אנא טאצ'מענט בפסטיבל להיסטוריה קווירית (צילום: פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית)
אנא טאצ'מענט בפסטיבל להיסטוריה קווירית (צילום: פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית)

בפעם הרביעית: פסטיבל חיפה להיסטוריה קווירית

ביום חמישי הבא ייפתח הפסטיבל הרביעי להיסטוריה קווירית, שיכלול מגוון אירועים ברחבי העיר, ובהם סיורים, הקרנות סרטים, הרצאות, מסיבות, משחק משימות ומופע דראג. דותן ברום, מיוזמי הפסטיבל: "הפסטיבל השנה הוא הגדול ביותר עד כה, והוא חשוב דווקא בימים שבהם נראה שנשקף לו סיכון הולך וגובר"

פורסם בתאריך: 2.3.23 07:55

זו השנה הרביעית שבה יתקיים בחיפה פסטיבל להיסטוריה קווירית, והוא יכלול מגוון אירועים ברחבי העיר – סיורים, הקרנות סרטים, הרצאות, מסיבות, משחק משימות ומופע דראג. 

את תולדות הקהילה הגאה לא מלמדים בבתי הספר, וקשה ללמוד על אודותיה גם מספרי ההיסטוריה, לכן, במקומות רבים בעולם נהוג לציין את חודש ההיסטוריה הלהט"בית באירועים שונים שחושפים את הציבור לסיפורים גאים בלתי מוכרים מהעבר. בישראל, על אף התעניינות גוברת בהיסטוריה להט"בית בעת האחרונה, המסורת הזו מצוינת בינתיים רק בחיפה, ובין 9 במרץ ל-1 באפריל ייערך כאן, זו הפעם הרביעית, פסטיבל המוקדש כולו לחגיגת עברּה של הקהילה הגאה בארץ ובעולם.

פסטיבל חיפה להיסטוריה קווירית הוא יוזמה של חבורת צעירים חיפאים אשר פועלת זו השנה השמינית לתיעוד ולחקר תולדותיה של הקהילה הלהט"בית בעיר תחת השם "פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית". 

”הפרויקט נולד מתוך רצון לתת לקהילה שלנו שורשים", אומר דותן ברום, חבר צוות הפרויקט ומיוזמי הפסטיבל, "מאז הקמתו ערכנו יותר מ-20 ריאיונות עם ותיקי הקהילה החיפאית, הקמנו ארכיון מרשים, ערכנו אירועים פתוחים לקהל, הרצינו בארץ ובחו"ל והצגנו במוזיאון העיר את התערוכה המוזיאלית הראשונה בארץ שעסקה בהיסטוריה של הקהילה הגאה. את פסטיבל חיפה להיסטוריה קווירית התחלנו בשנת 2018 מתוך רצון לתת במה להיסטוריה מהסוג הזה – לא רק בחיפה אלא גם בישראל ובעולם". 

השנה הפסטיבל יהיה שונה?

"הפסטיבל השנה הוא הגדול ביותר עד כה, ואני שמח שאנחנו מקיימות אותו ומנכיחות בכך את הקיום הקווירי דווקא בימים שבהם נראה שנשקף לו סיכון הולך וגובר מהרוחות השמרניות המנשבות במסדרונות הממשלה".

 

FKA בפסטיבל להיסטוריה קווירית (צילום: פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית)

FKA בפסטיבל להיסטוריה קווירית (צילום: פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית)

 

 

הפסטיבל ייפתח בהקרנת הסרט "לסביות מהפכניות", אשר עוקב באמצעות אנימציה וקטעי ארכיון נדירים אחר חבורה של לסביות רדיקליות בבריטניה של שנות ה-80. אליוט (ובשמה המקורי שרון בן עזר), סולנית להקת פוליאנה פרנק שכתבה את הפסקול לסרט, תשתתף בפאנל שיתקיים לאחר ההקרנה, לצד פעילות לסביות אחרות משנות ה-80 וה-90.

עוד יתקיימו בפסטיבל שחזור של מסיבה בליין מסיבות לגייז שפעל בראשית שנות ה-2000, קברט דראג נוצץ, אירוע בנושא תרבות קווירית שחורה, אירוע ספרותי לזכרם של יותם ראובני ומרדכי גלדמן ז"ל, יריד ספרות קווירית, סיור מודרך בעקבות תולדות הקהילה הגאה בחיפה, יום העיון השנתי בהיסטוריה קווירית שיביא הרצאות מחזית המחקר המתקיים בארץ בתחום, משחק משימות בלשי בארכיון פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית, בכורה חיפאית לסדרה החדשה "הזמן הוורוד – סיפורן של הקהילות הגאות", מסיבה קווירית לכבוד יום הנראות הטרנסי ותערוכת צילום קווירי של הצלמת בר רוסו.

הפסטיבל יתקיים ב-9 במרץ עד 1 באפריל בסינמטק, בבית הקהילות לגאווה וסובלנות, בבית הגפן, במקום לשירה, בחמאם אל פאשה, בוונדרבר ובקפה הפינה. לכל הפרטים.

 

תכניית הפסטיבל הרביעי להיסטוריה קווירית

תוכניית הפסטיבל הרביעי להיסטוריה קווירית

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הומו חיפאי

    תכנים לא מעניינים, שחוזרים על עצמם כל שנה שוב ושוב. חוץ מההקרנה של הפרק הראשון של הסדרה החדשה "הזמן הוורוד" שלזה אני אגיע.

  2. ניב

    תביאו מישהו מוכשר ואיכותי שיארגן את "הפסטיבל" הזה. ככה זה נראה כמו חלטורה.

  3. אבות אכלו בוסר ושיניי בנים תקהנה

    מי צריך את הפסטיבל הזה בכלל ?
    לא חינוכי
    לא ערכי
    לא מוסרי
    ומתחפש בתחפשות של סובלנות.
    יש לכם את זה ביותר הזוי ???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר