סר אנדרש שיף (צילום: Nadja Sjöström)
סר אנדרש שיף (צילום: Nadja Sjöström)

הפילהרמונית הישראלית תארח בחיפה את המנצח והפסנתרן סר אנדרש שיף

הפילהרמונית הישראלית תארח ב-31 במאי באולם רות רפפורט את אמן הבית שלה לעונה הקרובה ומגדולי הפסנתרנים בדורו - המנצח והפסנתרן סר אנדרש שיף. בתוכנית יארח שיף את הכנר סטיבן וארטס, והשניים יבצעו יצירות של באך, מוצרט ושוברט

פורסם בתאריך: 23.5.23 13:08

אמן הבית של התזמורת הפילהרמונית הישראלית בעונה הקרובה יהיה הפסנתרן סר אנדרש שיף, שבזכות עומק אינטלקטואלי ומגע פסנתרני קריסטלי ואישי מצליח להעניק פרספקטיבה חדשה גם ליצירות המוכרות ביותר. החיפאים יזכו לראות אותו בפעולה בשבוע הבא באולם רפפורט במרכז הכרמל.

בתוכנית יארח שיף את הכנר סטיבן וארטס, והם יבצעו את הקונצ'רטו לפסנתר ב-רה מינור של באך, את הקונצ'רטו לכינור מס' 5 ב-לה מז'ור, ק. 219 ("הטורקי") של מוצרט ואת הסימפוניה מס' 4 של שוברט.

שיף נולד בבודפשט, הונגריה, ב-1953. הוא למד נגינה בפסנתר באקדמיה ע"ש ליסט אצל פל קדוסה, ג'יירג'י קורטג ופרנץ רדוש, והשתלם בלונדון אצל ג'ורג' מלקולם. הוא הופיע עם התזמורות המובילות ועם המנצחים הנוודעים ביותר בעולם, וכיום מתמקדת פעילותו בעיקר ברסיטלים ובהופעות כסולן-מנצח וכמנצח.

מאז 2004 ביצע שיף את מכלול הסונטות של בטהובן ביותר מ-20 ערים, ובהן ציריך שבה הוקלט המחזור על ידי חברת ECM. הקלטות אחרות שלו לחברה זו כוללות רסיטלים מיצירותיהם של שוברט, שומאן וינצ'ק, ואת הפרטיטות, וריאציות גולדברג והפסנתר המושווה מאת באך.

 

 

בשנים האחרונות היו ביצועי באך שלו למוקדי משיכה בפרומס בלונדון. כמו כן הוא מופיע בקביעות בפסטיבלים של ורבייה, זלצבורג ובאדן באדן; באולמות ויגמור בלונדון, מוזיקפריין בוינה והפילהרמוני בפריס; בסיורי קונצרטים בצפון אמריקה ובאסיה; ובויצ'נזה, איטליה, שם הוא האוצר של פסטיבל בתיאטרו אולימפיקו.

ויצ'נזה היא גם משכנה של קפלה אנדראה ברקה – תזמורת קאמרית שחברים בה סולנים בינלאומיים ונגנים קאמרים – שאותה ייסד שיף ב-1999. ביחד הם הופיעו בקרנגי הול, בפסטיבל לוצרן, בשבועות מוצרט בזלצבורג ובסיור באסיה, ובעתיד הקרוב הם יבצעו את הקונצ'רטי של באך לכלי מקלדת ברחבי אירופה.

שיף מרבה להופיע עם התזמורת הקאמרית של אירופה, עם תזמורת פסטיבל בודפשט ועם תזמורת עידן ההארה. ב-2018 הוא היה לאמן עמית של תזמורת עידן ההארה כהשלמה לעניין הרב שהוא מגלה בנגינה בכלי מקלדת תקופתיים.

שיף מטפח כישרונות צעירים, בעיקר באמצעות הסדרה "מקימים גשרים" שמעניקה לאמנים צעירים ומבטיחים הזדמנויות להופיע. הוא גם מלמד באקדמיות בארנבוים-סעיד וקרונברג, מרבה להרצות ולהדריך בכיתות אמן. ב-2017 ראה אור ספרו "מוזיקה נובעת מדממה" – מאמרים ושיחות עם מרטין מאייר, בהוצאת ברנרייטר והנשל.

לשיף הוענקו פרסים ואותות כבוד בינלאומיים רבים, ובהם מדליית זהב מטעם קרן המוצרטאום (2012), צלב ההצטיינות עם כוכב של גרמניה (2012), מדליית זהב מטעם האגודה הפילהרמונית המלכותית (2013), תואר אבירות על שירותיו למוזיקה מידי מלכת אנגליה (2014) ותואר דוקטור מהמכללה המלכותית למוזיקה (2018).

מרכז ברוך ורות רפפורט לאמנות ותרבות, חיפה. רביעי, 31 במאי, שעה 20:00.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר