תחרות פנינה זלצמן (צילום: רמי זרנגר)
תחרות פנינה זלצמן (צילום: רמי זרנגר)

שני פסנתרנים חיפאים צעירים ישתתפו בתחרות פנינה זלצמן היוקרתית

החיפאים הצעירים נועם בגליי ותמיר מילמן, בני 13 בלבד, הם חלק מנבחרת של 49 פסנתרנים צעירים עד גיל 25 שיתחרו בתחרות פנינה זלצמן ב-26-15 בינואר בקונסרבטוריון העירוני בכפר סבא. לזוכים יחולקו פרסים בשווי של כ-55,000 שקל, והם יזכו לנגן כסולנים עם התזמורת הסימפונית חיפה

פורסם בתאריך: 8.1.23 09:23

נועם בגליי ותמיר מילמן, פסנתרנים מחוננים בני 13 מחיפה, נבחרו להשתתף בתחרות פנינה זלצמן התשיעית שתתקיים ב-26-15 בינואר בקונסרבטוריון העירוני בכפר סבא. 

שני החיפאים הם חלק מנבחרת יוקרתית של 49 ופסנתרנים עד גיל 25 שיתחרו בתחרות (בחלוקה לארבע קטגוריות גיל). השנה תתקיים לראשונה במסגרת התחרות גם תחרות נגינה קאמרית למתחרים בקטגוריה ד' שעלו לשלב השני בתחרות. המתחרים בתחרות הקאמרית ינגנו טריו פסנתר עם הצ'לנית אלה טובי ועם הכנר גלעד הילדסהיים. 

כל שלבי התחרות פתוחים לצפייה ולהאזנה לקהל הרחב, והתחרות הקאמרית וקונצרט הזוכים גם ישודרו בעמוד הפייסבוק של תחרות פנינהזלצמן לפסנתרנים צעירים. שלב הגמר של התחרות, הכולל נגינה של קונצ'רטי לפסנתר ותזמורת, יתקיים בלווי של התזמורת הסימפונית חיפה בניצוחה של בר אבני. לזוכים יחולקו פרסים בשווי של כ-55,000 שקל, והם יזכו לנגן כסולנים עם הסימפונית. 

 

 

מטרתה של התחרות, אשר מתקיימת מדי שנתיים, היא לגלות את הפסנתרן הבא שיפציע בשמי המוזיקה, ומתוך רצון לקדם את הילדים ואת בני הנוער שמנגנים בפסנתר ולהביא אותם להישגים גבוהים בתחום. עד היום השתתפו בתחרויות נגנים ברמות נגינה מהגבוהות ביותר בארץ, וחלק מהזוכים ממשיך ומממש את ההבטחה והופך את הכישרון לקריירה מקצועית. דוגמאות לכך הם יבגני יונטוב, תומר גבירצמן ועוד, שהחלו בקריירה בארץ ובחו"ל. 

בחבר השופטים של התחרות יישבו עדי רוזנקרנץ, עמנואל קרסובסקי, לילי דורפמן, אירינה ברקוביץ', יוני פרחי, אילנה כהן, מיכל קורמן, רועי שילוח ואירית רוב. 

 

תחרות פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים (צילום: רמי זרנגר)

תחרות פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים (צילום: רמי זרנגר)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר