התערוכה "Haifa Re-imagined" (צילום: עינב שחורי, המחלקה לשימור בעיריית חיפה)

תערוכה בנושא מורשת ערים תעשייתיות תיפתח בעירייה

ביום ראשון תיפתח בבניין מינהל ההנדסה של עיריית חיפה התערוכה "Haifa Re-imagined" בשיתוף עם האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל. התערוכה היא חלק מפרויקט "מורשת תעשייתית" שזכה למימון במסגרת התוכנית "Horizon 2020" של האיחוד האירופי, והעירייה היא אחת מהשותפות בו

פורסם בתאריך: 24.11.22 12:31

כחלק מהזכייה של עיריית חיפה בתחרות של האיחוד האירופי בנושא "מורשת ערים תעשייתיות" תיפתח ביום ראשון התערוכה "Haifa Re-imagined" בשיתוף עם בצלאל – האקדמיה לאמנות ולעיצוב. התערוכה החדשה מבקשת להציע את הפתרון המיטבי להתאמת מבני תעשייה, שאינם משמשים עוד בייעודם המקורי, לשימושה של הקהילה המקומית, לשיפור הנוף העירוני, לקידום פתרונות ידידותיים לסביבה ולתרומה לכלכלה העירונית ולעתיד בר קיימא בעיר.

התערוכה היא חלק מפרויקט "מורשת תעשייתית" שזכה למימון במסגרת התוכנית "Horizon 2020" היוקרתית של האיחוד האירופי, ועיריית חיפה היא אחת מהשותפות בו ביחד עם ערים ומוסדות אקדמיים מרחבי העולם.

מטעם העירייה משתתפים בפרויקט נציגי חיפה 2030, קשרי חוץ, מינהל ההנדסה והמחלקה לשימור שעוסקת בתחום ההתחדשות העירונית.

 

עבודה מתוך התערוכה "Haifa Re-imagined" (צילום: עינב שחורי, המחלקה לשימור בעיריית חיפה)

עבודה מתוך התערוכה "Haifa Re-imagined" (צילום: עינב שחורי, המחלקה לשימור בעיריית חיפה)

 

 

מהעירייה נמסר כי למורשת תעשייתית יש משמעות כלכלית וחברתית בתהליך הדה תיעוש של עיר כמו חיפה, המשופעת במבני תעשייה שהתרוקנו זה מכבר. מדובר בהעברה ובשימור ידע עולמי בנושא בין ערים תעשייתיות, אשר מתפתחות ומסתגלות למאה ה-21 תוך כניסה לעידן המחייב הסתכלות אחרת על סביבה בת קיימא, שנותנת מקום לאלמנטים של מורשת לאומית, תרבות, אנרגיות ותעשיות מתחדשות.

אוצרי התערוכה הם לירן מסר ואלון שריג מבצלאל, ובתערוכה ישתתפו הסטודנטים נועה רוטנשטיין, חנה אסקין, נגה כהן, איתי ניימן וניב רשי מהמחלקה לארכיטקטורה.

ראש העיר עינת קליש רותם: "אני רואה חשיבות רבה בשיתוף הפעולה בין האקדמיה, המגזר הציבורי וערים בעולם, שמעניק בסיס לצמיחת ידע, קהילה, ערכים ותרבות, כמו גם תחילת הדרך להכרה בינלאומית במורשת הלאומית החיפאית".

התערוכה תיפתח ביום ראשון, 27 בנובמבר, בשעה 19:00 בקומה 2- בבניין מינהל ההנדסה של עיריית חיפה, רחוב שפירא 4. התערוכה תוצג עד 27 בדצמבר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר