התיאטרון העירוני חיפה (צילום: צבי רוגר)
התיאטרון העירוני חיפה (צילום: צבי רוגר)

זעאתרה: "להנגיש את פסטיבל הצגות הילדים לחברה הערבית"

במטרה להנגיש את פסטיבל חיפה להצגות ילדים, שיתקיים בחול המועד פסח, לחברה הערבית נפגשו יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה ואנשי תרבות ותיאטרון ערבים עם מנכ"לית תיאטרון חיפה ניצה בן צבי. זעאתרה: "ביקשתי לקיים את הפגישה עכשיו, שלושה חודשים לפני הפסטיבל, כדי להשיג את היעד"

פורסם בתאריך: 11.1.23 16:16

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה ואנשי תרבות ותיאטרון ערבים נפגשו עם מנכ"לית תיאטרון חיפה ניצה בן צבי במטרה להנגיש לחברה הערבית את פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ה-33, שיתקיים בחול המועד פסח.

בפגישה הציגו בן צבי ומנהלת השיווק של התיאטרון מיכל הללי את המאמצים שנעשו לאורך השנים כדי למשוך לפסטיבל קהל מהחברה הערבית, וכמו כן נדונו האתגרים והחסמים הלשוניים והשיווקיים בעניין זה. כעת ייבחנו ההצעות שהועלו בפגישה בניסיון להנגיש את הפסטיבל לחברה הערבית.

זעאתרה: "אני מודה לבן צבי שהרימה את הכפפה. כבר כמה שנים שסיעת חד"ש מנסה לחבר את הציבור הערבי לפסטיבל. ביקשתי לקיים את הפגישה כבר עכשיו – שלושה חודשים לפני הפסטיבל – כדי להשיג את היעד של השתתפות קהל ערבי ואמנים ערבים בפסטיבל. התיאטרון עשה ועושה צעדים לא מבוטלים, אבל עדיין אפשר וצריך להעמיק את שיתוף הפעולה עם האמנים החיפאים, במיוחד אלה שיוצרים לילדים. אני לא רק רוצה שילדה ערבייה תוכל ליהנות מההצגות, אלא גם ששחקן ערבי יופיע בפני ילדים יהודים. זה חשוב תמיד, וזה חשוב שבעתיים באקלים הנוכחי בארץ של התגברות שיח השנאה והגזענות".

 

 

לדבריו של זעאתרה "הנושא הזה גם חשוב לחברה הערבית. אנחנו רוצים לגדל את הילדים שלנו על ערכים של תרבות, אמנות, מצוינות ותרומה לחברה. חד"ש הצליחה בשנתיים האחרונות לתקן חלק מהאפליה בתקצוב התרבות הערבית, ובתקציב 2023 דאגנו לתגבר את התקציבים לאירועי תרבות ואמנות בערבית ואת תקציבי התמיכות לבתי ספר למוזיקה, לריקודי עם, לקליגרפיה ולתיאטרון".

בן צבי: "בפסטיבל מבקרים קהל של משפחות וילדים מחיפה והצפון ומכל רחבי הארץ, ומתקיימות בו הצגות בערבית. כבר יותר מחמש שנים שהנהלת הפסטיבל מקדמת את התקשורת עם החברה הערבית בסיוע של חברי דירקטוריון התיאטרון, הן בהקמת אתר ודף פיסבוק בשפה הערבית והן בעלונים בערבית, ולשם כך מעסיקה מתרגם מקצועי דובר ערבית. שמחתי להיפגש עם אנשי תיאטרון ועם אמנים המייצגים את התרבות הערבית ואת הכמיהה לעבודה משותפת שתגביר את מעורבות החברה הערבית בפסטיבל. אני משוכנעת שבשיתוף פעולה עמם נקדם את השיח התרבותי ונראה קהל רב ומגוון בפסטיבל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סטס

    ומה עם רוסית ואמהרית? אם כבר להנגיש.. תנגישו לכולם
    או שינסו להתמודד עם עברית בכל זאת.

  2. אריה

    אתה פלסטיני לא? סך הכל חצי שעה נסיעה מפה בג'נין יש פסטיבלי ילדים. תיסע לשם. הם לומדים להיות שהידים. וזה ממש ליד האוניברסיטה של ג'נין שם לומדיםמאות ערבים מישראל כל השנה. מה הבעייה לשלב ביקורים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר