"The Eye of God" - הזוכה בקטגוריית כוכבים וערפיליות (צילום: וייטאנג ליאנג)
"The Eye of God" - הזוכה בקטגוריית כוכבים וערפיליות (צילום: וייטאנג ליאנג)

בואו לגעת בשמים, בשמש ובכוכבים

התערוכה, "לגעת בשמיים - צלמי האסטרונומיה הטובים בעולם", המוצגת בשיתוף פעולה עם המוזיאונים המלכותיים גריניץ' בלונדון, תפתח במוזיאון הימי הלאומי חיפה ב-30 במרץ למשך חמישה חודשים. בתערוכה יוצגו צילומי אסטרונומיה מרהיבים של צלמים מכל העולם וביניהם גם שני צלמים ישראלים

פורסם בתאריך: 19.3.23 12:18

תחרות הצילומים האסטרונומיים החשובה בעולם – "לגעת בשמים – צלמי האסטרונומיה הטובים בעולם" – מגיעה לראשונה לישראל הישר מהמוזיאון הימי הלאומי של בריטניה, ותוצג במקביל במוזיאון הימי הלאומי בחיפה ובלונדון.

התחרות נערכת מדי שנה, כאשר אסטרונומים וצלמים מרחבי העולם שולחים אליה את תמונותיהם הטובות ביותר, אשר מופיעים בהן כל מה שהם הצליחו לתעד במצלמותיהם בשמים. בתערוכה מוצגים כ-70 צילומים, ובהם הצילומים הזוכים בתחרות הצילום לשנת 2022 לצד מבחר תמונות שנכנסו לרשימה המועמדים הסופית. התמונות שצולמו באמצעות ציוד מגוון – מטאבלטים וטלפונים ניידים ועד למצלמות וטלסקופים מתוחכמים – משקפות את המיומנות, את התשוקה ואת היצירתיות של קהילת צלמי האסטרונומיה העולמית.

 

"Dunes of Cerberus region on Mars" (צילום: ליאו שץ, ישראל)

"Dunes of Cerberus region on Mars" (צילום: ליאו שץ, ישראל)

 

"Dante's Hell" (צילום: כפיר סימון, ישראל)

"Dante's Hell" (צילום: כפיר סימון, ישראל)

 

"An Icelandic Saga" - צילום נבחר מקטגוריית זוהר הקוטב (צילום: קרל גאלאגר, בריטניה)

"An Icelandic Saga" – צילום נבחר מקטגוריית זוהר הקוטב (צילום: קרל גאלאגר, בריטניה)

 

 

במסגרת התחרות, שנערכת זה 14 שנים, סינן השנה צוות שופטים מומחים יותר מ-3,200 צילומים והעניק פרסים בשמונה קטגוריות, ובהן זוהר הקוטב, חלל ובני אנוש, השמש שלנו וכוכבים וערפיליות. נוסף על כך התקיימה תחרות בשלוש קטגוריות מיוחדות – תחרות הצעירים לצלמים מתחת לגיל 16, פרס סר פטריק מור לפנים חדשות בצילום אסטרונומי, ופרס אנני מאנדר לחדשנות בצילום. בין המשתתפים שהגיעו השנה לשלב הסופי של התחרות גם שני צלמים ישראלים – ליאו שץ וכפיר סימון.

התערוכה מוצגת במוזיאונים ימיים בשל הקשר הבלתי נפרד בין ההיסטוריה של הימאות להבנה של גרמי השמים. המבקרים יפגשו בתערוכה ובשאר חללי המוזיאון הימי הלאומי מוצגים רבים אשר ממחישים את הקשר בין האסטרונומיה להתפתחות הניווט הימי. לצורך התערוכה רכשה חברת מוזיאוני חיפה מקרנים רבי עוצמה להקרנה מיטבית של התמונות הנדירות, ולצדן יוצגו כלי מדידה ותצפית אסטרונומיים מאוסף המוזיאון. חלל התערוכה עוצב במיוחד כדי להכניס את המבקרים לאווירה של נפלאות החלל האינסופי.

לאורך תקופת התצוגה של התערוכה יתקיימו אירועים ופעילויות לילדים, לבני נוער ולמבוגרים.

"תערוכת צילומי האסטרונומיה מלונדון מרגשת אותנו מאוד", אומר מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה יותם יקיר, "עשינו מאמץ גדול לפתוח אותה לפני חג הפסח, ואני משוכנע שקהל עצום ייהנה מהתצוגה הנדירה. גם הקשר עם המוזיאונים המלכותיים בלונדון הוא חשוב לנו מאוד, והוא מהווה עוד נדבך משמעותי בחידושו של המוזיאון הימי הלאומי, שאנו משקיעים בו מאמץ עצום".

פתיחת התערוכה: חמישי, 30 במרץ, 19:00, הכניסה חופשית. נעילה: 1 בספטמבר. שעות הפתיחה במהלך חג הפסח: ימים ראשון-חמישי בשעות 18:00-10:00, שישי וערבי חג בשעות 14:00-10:00. במהלך חול המועד הכניסה למוזיאון ללא תשלום.

 

הזוכה בקטגוריית נופי שמיים "Stabbing into the stars" (צילום: ז'יהוי הו, סין)

"Stabbing into the stars" – הזוכה בקטגוריית נופי שמים (צילום: ז'יהוי הו, סין)

 

הזוכה בצלם הצעיר "Andromeda Galaxy, The Neighbour" (צילום: יאנג האנוון וז'ו זז'ן)

"Andromeda Galaxy, The Neighbour" – הזוכה בקטגוריית הצלם הצעיר (צילום: יאנג האנוון וז'ו זז'ן)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ואוו חובה לראות

    מכיר את התחרות היא הכי נחשבת בעולם מדהים שזה הגיע לחיפה

  2. מתי ישקיעו במוזיאונים שלנו?

    מוזיאונים מלכותיים גריניץ בלונדון זה קומפלקס ענק ומפואר. הייתי בפתיחה ואני שואלת את עצמי מה עבר במוחו של מנכל המוזיאון הזה כשהוא בא לפתיחה ונכנס לבניין ישן כזה הזלזול של המדינה בחוסר השקעה בתרבות שלה ורואה מוזיאון שלא משופץ עשרות שנים וכל כך קטן שהוא בגודל אגף אחד אולי חצי אגף של אלה בלונדון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר