חוף דור (צילום: מעין יונג)
חוף דור (צילום: מעין יונג)

סופ"ש עמוס באירועי תרבות במקום לשירה

ביום חמישי יתקיים ערב שירה דו לשוני לדוברי רוסית ועברית עם המשורר שמעון קרייטמן; ביום שישי בבוקר תתקיים סדנת ספוקן וורד, היפ הופ וראפ ככלי חינוכי; בערב תתארח מקום לשירה בבית הגפן כחלק מאירועי "החג של החגים"; וביום שבת בבוקר תשיק הצלמת והמשוררת נעמה יונג תערוכת צילומים

פורסם בתאריך: 5.12.22 12:40

סוף שבוע עמוס באירועי תרבות יתקיים במקום לשירה ברחוב סירקין 5 ויהיו בו ערבי קריאת שירה, ריטריט כתיבה אורבני והשקת תערוכה חדשה.

ביום חמישי יתקיים ערב שירה דו לשוני בשם "שלושה ימים מטר שחור גבעון ידעה" אשר מיועד לדוברי רוסית, לדוברי עברית ולדוברי שתי השפות. שמעון קרייטמן, משורר ישראלי שכותב ברוסית, יקריא משיריו בשפת המקור, כשהמתרגמת ויקה רויטמן תקריא את תרגומיהם לעברית. המלחין ויטלי גוטקין ילווה את הערב בקטעי נגינה בגיטרה.

שירתו של קרייטמן נפרשת החל מאודסה שבאוקראינה והרי אורל שברוסיה, דרך ירושלים של מעלה ושל מטה, ועד לטרויה היוונית ולרומא של דנטה. היא נוגעת בפערים ובמתחים בין השפה הפנימית לחיצונית ובין צלילי המילה הכתובה למילה הדבורה. צלילי שירתו מבוססים על המקצבים ועל הסילבוטוניקה של השירה הרוסית. התרגום של שירה זו מרוסית לעברית הוא ניסיון לתת לה קול בשפה שאליה היא כמהה, תוך שמירה על מנגינת המקור שלה.

קרייטמן, מהנדס במקצועו, עלה לארץ בשנת 1990 מאודסה. הוא זוכה פרס השרה לעלייה וקליטה על שם יורי שטרן בתחום השירה. שני ספרי שירה פרי עטו ראו אור ("סתם כך" ו"שוב על הגוטיקה"). רויטמן היא פסיכולוגית קלינית וסופרת, שעלתה גם היא לארץ מאודסה בשנת 1990. גוטקין הוא גיטריסט, מלחין והמקים של להקת Bossa Vita. התרגומים הם בעריכתם של סיון בסקין ויונה גונופולסקי.

חמישי, 8 בדצמבר, שעה 19:30, הכניסה ללא תשלום

ביום שישי יתקיימו סדנאות ספוקן וורד, היפ הופ וראפ ככלי חינוכי. המיזם "פוזיטיב" וקהילת מבט מארחים סדנה של אמני הספוקן וורד וההיפ הופ מהוגני ג'ונס מארצות הברית ובית סיסטם עלי – מרכז חינוכי מוזיקלי מיפו, וזאת במסגרת מיזם של שגרירות ארצות הברית בישראל. הסדנה, אשר מיועדת למי שעוסק בחינוך בין תרבותי ומעוניין להרחיב את ארגז הכלים שלו, תתקיים בשלוש שפות עם קבוצה של מנחים ומחנכים יהודים וערבים.

בסדנה הראשונה תספר ג'ונס על ההיסטוריה המוזיקלית של הסגנונות, תשוחח על סטוריטלינג ותלמד כלים לביטוי אישי וקבוצתי באמצעות היפ הופ, ראפ וספוקן וורד. הסדנה השנייה, שאותה יובילו מנחים מבית סיסטם עלי, חוקרת את הקשר בין זהות לתהליך היצירה ככלי לשינוי חיובי. הסדנה תתקיים בעברית ובערבית, ותלמד כלים מעשיים של דיקציה, חריזה, קצב, אלתור, ביטבוקס ועוד.

שישי, 9 בדצמבר, בשעות 15:00-9:30. הכניסה ללא תשלום, בהרשמה מראש

 

 

בשישי בערב תצא מקום לשירה לבית הגפן ותשתתף באירועי "החג של החגים". במסגרת זו יתקיים ערב קריאה דו לשוני של משוררים יהודים וערבים בשם "על המקאם הזה". השירים והתרגומים הם פרי עבודה משותפת ודיאלוג פואטי מתמשך בין המשוררים.

משתתפים: עבד אגבאריה, סיגל בן יאיר, הדס גלעד, ע'אדה זרייק, שאדיה חאמד, עאידה חמזה, ליאור מעין, עימאד קסיס ושז. מוזיקה: יאיר דלאל וג'ורג' סמעאן. מנחה: רותם עטר.

בית הגפן, יום שישי, 9.12, בשעה 20:00

ביום שבת בבוקר תיפתח התערוכה "הטבע מרכך את העולם" – תערוכת צילומים ושירה של נעמה יונג. "בצילום טבע אני מוצאת יופי, רווחה ונחמה", מספרת יונג, "אני לא צריכה להרחיק בשביל לצלם. אני גרה בכניסה למושב בית לחם הגלילית, והנוף נמצא מולי. אני פותחת חלון, יוצאת מהדלת, והגבעה הירוקה, היערות והעננים נמצאים שם. הצילום הוא חלון לעולם הטבע, חלון מנחם לעולם. בימים קשים הטבע נותן תשובות לשאלות, משמעות לחיים וסיבות לדברים. בצילום אני מראה את הטבע כפי שהוא, ללא שום שינויים טכניים, אבל מזווית מיוחדת שמדגישה את היופי שלו".

יונג היא משוררת, עיתונאית וצלמת, בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית וצרפתית מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בעיתונאות מ-NYU. היא תרגמה 14 ספרים ופרסמה ספר ילדים ושלושה ספרי שירה, שהאחרון שבהם, "בת ממשיכה", יצא לאור בהוצאת עיתון 77.

שבת, 10 בדצמבר, בשעות 15:00-11:00. הכניסה חופשית

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר