הפסנתרנית יובל שמילה (צילום: רפי אשל)
הפסנתרנית יובל שמילה (צילום: רפי אשל)

החוויה הקולית: על נשים, גברים ומה שביניהם

בסדרת "החוויה הקולית" מציע האנסמבל הקולי הישראלי את "קרשנדו לאהבה" - תוכנית מקהלתית על דרכיה העקלקלות של האהבה ביצירות של ברהמס, בריטן, פרדי מרקורי ועוד. זה יקרה ביום שישי בצהריים במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית

פורסם בתאריך: 28.11.22 08:30

בקונצרט השני בסדרת "החוויה הקולית" מציע האנסמבל הקולי הישראלי את "קרשנדו לאהבה" – תוכנית מקהלתית על דרכיה העקלקלות של האהבה – אהבות, אכזבות, בגידות והומור ביצירות מאת ברהמס, בריטן, פרדי מרקורי ועוד. זה יקרה בצהרי יום שישי במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית.

בקונצרט ינוגנו יצירות של 11 מלחינים מתקופות שונות, כאשר במרכז התוכנית קובץ השירים המפורסם של יוהנס ברהמס "וולסים על שירי אהבה", אשר מבוסס על אנתולוגיה של שירי עם שאסף המשורר בן זמנו פרידריך דאומר. ברהמס הלחין למקהלה בליווי פסנתר 18 שירים העוסקים באהבה.

האם אהבה ונישואים אכן הולכים יחד, כמו סוס ומרכבה, כפי ששר פרנק סינטרה בעיבודו של יקו מנטיירבי הפיני? אולי אהבה אמיתית שיש בה תשוקה עוברת דווקא מחוץ למסגרת, כפי שאומר לה לבה של ליידי ברנרד המעדיפה למצוא את אהבתה דווקא במיטתו של מסגרייב הקטן, ולא בזו של בעלה הלורד, כפי שהמחיז בצליליו בנג'מין בריטן? אולי הכאב המתוק הנלווה לייסורי האהבה הבלתי ממומשת הוא המעצים את מושא האהבה הנשאר כאידיאל רחוק, כפי שמביעים המדריגלים של קרלו ג'זואלדו?

 

האנסמבל הקולי הישראלי (צילום: צור קוצר)

 

 

המלחין האיטלקי לואיג'י דלפיקולה הלחין את מילותיו המרירות-מתוקות של מיכלאנג'לו הצעיר, בן המאה ה-16. הפואמה המתארת את אכזבתן של הנשים הנשואות, אשר מכות על חטא ומציעות לכל הצעירות שעדיין לא עשו את הטעות להמיר את הנישואין בשהייה נינוחה במנזר כדי לזכות באושר, מקבלת לבוש מוזיקלי והתוצאה מענגת ביותר.

גם מקומן של מילות האהבה משיר השירים לא ייפקד מהתוכנית, והן יופיעו בשני מוטטים תיאטרליים של היינריך שיץ, מגדולי המלחינים הגרמניים של הבארוק המוקדם, וביצירה חדשה של המלחין הנורבגי אולה יילו. אז מה מחבר תשוקה, בגידה וכאב, רנסנס, בארוק, רומנטיקה, המאה ה-20 והמאה ה-21? צהריים מוזיקלי שכולו קרשנדו לאהבה.

 

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, שישי, 2 בדצמבר, שעה 12:00. מחיר: 135-115 שקל. כרטיסים באתר ivocal.co.il ובטלפון 074-7012112

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר