הציור של תמר נסים (צילום: אקים חיפה)
הציור של תמר נסים (צילום: אקים חיפה)

הציורים של חניכי בית חנה התעוררו לחיים

תמר נסים, יחיאל הירשמן וסיון בורה לוי - חניכים מהמרכז החברתי-קהילתי בית חנה של עמותת אקים חיפה, הנפישו באמצעות טכנולוגיה מיוחדת דמויות מרגשות שהם יצרו בחוגי אמנות ומחשבים. לאחר שציירו את הדמויות הם סרקו אותן ונתנו להן חיים משל עצמן

פורסם בתאריך: 12.3.23 13:12

באמצעות טכנולוגיה מיוחדת הנפישו שלושה חניכים מהמרכז החברתי-קהילתי בית חנה של עמותת אקים חיפה דמויות מרגשות שהם יצרו במסגרת חוגי אמנות ומחשבים. השלושה – תמר נסים, יחיאל הירשמן וסיון בורה לוי – איירו דמויות בחוג האמנות השבועי בהדרכתו של מדריך המחשבים ילון שבח, סרקו אותן ונתנו להן חיים משל עצמן, וזאת באמצעות אתר אינטרנט שעוסק באנימציה ממוחשבת של רישומים וציורים.

נסים מסבירה על הדמות שהיא בחרה: "בחרתי לצייר את אמא שלי כי היא היתה אימא נהדרת. אהבתי לצייר את המשפחה שלי, ושימח אותי לראות את הדמות מתעוררת לחיים. יהיה לי כיף ונעים לצייר עוד דמויות כאלה".

הדמות שבחרה בורה לוי לצייר היא דמותו של דוד שלה שחי באנגליה, וביחד איתו מופיעה גם בתו שהיא בת דודתה. "הופתעתי מאוד לראות שהדמות שלי זזה, זה שימח אותי מאוד", מספרת בורה לוי, "היא נראית פתאום כמו בובה. הייתי רוצה ליצור דמויות נוספות כאלו בעתיד, כמו סרט מצויר".

 

הציור של סיון בורה לוי (צילום:אקים חיפה)

הציור של סיון בורה לוי (צילום: אקים חיפה)

 

 

"במועדון בית חנה פועלים חוגים כמו כדורסל, מחשבים, אמנות, קרמיקה ונגרות, מתקיימת קבוצת למידה ונערכות פעילויות חברתיות מגוונות", אומרת מנהלת תחום הפנאי באקים חיפה עדי גלעד אסולין, "בחוג האמנות מתנסים החברים במגוון נרחב של עבודות כמו ציור, רקמה, סריגה ופסיפס. שלושה חברים יצרו מהלב דמויות שיש להם משמעות רגשית אליהן, הראו למדריך המחשבים שהתלהב, וביחד הם הנפישו אותם לשמחת כל הציירים, חבריהם ואנשי הצוות".

המרכז החברתי קהילתי בית חנה של עמותת אקים חיפה פעיל בשעות אחר הצהריים ונותן שירות למערכי דיור שונים ולאנשים עם מוגבלות שגרים בקהילה. במרכז מתקיימות פעילויות חברה, תרבות וספורט לכ-150 אנשים עם מוגבלויות מגיל 18 ומעלה. יצירותיהם של חברי החוג לציור זכו לפרסום בינלאומי והוצגו בתערוכות במוזיאון הלובר בפריז ובתערוכה בניו יורק.

עמותת אקים חיפה שומרת על זכויותיהם של כ-400 אנשים עם מוגבלות, ומעניקה להם שירותי חינוך וטיפול במטרה להוביל אותם למיצוי מלא של יכולותיהם ולהשתלבות מלאה בקהילה. העמותה מפעילה מערך דיור, בית ספר לחינוך מיוחד, מרכז יום לבוגרים ומועדון חברתי, ומקיימת פעילויות שמובילות לביטוי עצמי, לבחירה חופשית ולמימוש יכולותיו של האדם בקהילה שבה הוא חי כאזרח התורם לחברה.

בימים אלו עורכת עמותת אקים חיפה קמפיין התרמה שכל ההכנסות יוקדשו לאנשים עם מוגבלויות במערך הדיור, בהוסטלים, בבית הספר ובמרכזי היום שמפעילה העמותה. לתרומות לחצו כאן

 

הציור של יחיאל הירשמן (צילום: אקים חיפה)

הציור של יחיאל הירשמן (צילום: אקים חיפה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר