ורקה סרדוצ'קה (צילום: 977_ReX_977/depositphotos.com)
ורקה סרדוצ'קה (צילום: 977_ReX_977/depositphotos.com)

סערה במופע הדראג של ורקה סרדוצ'קה: "פוטין, תמות!"

במהלך הופעה במרכז הקונגרסים בחיפה שר אמן הדראג האוקראיני ורקה סרדוצ'קה את המילים "!Путин, шоб ты здох", ובתרגום לעברית: "פוטין, תמות!". הדבר מעורר סערה בקרב יוצאי ברית המועצות לשעבר, ובעיקר רוסים ואוקראינים, שנכחו בקונצרט: "יש הופעה ויש פוליטיקה, וזה לא לעניין. אנשים באו ליהנות"

פורסם בתאריך: 5.2.23 19:45

אמן הדראג האוקראיני ורקה סרדוצ'קה (אנדריי דנילקו) נמצא בימים אלה בסיבוב הופעות בארץ. אתמול (מוצ"ש), במהלך הופעה במרכז הקונגרסים בחיפה, הוא שר את המילים "!Путин, шоб ты здох", ובתרגום לעברית: "פוטין, תמות!". הדבר מעורר סערה בקרב יוצאי ברית המועצות לשעבר, ובעיקר רוסים ואוקראינים, שנכחו בקונצרט.

סרדוצ'קה הוא אמן ידוע ומוכר בעולם. בשנת 2007 הוא ייצג את אוקראינה בתחרות האירוויזיון עם השיר הקופצני "Dancing Lasha Tumbai" והגיע למקום השני. גם שיר זה גרם לסערה שכן מופיעה בו השורה "I want to see Russia goodbye", וסרדוצ'קה נדרש לשנותם במסגרת התחרות. לאירוויזיון 2019 שהתקיים בישראל הוא הוזמן כדי להופיע באירוע הגמר לביצוע מחזורת שירים עם כוכבי אירוויזיון נוספים, ובהם גלי עטרי, קונצ'יטה (זוכת האירוויזיון מאוסטריה), מאנס זלמרלו (זוכה האירוויזיון משוודיה) והלני פורירה (שהגיעה למקום השני כשייצגה את קפריסין והיתה הנמסיס של נטע ברזילי באותה התחרות).

 

 

בשל שירתו ברוסית רכש לעצמו סרדוצ'קה קהל מעריצים גדול גם ברוסיה, והלהיט הגדול ביותר שלו "ВСЕ БУДЕТ ХОРОШО" ("הכל יהיה בסדר") מתנגן באירועים ובמסיבות של דוברי השפה הרוסית.

צופה יוצאת רוסיה שהיתה בקונצרט אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "יותר לא אלך להופעות שלו. הוא איבד מעריצה. יש הופעה ויש פוליטיקה, וזה לא לעניין. אנשים באו ליהנות. אין בעיה עם זה שאנשים בקהל הניפו את דגל אוקראינה, אבל גם ברוסיה אנשים סובלים מהמצב הזה, לא רק באוקראינה. מה זה קשור אלינו? אנחנו חיים במדינה אחרת, ויוצאי רוסיה ואוקראינה מסתדרים מצוין. גם סטנדאפיסטים צוחקים על המצב הפוליטי, אבל הם לא אומרים 'פוטין, תמות!'. זה עבר את הגבול. אני לא מבינה למה מערבבים תרבות ופוליטיקה, אני לא מקבלת את זה. ראיתי באולם עוד יוצאי רוסיה, וזה היה לא נעים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. סלבה האוקראיני

    יש הבדל בין אהדה לפוטין ואהדה לרוסיה.
    התושבים שם אכן מסכנים, אבל צר לי מאוד אם חושבת שפוטין מלאך ושהוא אינו אחראי לסבל של מיליוני אנשים כרגע.
    סלבה אוקראיני!

  2. אף פעם לא מאוחר

    מי שאוהב את זלנסקי ו/או לא אוהב את פוטין, מוזמן להגר/לחזור לאוקראינה (כפי שהיא נכון להיום), ויפה שעה אחת קודם. בהצלחה!

  3. אמנים מביעים רגשות

    זה כבר לא פוליטיקה, אלא חיי אלפי בני אדם שנהרסים. באמנות של דנילקו תמיד היו רגשות אישיים. מי שרוצה כאלה שמבצעים רק בשביל כסף, שילך לגזמנוב או בסקוב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר