קרל-היינץ שטפנס (צילום: Susanne Diesner)
קרל-היינץ שטפנס (צילום: Susanne Diesner)

הפילהרמונית מגיעה לחיפה עם פנינה אופראית בבכורה ארצית

הפילהרמונית הישראלית תופיע במרכז רפפורט, כאשר המאסטרו הגרמני קרל-היינץ שטפנס ינצח על שתי מערכות שיציגו שני צדדים שונים של המלחין מוריס ראוול - "אמא אווזה" על אגדות ילדים ו"השעה הספרדית" – אופרה קומית בהפקה מקורית עם זמרים אורחים

פורסם בתאריך: 2.5.23 08:56

התזמורת הפילהרמונית של ישראל תופיע בשבוע הבא באולם רפפורט. בחלק הראשון של הקונצרט תבצע הפילהרמונית את הסוויטה "אמא אווזה" של מוריס ראוול – סוויטה קסומה על אגדות ילדים, בליווי של קטעים מסרטים אילמים. כל פרק בסוויטה מבוסס על סיפור ילדים אחר – היפהפייה הנרדמת, אצבעוני הקט, כיעורונת, היפה והחיה והגן הקסום.

במחצית השנייה של הקונצרט תוצג יצירה נוספת של ראוול – "השעה הספרדית". זוהי אופרה קומית בהפקה מקורית עם זמרים אורחים, אשר מהווה דוגמה לעדינות, לתחכום ולהומור שמאפיינים את העבודות הבימתיות של ראוול, אשר נחשב לאחד מגדולי המלחינים הצרפתיים של המאה ה-20. ראוול מפיח חיים חדשים בז'אנר האופרה הקומית האיטלקית, אבל הפעם עם ניחוחות ספרדיים מתובלים בצ'ארם צרפתי. הפנינה האופראית תבוצע העונה לראשונה בפילהרמונית הישראלית תחת שרביטו של מאסטרו קרל-היינץ שטפנס ושורה של זמרים בינלאומיים.

 

 

שמו של שטפנס – המנהל המוזיקלי של האופרה הממלכתית בפראג והמנצח הראשי והיועץ האמנותי של התזמורת הסימפונית של נורקפינג בשוודיה – הולך לפניו באולמות הקונצרטים ובבתי האופרה ברחבי העולם. כמנצח אורח ניצח שטפנס על תזמורות חשובות, ובהן הסימפונית של רדיו בוואריה, הפילהרמונית של ברלין, הפילהרמונית של מינכן, הפילהרמונית המלכותית של שטוקהולם, תזמורת טונהאלה מציריך, הפילהרמונית הישראלית ותזמורות הרדיו של ברלין, קלן, פרנקפורט, המבורג, הנובר, לייפציג ושטוטגרט. בעונה שעברה הוא ניצח על תזמורת פילהרמוניה בלונדון, על התזמורת הלאומית של ליון ועל תזמורת המוצרטאום בזלצבורג.

בתקופתו כמנהל המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית של ריינלנד-פפאלץ היא זכתה בפרס אקו כתזמורת הטובה ביותר לשנת 2015 עבור ההקלטה של יצירות ב. א. צימרמן, בפרס עבור תוכניות הקונצרטים הטובות ביותר לעונת 2017-2016 מטעם אגודת המו"לים הגרמנים למוזיקה, ובפרס ההקלטה הקונצרטית של השנה מטעם פרסי אופוס קלאסיק עבור הקלטת יצירותיו של ג'ורג' אנתייל. הוא גם מנצח בקביעות על הפקות אופרה, הופיע פעמים אחדות בלה סקאלה במילאנו ומוזמן בקביעות לנצח באופרה הממלכתית של ברלין. לפני שפנה לניצוח היה שטפנס קלרניתן סולן ושימש קלרניתן ראשי של התזמורת הסימפונית של רדיו בוואריה ושל התזמורת הפילהרמונית של ברלין. לאחרונה הוענק לו צלב ההצטיינות בגרמניה על פועלו בתחום המוזיקה.

בין האמנים שיופיעו בקונצרט: רוקסנדרה דונוזה – מצו-סופרן (קונספיון); פרנסואה פיולינו – טנור (טורקמדה); כריסטוף גֵה – בריטון (רמירו); דניס סדוב – באס (דון איניגו); איתן דרורי – טנור (גונסלווה) והבמאית מיכל גרובר-פרידלנדר. 

מרכז ברוך ורות רפפורט לאמנות ותרבות, יום שלישי, 9 במאי, שעה 20:00.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר