סדנת "חנוכייה לי יש" במוזיאון חיפה לאמנות (צילום: ענת זרדוק)
סדנת "חנוכייה לי יש" במוזיאון חיפה לאמנות (צילום: ענת זרדוק)

חנוכה במוזיאוני חיפה ובמדעטק לקטנים ולגדולים

מוזיאון חיפה לאמנות מציע סיור בלשי בחשיכה, במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית יכינו הילדים פנס מנייר, המוזיאון הימי הלאומי מציע אירוע מיוחד ביום האחרון של החג, במוזיאון הרמן שטרוק יתקיים קורס מרוכז של הדפסים לבני נוער, ובמדעטק יתקיימו מופעים של אור וצבע ושל אור ואש עם רובוטים

פורסם בתאריך: 12.12.22 13:15

במוזיאוני חיפה ובמדעטק יתקיימו במהלך חג החנוכה פעילויות וסדנאות שונות לכל המשפחה. מוזיאון חיפה לאמנות מציע סיור בלשי בחשיכה, שבו הילדים וההורים ייכנסו למרחבי המוזיאון לאחר רדת החשיכה, יחפשו יצירות אמנות באמצעות פנסים ויגלו דברים חדשים על אמנות דרך נקודת מבט חדשה. הפעילות תתקיים בכמה מועדים בשעה 17:00 במחיר כניסה למוזיאון. 

מוזיאון חיפה לאמנות, שבתאי לוי 26. קישור לאתר 

במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית יכינו הילדים פנס מנייר בסגנון יפני בעיצוב אישי. הסדנה נמשכת כשעתיים, ומחירה הוא 35 שקל למשתתף. למבוגר מלווה המחיר הוא כרטיס כניסה למוזיאון, ומבוגרים שמעוניינים להשתתף בסדנה יכולים לקנות כרטיס משתתף. מספר המקומות מוגבל. 

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, הנשיא 89. קישור לאתר 

 

סדנת פנסים יפניים במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)

סדנת פנסים יפניים במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)

 

במוזיאון הימי הלאומי יתקיים הסיור "מאירים את העבר", שבו יפגשו המשתתפים מוצגים מתרבות יוון העתיקה ומתקופת החשמונאים, יכירו את עבודת הארכיאולוג, יתבוננו בנרות שמן עתיקים שנמצאו בחפירות וילמדו על התפתחות כלי המאור בעת העתיקה. הפעילות מיועדת לילדים בני 5+ במחיר 25 שקל לילד. למבוגר מלווה המחיר הוא כרטיס כניסה למוזיאון. מספר המקומות מוגבל.

במוזיאון תתקיים סדנה ליצירת עששית ימית, שבמסגרתה יפגשו המשתתפים פריטי אומנות חבל מאוסף המוזיאון שאותם יצרו ימאים, ויכינו עששית ממקלעת חבלים שעוטפת צנצנת זכוכית. הפעילות מיועדת לילדים בני 7+ בליווי מבוגר. המחיר הוא 25 שקל למשתתף, ולמבוגר מלווה המחיר הוא כרטיס כניסה למוזיאון.  מספר המקומות מוגבל.

ביום האחרון של חג החנוכה יתקיים אירוע לכל המשפחה ובו הדרכה על יוון, על החשמונאים ועל כלי מאור בעת העתיקה, הרצאה על הים במקורות היהודיים, תחרות חנוכיות ואכילת סופגניות. המחיר: 25 שקל לילד ו-35 שקל למבוגר.

המוזיאון הימי לאומי, אלנבי 198. קישור לאתר 

 

 

במוזיאון הרמן שטרוק יתקיים בחנוכה מחנה הדפס לבני נוער. זהו קורס מרוכז ומקצועי שבו ילמדו המשתתפים טכניקות מסורתיות מתחום ההדפס – תחריט יבש, חיתוך לינולאום ופטרנים. בקורס יקבלו המשתתפים השראה מהתבוננות בעבודות של אמנים מהארץ ומהעולם, כאשר כל יום יוקדש ללימוד ולהתנסות בטכניקה אחרת.

הקורס יתקיים במשך שלושה ימים רצופים בשעות 13:00-10:00. ביום הראשון ילמדו המשתתפים את טכניקת התחריט היבש ויסיירו בתערוכה של הרמן שטרוק שבה מוצגים עבודות הדפס אשר מהם הם יקבלו השראה לעבודות. תחריט יבש הוא טכניקה בסיסית שמתבצעת באמצעות הדפס שקע. המשתתפים יתנסו בחריטה על פלטה רכה ושקופה שתשמש מצע ליצירת גלופה, כאשר שקיפות הפלטה מאפשרת העתקה ידנית פשוטה של הדימוי הנבחר. לאחר החריטה הם ידפיסו את הגלופה באמצעות מכבש וצבעי הדפס על ניירות. 

ביום השני ילמדו המשתתפים את טכניקת חיתוך הלינולאום, יתנסו בהעברת הדימוי לגילוף וייצרו חותמת שאותה ניתן להדפיס על ניירות. 

היום השלישי יתמקד בהדפס פטרנים. המשתתפים ילמדו לפרק דימוי לצורות ולקווים כדי ליצור שבלונה, שאיתה הם ידפיסו פטרן צבעוני. כמו כן הם יתנסו בהדפסה על בריסטולים גדולים, וכל משתתף ידפיס על תיק בד. הקורס מיועד לבני נוער בכיתות ו'-ט'.

מוזיאון הרמן שטרוק, ארלוזרוב 23. רכישת כרטיסים באתר

במדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון יתקיימו מופעים של אור וצבע ושל אור ואש, מופע רובוטים והדלקת חנוכייה רובוטית, סדנאות משחק בסביבוני רגל מלוות בהדרכה על התנועה הסיבובית של הסביבונים ושל גרמי השמים, מופע מטוטלת צבע וסדנאות צבע בתערוכה הבינלאומית "קלימט – כשמדע פוגש אמנות".

התערוכה, שבה ביקרו כבר יותר מ-150,000 איש, פרושה על פני 1,000 מ"ר של אמנות דיגיטלית במתחם הקרנות היקפי שמביא את העולם אל תוך המציאות הססגונית שיצר קלימט, מנהרה מוזהבת של מראות אין סופיות, מתחם מציאות מדומה שבו מסע וירטואלי בין יצירותיו ועוד. מחיר הכרטיס בהזמנה מראש באתר: 80 שקל. בקופה: 89 שקל. עד גיל 5 הכניסה היא בחינם.

מדעטק, שמריהו לוין 25. להזמנות ועדכונים על ימי ושעות פעילות   

 

הדלקת נרות עם רובוט נאו במדעטק (צילום: מושון תמיר)

הדלקת נרות עם רובוט נאו במדעטק (צילום: מושון תמיר)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר