סרטו של גדי אלמליח "תישאר איתנו"
סרטו של גדי אלמליח "תישאר איתנו"

פסטיבל הקולנוע הצרפתי בסינמטק חוגג 20

ב-20 שנות פעילותו ביסס פסטיבל הקולנוע הצרפתי את מעמדו כאחד מהפסטיבלים הלאומיים האהובים ביותר על הקהל המקומי. גם השנה מביא הפסטיבל תוכנית מגוונת ממיטב הסרטים, אשר עוסקים בשאלות של מגדר, קיפוח, חינוך, יחסי מעמדות ואהבה. הפסטיבל ייפתח ב-15 במרץ ויינעל ב-31 במרץ

פורסם בתאריך: 8.3.23 07:53

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ייפתח ב-15 במרץ בסינמטקים ברחבי הארץ, והשנה הוא מציין 20 שנה לקיומו, שבהן הוא ביסס את מעמדו כאחד מהפסטיבלים הלאומיים האהובים ביותר על הקהל בישראל. הפסטיבל המביא מדי שנה אלפי צופים לחוות את היבול השנתי של אחת מתעשיות הקולנוע הגדולות בעולם.

סינמטק חיפה יציג שבעה סרטים מתוכנית הפסטיבל הארצית – דרמות חברתיות לצד דרמות קומיות – ויעסוק בשאלות של מגדר, קיפוח, חינוך, יחסי מעמדות וכמובן אהבה. 

סרט הפתיחה הוא "תישאר איתנו" שזכה להצלחה גדולה בצרפת. הסרט מתאר חוויה אישית של השחקן היהודי-צרפתי גד אלמליח, אשר חוזר לצרפת לביקור מולדת והוריו מבקשים ממנו להישאר בביתם, אך הוא מתחבט עם כיוונים חדשים בחייו, בעיקר באלה הקשורים לדת. בסרט משתתפים הוריו של אלמליח ובני משפחה נוספים. הסרט יעלה לאקרנים בישראל ב-23 במרץ.

 

 

סרטים נוספים שיוצגו בפסטיבל:

"חף מפשע" של השחקן-במאי לואי גארל, אשר זכה בשני פרסי סזאר לתסריט ולשחקנית המשנה, הוא דרמה קומית שמבוססת בחלקה על אירועים מחייו של היוצר. הסרט יגיע לאקרנים בישראל בחודש יולי.

 

הסרט "חף מפשע"

הסרט "חף מפשע"

 

 

"רומן צרפתי", סרטו של הבמאי עמנואל מורה, בהשתתפותם של סנדרין קיברלן ומסן מקין, הוא דרמה העוסקת בזוג שמנהל רומן מחוץ לנישואים ומנסה להתמודד עם ההשלכות של המצב.

"ג'וני ומר אדמסקי" – סיפור על ילד עדין בשכונת מצוקה שמגלה תלות מיוחדת במורה החדש שלו.

"די כבר עם השקרים שלך" הוא עיבוד חופשי לספרו של פיליפ בסון בבימויו של אוליבייה פיון, והוא עוסק בסופר שחוזר לעיר הולדתו ומגלה שם את הבן של אהבת נעוריו. המפגש חושף רגעים של אהבה, תשוקה והסתרה.

 

הסרט "די כבר עם השקרים שלך"

הסרט "די כבר עם השקרים שלך"

 

"טיפת זהב" הוא סרט שיוצא בימים אלו למסכים בצרפת ומספר על שכונה מעורבת בפריז ועל בעל עסק שמוכר לקהל שלו הבטחות שונות. הוא נאלץ להתמודד עם השתלטות חבורת פושעים, רובם יוצאי צפון אפריקה, אשר משנים את פני השכונה, ויוצא למאבק כדי להגן על עסקיו.

במשבצת הקלאסיקה יוקרן הסרט "יום ראשון בכפר" – סרטו של הבמאי המנוח ברטרן טברנייה שגם ביקר בארץ באחד מהפסטיבלים. זהו סרט עטור פרסים שמזכיר ברוחו את יצירותיהם של גדולי הציירים האימפרסיוניסטים מונה ורנואר.

הפסטיבל, שייפתח ב-15 במרץ ויינעל ב-31 במרץ, הוא יוזמה של חברת עדן סינמה בניהולה האמנותי של קרולין בונה. הפסטיבל מתקיים בשיתוף עם המכון הצרפתי בישראל, עם סרטי יוני פרנס ועם שגרירות צרפת בישראל. שותף לניהול האמנותי: גיום מאיגנט, הנספח לענייני קולנוע ואודיו ויז'ואל במכון הצרפתי בישראל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר