בלט אוסטרבה (צילום: Przemyslaw Sroka)
בלט אוסטרבה (צילום: Przemyslaw Sroka)

מוצ"ש באודיטוריום: להקת הבלט אוסטרבה מצ'כיה מבקרת לראשונה בארץ

שילוב של רפרטואר עכשווי ורקדנים וירטואוזים הביא לכך שבשנים האחרונות הפכה להקת הבלט אוסטרבה למבוקשת בפסטיבלים יוקרתיים באירופה. בביקורה הראשון בארץ היא תציג שתי יצירות - ״מתכוני רוסיני" לכוריאוגרפיה של מאורו ביגונזטי ו"היום שאחרי" לכוריאוגרפיה של חואנז’ו ארקז

פורסם בתאריך: 4.5.23 07:59

להקת בלט אוסטרבה (NDM Ballet Ostrava) – מלהקות המחול הוותיקות בצ’כיה עם מסורת של 100 שנה – מגיעה לביקור ראשון בישראל ותופיע במוצאי שבת באודיטוריום חיפה. הלהקה פועלת בבית האופרה באוסטרבה והיא מונה 36 רקדנים מ-12 מדינות שיבצעו תוכנית עכשווית אשר תכלול שתי יצירות.

הראשונה היא "היום שאחרי" ("Consequence") עם כוריאוגרפיה של חואנז’ו ארקז ומוזיקה של אלבה נוטו, רואיצ’י סקמוטו ויוהאן יוהנסון. היצירה עוסקת באבולוציה הבלתי נגמרת של הקשר בין האדם לטבע ובהשפעות של אסונות הטבע מצד אחד והטכנולוגיה המודרנית מצד שני על מערכת היחסים בין אנשים בכלל ובין בני זוג בפרט. הדואטים בין הרקדנים מונעים על ידי המתח בין הטבע, הכוח האנושי והטכנולוגיה.

ארקז מתאר את עצמו כאמן המשלב את המחול המודרני עם השפעות של מדיה חדשנית, מיתולוגיה, ספרות, אדריכלות וצורות פיסוליות. הוא אחד מהכוריאוגרפים המבטיחים בסצנה האירופית ומשמש גם כוריאוגרף הבית של הבלט המלכותי ההולנדי. יצירותיו זכו בפרסים יוקרתיים.

 

 

בחלקו השני של הערב תבוצע היצירה מלאת ההומור ״מתכוני רוסיני" ("Rossini Cards") עם כוריאוגרפיה של  מאורו ביגונזטי ומוזיקה של המלחין האיטלקי המפורסם ג'ואקינו רוסיני. את העבודה יצר ביגונזטי עבור להקתו Aterballetto לקטעי מוזיקה של רוסיני, אשר מפורסם בזכות אופרות הומוריסטיות, ובהן "הספר מסביליה" ו"לה צ’נרנטולה", ואשר היה ידוע גם כשף גורמה. היצירה היא  קליידוסקופ המורכב מרצף של תמונות – סיטואציות מקבילות של החיים הקשורות לקלפים ולתפריטים שונים המוצבים זה אחר זה, והיא כוללת עירום חלקי.

ביגוזנטי הוא כוריאוגרף מבוקש במיטב הלהקות כמו תיאטרון המחול ההולנדי NDT, ניו יורק סיטי בלט, הבלט הלאומי ההולנדי, להקת אלווין איילי והאופרה של ברלין. במשך עשר שנים הוא היה כוריאוגרף הבית ומנהל להקת אטרבלטו, שאותה הביא לפסגת ההצלחה במחול האירופי וממנה עבר לנהל את להקת לה סקלה במילאנו. יצירותיו המוכרות הן "קראוואג’ו" ו"מתכוני רוסיני"  שהפכה ליצירה מבוקשת הנכללת ברפרטואר של רבות מלהקות המחול באירופה, בארצות הברית ובאוסטרליה. 

עד כניסתה של לנקה דרימלובה לתפקיד מנהלת האמנותית של להקת בלט אוסטרבה בשנת 2013 ביצעה הלהקה בעיקר רפרטואר קלאסי. דרילמלובה בישרה שינוי, שינתה את הרפרטואר וחשפה את הרקדנים ואת הקהל לרפרטואר עכשווי של כוריאוגרפים כמו ארקז, ביגונזטי, ירז'י קיליאן, כריסטוף פסטור, יוהן אינגר ומריו שרודר. כמו כן היא הביאה ללהקה גם יצירות של כוריאוגרפים מישראל, ובהם אוהד נהרין, רמי באר ואיציק גלילי. שילוב זה של רפרטואר עכשווי ורקדנים וירטואוזים הביא לכך שבשנים האחרונות הפכה הלהקה למבוקשת בפסטיבלים יוקרתיים באירופה וזכתה לביקורות משבחות.

אודיטוריום חיפה, מוצ"ש, 6 במאי, שעה 20:30. לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לחצו כאן

 

"מתכוני רוסיני" (צילום: Przemyslaw Sroka)

"מתכוני רוסיני" (צילום: Przemyslaw Sroka)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר