אלנה מוסוק (צילום: פאולו צ'זאר)
אלנה מוסוק (צילום: פאולו צ'זאר)

הסימפונית תארח את זמרת הסופרן הרומנייה אלנה מוסוק

אלנה מוסוק, אשר מציינת קריירה עשירה בת 30 שנה שבהן מילאה תפקידים בכירים בהפקות אופרה ברחבי אירופה, תתארח בחיפה. על הקונצרט, במסגרת הסדרה "פניני אופרה בשישי", ינצח איתן שמייסר - המנהל האמנותי של האופרה הלאומית בבוקרשט. התזמורת תבצע טעימות ממיטב יצירות האופרה של ורדי

פורסם בתאריך: 20.6.23 08:27

הקונצרט השלישי והאחרון לעונת 2023-2022 בסדרת "פניני אופרה בשישי" של התזמורת הסימפונית חיפה, שנותנת לקהל טעימה מיצירות אופרה קנוניות באווירה של שישי בצהריים, יצלול ליצירותיו של ג'וזפה ורדי. על הקונצרט, שיתקיים ביום שישי, 23 ביוני, בשעה 11:00 באולם רפפורט בחיפה, ינצח המנהל האמנותי של האופרה הלאומית בבוקרשט איתן שמייסר. בקונצרט יבוצעו פתיחות ל"ערביות סיציליאניות", ל"לואיזה מילר" ולבלט מתוך "אאידה", אריות מתוך "ערביות סיציליאניות", "לה טרוויאטה", "ריגולטו" ו"הטרובדור", ועוד.

הסולנית בקונצרט תהיה זמרת הסופרן הרומנייה-שוויצרית אלנה מוסוק, מהמובילות והחשובות באירופה כיום, אשר מנהלת זה 30 שנה קריירה מקצועית יוצאת דופן. היא מילאה שורה של תפקידים בכירים בבית האופרה של ציריך והופיעה בבתי האופרה ובפסטיבלים המובילים באירופה ובארצות הברית, בין השאר בברצלונה, ברלין, המבורג, מינכן, וינה, זלצבורג, פריז, לונדון, מילאנו, רומא, ונציה, בריסל, אמסטרדם, בילבאו, ורונה, ניו יורק ודאלאס. היא הופיעה גם ביפן, בסין, בטאיוואן ובדרום קוריאה, שיתפה פעולה עם בכירי המנצחים ובמאי האופרה, ומשתפת פעולה עם אמנים שונים גם בתחומים שאינם אופרה.

מוסוק, בעלת תואר דוקטור למוסיקולוגיה, זכתה בפרסים יוקרתיים כמו סיאולה דה אורו, הפרמיו זנטלו די ורונה ופרס האופרה אוסקר דה לה ליריקה לזמרת סופרן מצטיינת. בשנת 2005 היא קיבלה את תואר קצינת האמנויות – פרס המוענק על ידי נשיא רומניה ונחשב לחשוב ביותר במדינה. בסוף העשור הקודם היא אף נבחרה לאשת השנה ברומניה ולאזרחית כבוד בעיר הולדתה יאסי.

 

 

שמייסר, מנצח ופסנתרן, סיים בהצטיינות את לימודי הניצוח באקדמיה למוזיקה על שם רובין בתל אביב והשלים את לימודי התואר השני בהדרכתו של פרופ' מנדי רודן. הוא השתלם בניצוח בקורסים בצ'כיה ובמרכז למוזיקה ירושלים בהדרכתו של ז'ולט נאג', והשתתף כמנצח, כפסנתרן וכנגן קונטינואו בפסטיבל בל קנטו בדודרכט, הולנד. על השתתפותו זו זכה במלגה מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל.

שמייסר ניצח על מיטב התזמורות בישראל, וכן ניצח בפסטיבל פרוג'יה באיטליה ובבתי האופרה של שנחאי ופוז'ו בסין, לוקה באיטליה ואודסה באוקראינה. הוא מופיע גם כנגן כלי מקלדת והשתתף כנגן קונטינואו ורצ'יטטיבים באופרות ובקונצרטים עם כל התזמורות בארץ, כולל התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

שמייסר ייסד את אנסמבל בונונצ'יני ואת אנסמבל קולות הנשים ונציה, שאיתם הוא הופיע בפסטיבלים ובקונצרטים רבים בארץ. הוא גם היה ראש הצוות המוזיקלי ומנצח של מקהלת האופרה הישראלית במשך שנים רבות. באופרה הישראלית הוא ניצח על הפקות הן בבית האופרה והן במסגרת ההפקות הקהילתיות של האופרה ברחבי הארץ. לפני כשנה הוא מונה למנהל האמנותי של האופרה הלאומית בבוקרשט.

אולם רפפורט, חיפה, שישי, 23 ביוני, שעה 11:00. מחיר לכרטיס: 109 שקל (מחיר לגמלאי: 80 שקל).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר