מאסטרו יואל לוי (צילום: KBS)
מאסטרו יואל לוי (צילום: KBS)

סדרת האופרה החיפאית: מתחילים עם "חליל הקסם" מסיימים עם "לה טרוויאטה"

התזמורת הסימפונית חיפה תפתחת את סדרת האופרה לעונת 2023-2022 עם ביצוע בימתי מלא ל"חליל הקסם" מאת מוצרט, אשר כולל תפאורות, וידאו ארט ותלבושות. בסוף חודש יולי 2023 תבוצע במסגרת הסדרה יצירתו של ורדי "לה טרוויאטה"

פורסם בתאריך: 27.11.22 11:32

התזמורת הסימפונית חיפה פותחת את סדרת האופרה לעונת 2023-2022 עם ביצוע בימתי מלא ל"חליל הקסם" מאת מוצרט, בבימויה של יוליה פבזנר ובניצוחו של יואל לוי, היועץ המוזיקלי והמנצח הראשי של התזמורת. בקונצרט ישתתפו מקהלת בת שיר בניצוחה של טלי ויסמן וסולנים מהארץ ומחו"ל.

הסימפונית חיפה היא התזמורת היחידה בישראל שמעלה יצירות אופרה בביצוע בימתי מלא הכולל תפאורות, וידאו ארט ותלבושות. בהמשך העונה, בסוף חודש יולי 2023, תבוצע במסגרת הסדרה יצירתו של ורדי "לה טרוויאטה".

פבזנר היא מבמאיות האופרה המוערכות בישראל. היא עבדה עם מיטב הבמאים מהעולם, ובהם דייוויד פאונטני, דייוויד אולדן ופרנצ'סקה זמבלו. האופרה "אף" מאת שוסטקוביץ' שביימה פבזנר באופרה של בוסטון בשנת 2009 זכתה בתואר Best of Boston מטעם העיתון "Boston Globe" ונכללה ברשימת עשרת אירועי התרבות החשובים של אותה השנה בכתב העת "Opera News". פבזנר ביימה אופרות בישראל, ארצות הברית, איטליה, שווייץ, צרפת, צ'כיה, יוון ורוסיה. היא שימשה במאית כיתת האופרה בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן מהטה באוניברסיטת תל אביב ולימדה כיתות אמן באופרה של יוסטון, בבית הספר הבינלאומי במוסקבה, בסדנת האופרה של תל אביב ובאופרה סטודיו.

 

 

לוי החל את עונתו השנייה כיועץ המוזיקלי וכמנצח הראשי של הסימפונית. הוא שימש בעבר המנצח הראשי של תזמורת רשות השידור הקוריאנית, המנהל המוזיקלי והמנצח הראשי בתזמורת הסימפונית של אטלנטה והמנצח האורח הראשי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית. כמו כן הוא שימש המנצח הראשי של תזמורת רדיו פלנדריה ושל התזמורת הלאומית הצרפתית איל דה פראנס בפריז במשך שבע שנים. עם התזמורות שעליהן ניצח נמנות הקונצרטהאוס של ברלין, הסימפונית של בוסטון, הסימפונית של בודפשט, הסימפונית של שיקגו, תזמורת קליבלנד, תזמורת קופנהגן, הפילהרמונית של לונדון, הפילהרמונית של לוס אנג'לס, הפילהרמונית של פראג והסימפונית הלאומית של ארצות הברית.

אודיטוריום חיפה, ראשון ושני, 11 ו-12 בדצמבר, שעה 20:00. המחיר לכרטיס: 295-230 שקל (המחיר לגמלאי: 230-170 שקל). לרכישה באתר את"וס

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר