תיאטרון דוואי, "אנדר קונסטרקשן" (צילום: ולדימיר פופוב)
תיאטרון דוואי, "אנדר קונסטרקשן" (צילום: ולדימיר פופוב)

"אנדר קונסטרקשן" – מופע ליצני של הומור ללא מילים למבוגרים

שלושה בחורים תמהוניים מתעוררים בדירתם הצפופה והמתפרקת ומנסים להרתיח קומקום. זו לא תחילתה של בדיחה, אלא מופע ללא מילים של תיאטרון הליצנות הישראלי דוואי שמגיע לבית הגפן. אגב, התוצאה של הרתחת המים בקומקום היא 80 דקות של הומור שמכניסות את הצופה לתוך עולם אבסורדי, בדיוני, ואמיתי בו זמנית

פורסם בתאריך: 30.1.23 14:04

אחרי ההצלחה בפסטיבלים בינלאומיים, "אנדר קונסטרקשן" – מופע ללא מילים למבוגרים של תיאטרון הליצנות הישראלי דוואי – מגיע בשבת, 11 בפברואר, לבית הגפן.

בהצגה מתעוררים שלושה בחורים תמהוניים בדירתם הצפופה והמתפרקת, ומנסים להרתיח קומקום. התוצאה היא 80 דקות של הומור ללא מילים, שמכניס את הצופה לתוך עולם אבסורדי, בדיוני, ואמיתי בו זמנית. "זה מופע ה-DNA שלנו, שמדבר עלינו, שלושה ליצנים בעליית גג מסתורית בפלורנטין, שלושה תמהונים שנותנים את החיים שלהם במשך דקות ארוכות רק כדי להרתיח קומקום", אומרים חברי הקבוצה.

קבוצת תיאטרון דוואי, שהוקמה ב-2015, יוצרת ומקדמת תיאטרון ללא מילים, עם רפרטואר של מופעי ליצנות תיאטרלית למבוגרים ולכל המשפחה. שחקני הקבוצה הם שלושה חברים שמוצאם מרוסיה ואוקראינה – פיודור מקרוב, ויטלי אזרין ולושה גבריאלוב. מלבד המופעים שלהם, חברי דוואי הופיעו ב-17 פרקים במהדורה המחודשת של "פרפר נחמד", והם מקיימים לקהל בכל הגילאים סדנאות בתחומי התיאטרון והליצנות במסגרת עמותת דוואי תיאטרון ליצנות שהם הקימו.

המופע "אנדר קונסטרקשן" הוצג בפסטיבלים בינלאומיים לתיאטרון במקסיקו, בספרד, בהודו, בסרביה, ברוסיה ובארצות הברית, ואף זכה בפרס קיפוד הזהב שנחשב לאוסקר של תיאטרון הפרינג' בישראל. מיד לאחר המופע יטוסו חברי תיאטרון דוואי לצרפת להופעת הכנה לקראת פסטיבל אביניון היוקרתי לתיאטרון שמתקיים שם מדי שנה.

 

 

ליצנות תיאטרלית נולדה כז’אנר בשנות ה-60 של המאה ה-20, אחרי הצלחתם הגדולה של מרסל מרסו, הפנטומימאי המפורסם בכל הזמנים, ושל צ'רלי צ'פלין, קולנוען ויוצר סרטי פנטומימה. ברוח המהפכנית של שנות ה-60 קמו מספר להקות ויוצרים שלקחו את הליצנות לבימות התיאטרון והפכו אותה לשפת תיאטרון עכשווית, בועטת ופורצת גבולות.

מה לתיאטרון ליצנות ולמבוגרים?

"החיבור בין תיאטרון למילים אינו הכרחי. מתברר שאפשר לספר סיפור, להצחיק ולרגש כל קהל – מבוגר או צעיר, פשוט או מלומד – ללא שימוש בטקסט. ניזכר בסרטים של צ'פלין, בסרטי אנימציה וביצירות מחול. כל אלה מדברים לרוב ללא מילים, בשפת גוף, שפה של מחוות והבעות. אנחנו מדברים קודם כל אל החושים, אל הלב, אל הדמיון ואל הלא מודע. יש מספיק כאלה שמדברים אל השכל". 

בית הגפן, שבת, 11 בפברואר, שעה 21:00. משך המופע: 80 דקות. מחיר כרטיס: 100-85 שקל. לינק לרכישת כרטיסים: כאן.

 

תיאטרון דוואי, "אנדר קונסטרקשן" (צילום: אריק שרגא)

"אנדר קונסטרקשן" (צילום: אריק שרגא)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר