"צלו של יום" (צילום באדיבות Cinecitta)
"צלו של יום" (צילום באדיבות Cinecitta)

פסטיבל הקולנוע האיטלקי חוגג עשור עם מיטב היוצרים של אז ועכשיו

סרטים של שלושה מהשמות הגדולים שהפכו את הקולנוע האיטלקי לאחד מהמפורסמים בעולם - סרג'יו לאונה, סרג'יו קורבוצ'י ואניו מוריקונה - יוקרנו בפסטיבל צ'ינמה איטליה העשירי, ביחד עם הסרטים האחרונים של במאים איטלקיים חשובים ויוצרים צעירים מבטיחים. סינמטק חיפה, החל ב-19 באפריל  

פורסם בתאריך: 2.4.23 12:10

פסטיבל הקולנוע האיטלקי השנתי "צ'ינמה איטליה" יציין השנה עשור להיווסדו וייפתח ב-19 באפריל בסינמטק חיפה. זרקור מיוחד יוקדש בפסטיבל לשלושה מהשמות הגדולים והוותיקים שהפכו את הקולנוע האיטלקי לאחד מהמפורסמים בעולם – הבמאים סרג'יו לאונה וסרג'יו קורבוצ'י והמלחין אניו מוריקנה.

לאונה נודע במיוחד ביצירת ז'אנר מערבוני הספגטי. הפסטיבל יקרין את הסרט התיעודי "סרג'יו לאונה – האיטלקי שהמציא את אמריקה" (איטליה 2022) בבימויו של פרנצ'סקו זיפל שיגיע לפסטיבל, ואת "הטוב, הרע והמכוער" (איטליה/ספרד/מערב גרמניה 1966) שנחשב לאחד מסרטיו הידועים של לאונה.  

 

"האיטלקי שהמציא את אמריקה" (צילום: באדיבות Cinecitta)

"האיטלקי שהמציא את אמריקה" (צילום: באדיבות Cinecitta)

 

מוריקנה כתב את הפסקולים החשובים של סרטים איטלקיים ובינלאומיים כמו "סינמה פרדיסו" וכל סרטיו של לאונה. בפסטיבל יוקרן "אניו" – סרטו הדוקומנטרי של ג'וזפה טורנטורה שביים את "סינמה פרדיסו". 

קורבוצ'י ביים את "ג'אנגו" (איטליה 1966) ששימש השראה ל"ג'אנגו ללא מעצורים" של קוונטין טרנטינו. הפסטיבל יקרין את "ג'אנגו וג'אנגו" (איטליה 2021) – סרטם הדוקומנטרי של סטיב דלה קאסה ולוקה ריאה, ובו חומרים תקופתיים שטרם פורסמו וגם ראיון עם טרנטינו. כמו כן יוקרן סרטו של קורבוצ'י "הדממה הגדולה" (איטליה 1968) עם ז'אן לואי טרינטיניאן וקלאוס קינסקי.  

 

 

את הפסטיבל יפתח "צלו של יום" – סרטו של ג'וזפה פיצ'יוני שאף יגיע לפסטיבל.     

במסגרת סרטי הקולנוע העכשווי יוקרנו הסרטים האחרונים של במאים איטלקיים מרכזיים כמו פאולו טביאני עם סרטו "לאונורה אדיאו" (איטליה 2022), מריו מרטונה עם סרטו "נוסטלגיה" (איטליה/צרפת 2022), לידיה פטיטוצ'י שתגיע לפסטיבל עם סרטה "כמו כבשה בין זאבים" (איטליה 2023), פאולו וירצי עם סרטו "היובש" (איטליה 2022), ג'יאני די גרגוריו עם "צ'או רומא" (איטליה/צרפת 2022), "זרות" (איטליה 2022) בבימויו של רוברטו אנדו, "אדון הנמלים" (איטליה 2022) של הבמאי ג'אני אמליו, וסרטם של פליקס ואן חרונינגן ושרלוט פאנדרמירש "שמונה הרים" (איטליה/ בלגיה/ צרפת 2022).

הפסטיבל, בניהולם האמנותי של רוני פלוס ודני מוגה, נערך בשיתוף עם המכונים לתרבות איטליה בחיפה ובתל אביב ועם צ'ינה צ'יטה באיטליה. 

 

צ'או רומא (צילום: באדיבות קולנוע חדש)

"צ'או רומא" (צילום: באדיבות קולנוע חדש)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר