הכנר ואדים גלוזמן (צילום: Marco Borggreve)
הכנר ואדים גלוזמן (צילום: Marco Borggreve)

הסימפונית מארחת את הכנר ואדים גלוזמן והמנצח יואב תלמי

ואדים גלוזמן, מהכנרים הבולטים והמוערכים כיום, ויואב תלמי, שנמנה עם צמרת המנצחים והמלחינים בישראל, ינגנו עם התזמורת הסימפונית חיפה בקונצרט שבו יבוצעו "דון ז'ואן" מאת שטראוס, הקונצ'רטו לכינור מס' 1 מאת ברוך והסימפוניה מס' 6 מאת בטהובן. הקונצרט יתקיים באודיטוריום חיפה ב-19 וב-20 במרץ

פורסם בתאריך: 13.3.23 08:55

במסגרת הסדרה הקלאסית תקיים התזמורת הסימפונית חיפה קונצרט שבו היא תבצע את היצירה "דון ז'ואן" מאת שטראוס, את הקונצ'רטו לכינור מס' 1 מאת ברוך ואת הסימפוניה מס' 6 מאת בטהובן . עם התזמורת ישתפו פעולה המנצח יואב תלמי והכנר ואדים גלוזמן, שיהיה הסולן בביצוע הקונצ'רטו לכינור.

גלוזמן, מהדמויות האמנותיות הבולטות בעולם הנגינה בכינור, מוערך כאמן שמצליח להפיח רוח רעננה ברפרטואר של תור הזהב של הכינור במאות ה-19 וה-20, ולצד זה כולל הרפרטואר הנרחב שלו גם יצירות מודרניות רבות. בין השאר הוא הופיע עם הפילהרמונית של ברלין, הסימפוניות של בוסטון, שיקגו ופריז, הקונצרטחבאו באמסטרדם, הגוונדהאוס ותזמורת קליבלנד. גלוזמן משמש אמן אורח ראשי ועמית לענייני יצירה באנסמבל פרו-מוזיקה בקולומבוס, אוהיו, שעמו הוא גם מרבה להופיע. הוא ניגן בבכורות עולמיות של יצירות מאת סופיה גובאידולינה, מוריץ אגרט, ג'יה קנצ'לי, ילנה פירסובה, פטריס ואסקס, מייקל דוהרטי ולרה אאורבך.

גלוזמן זכה בפרסים רבים, ובהם פרס Diapason d’Or, בחירת העורך של "גראמופון", פרס "שוק" למוזיקה קלאסית, תקליטור החודש ממגזין "STRAD" ופרס מטעם מגזין המוזיקה של ה-BBC וקלאסיק FM. גלוזמן מנגן בכינור סטרדיווריוס שהוענק לו בהשאלה מאגודת סטרדיווריוס בשיקגו ואשר מכונה בשם 1690 ex-Leopold Auer.

 

 

תלמי, חתן פרס ראש הממשלה למלחינים לשנת 2013 ופרס אקו"ם ע"ש אבידום ליצירת השנה 2018, נמנה עם צמרת המנצחים והמלחינים בישראל. הוא בוגר בית הספר הגבוה למוזיקה ג'וליארד בניו יורק בקומפוזיציה ובניצוח. בגיל 19, בעת שירותו הצבאי, הוא התפרסם כשחיבר את מארש צה"ל ("צה"ל צועד") שזכה בשנת 1963 במקום הראשון בתחרות המארשים הישראלית והפך למארש הרשמי של צבא ההגנה לישראל.

תלמי הוא מנצח אורח מבוקש שמופיע עם מיטב התזמורות בכל רחבי העולם. הוא מחזיק בתואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת לאבאל בקנדה, משמש מנצח אמריטוס בתזמורת הסימפונית של קוויבק, קנדה, ומכהן כראש תוכנית הניצוח בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן מהטה באוניברסיטת תל אביב. תלמי שימש מנצח אורח ראשי של התזמורת הפילהרמונית של מינכן בגרמניה והמנהל האמנותי של התזמורת הפילהרמונית של ארנהיים בהולנד, הסימפונית של המבורג בגרמניה, הסימפונית של סן דייגו בארצות הברית, הקאמרית הישראלית והאופרה הישראלית החדשה שהוא היה ממקימיה.

תלמי ניצח על רבות מהתזמורות הגדולות באירופה, ובהן הפילהרמונית של ברלין, תזמורת הקונצרטחבאו, ארבע התזמורות הגדולות בלונדון, התזמורת הלאומית של צרפת, תזמורת סנטה צ'צ'יליה ברומא, התזמורות של אוסלו, ברגן, שטוקהולם, הלסינקי, פיטסבורג, דטרויט, סנט לואיס, רוצ'סטר, יוסטון, דאלאס, אינדיאנפוליס, קנזס סיטי, מונטריאול, אוטבה, ונקובר וסיאטל, ותזמורות ביפן, בהונג קונג, בניו זילנד ובדרום אמריקה. כמו כן מרבה תלמי להקליט עבור חברות שונות בעולם.  

אודיטוריום חיפה, ימים ראשון ושני, 19 ו-20 במרץ, שעה 20:00. המחיר לכרטיס: 175 שקל (מחיר לגמלאי: 129 שקל).

 

המנצח יואב תלמי (צילום: יח"צ)

המנצח יואב תלמי (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר