העולם התחילו בערים שאינן במרכז. ElseWhere היא המצאה שמחברת את קונספט האימרסיב ארט עם אלמנטים של פסטיבל ובילוי ערב עירוני. כבר מהכניסה למקום עוברים מימד במעלה מחילת הארנב, שזו חוויה תיאטרלית ורב חושית שנמשכת 15 דקות, והיא מלאה במיצבים שמעוררים התרגשות ופליאה, עד ההגעה לקומת הפסטיבל – 50 מטר מעל פני האדמה. דרך מנהרות קוסמיות, מעליות שיגור ודלתות נסתרות עוברים המבקרים מחניון תת קרקעי בחיפה למימד ההשראה של ElseWhere.

 

ElseWhere, מוזיאון לילה אימרסיב (צילום: דניאל דורמאה)

ElseWhere, מוזיאון לילה אימרסיב (צילום: דניאל דורמאה)

 

 

באוהל קרקס ענק תמצאו יריד מייקרים שהוקם על ידי צעירי הייטק, שנייה לפני הגיוס ליחידות העילית הטכנולוגיות של צה"ל, בעבודה משותפת עם אמני ElseWhere. התוצאה היא שילוב בין ליצנים, ארדואינו, פופקורן ולייזרים. הקוקטייל בר הוא אינפיניטי רום – חוויה אימרסיבית של צבע, השתקפויות ואלכוהול. המראות הגיעו ממתקני איסוף שמש במדבר, הרצפה נצבעה בסגול זוהר, המשקאות מוגשים בצבעים זוהרים, ומהתקרה תלויים 30 כדורי אור שמשוכפלים מאות פעמים בחלל.

בחדר אחר תחוו אינטראקטיב אודיו, וכשאוזניית הדי.ג'יי על אוזן אחת ניתן לעצב תוספות למוזיקה – קצת יותר רגאיי או קצת פחות טראנס, יותר או פחות תופים. החדר משתנה בהתאם לסאונד שיוצרים המבקרים. בחדר נוסף יש מיצב של מוניטורים מחוברים אשר משדרים וידאו ארט שמגיב לקהל שעומד מולו, בשילוב עם תאורה, חיישן תנועה ועין אחת שעוקבת אחרי כולם. במערת האור מפוזרים גופי תאורה שניתנים לשליטה על ידי הקהל – יותר אור, אנימציות שונות ושליטה על גוונים – והיא מגיבה לאנשים שנמצאים בה.

בקומה העליונה במגדל ארמון נערכת המסיבה – רחבת הריקודים משלבת אימרסיב עם ריקוד ותנועה, המרחב מעוצב כמסך תלת מימדי ומוקרן בו וידאו ארט היקפי מסביב לרוקדים.

כשהכוכבים מסתדרים נפתח הפורטל למימד של ElseWhere לקהל הרחב. זה קורה בעיקר בסופי השבוע, ובכל ערב מתקיים מופע ייחודי המשלב תיאטרון, פרפורמנס, דרינקים, די.ג'יי והפתעות. בערבים אלו יש שני סוגי מופעים – הראשון מתחיל ב-19:30, מסתיים ב-23:00 ומציע חוויה של אמנות, אוכל, אלכוהול וריקודים. מופע הלילה מתחיל ב-22:00, מסתיים ב-2:30 ויש בו יותר מוזיקה ותחושה של מסיבה.

גיא פלג, היזם והמפיק של ElseWhere: "הרעיון נולד כשהייתי בארצות הברית, שם נתקלתי באמנות אימרסיב במוזיאונים, ומיד ידעתי שאני רוצה לחבר את זה עם סצנת המועדונים, לקחת את הדור הזה – מבוגרים, נוער וילדים שאוהבים לחוות את הבילוי דרך הנייד – ולהעצים את החוויה. כך בעצם נולד ElseWhere. הבחירה בחיפה היתה קלה עבורי. אני מכיר את חיפה דרך אשתי שהיא חיפאית, ואנחנו מבלים בעיר לא מעט. רציתי מקום עם התעוררות תרבותית, עם אנשים שצמאים למשהו חדש ואחר, ומצאתי את זה בחיפה – עיר שיש בה גישה מתפרצת בכל הסצנה התרבותית, במיוחד בהדר".

 

מוזיאון הלילה ElseWhere (צילום: ג'וד מוסקוביץ)

מוזיאון הלילה ElseWhere (צילום: ג'וד מוסקוביץ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אייל 6

    רעיון חביב ביצוע לא משהו ויקר מדי. בלונדון יש כאלה במבנים בבנניה ללא תשלום

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר