ההפקה המיוחדת של "מופע הקולנוע של רוקי" (צילום: אבי כוכבי)
ההפקה המיוחדת של "מופע הקולנוע של רוקי" (צילום: אבי כוכבי)

"מופע הקולנוע של רוקי" חוזר לחיפה להקרנה מיוחדת

כ-50 שנה לאחר הבכורה חוזר הסרט "מופע הקולנוע של רוקי" להקרנה מיוחדת בסינמה קפה עממי בליווי של צוות שחקנים שיציג על הבמה סצנות לאורך ההקרנה ובהשתתפות הקהל. מפיק המופע ליאו תנא: "הקהל הוא שותף בחוויה, הוא צופה אקטיבי, ביחד עם הצוות שעל הבמה". ספוילר: אורז לא יהיה, קונפטי ואקדחי מים כן

פורסם בתאריך: 27.6.23 13:53

"מופע הקולנוע של רוקי", סרט הפולחן משנות ה-70, חוזר להקרנה מיוחדת בסינמה קפה עממי בליווי של צוות שחקנים שיציגו סצנות נבחרות על הבמה במהלך ההקרנה בשיתוף עם הקהל. לפני הקרנת הסרט יתקיים מופע דראג של משפחת דראגופלצת עם שולה מועלם, ג'ו דוטס וחואנה מרי כדי להכניס את הקהל לאווירה.

"מופע הקולנוע של רוקי" ("The Rocky Horror Picture Show") הוא קומדיית אימה מוזיקלית בבימויו של ג'ים שרמן, שמבוסס על תסריט מאת שרמן וריצ'רד או'בריאן שגם הלחין את השירים. הסרט מתבסס על המחזמר "מופע האימים של רוקי" שהוצג ב-1973, והוא פרודיה על סרטי האימה של תקופתו, בין היתר "פרנקנשטיין" ו"קינג קונג". הוא נחשב לאחד מסרטי הפולחן המובהקים ביותר, ואולי המפורסם שבהם.

בסרט, שהוקרן לראשונה בבריטניה ב-14 באוגוסט 1975, מככבים בארי בוסטוויק, סוזן סרנדון, טים קארי, נל קמפבל, ג'ונתן אדמס וזמר הרוק הפופולרי מיט לוף. ריצ'רד או'בריאן, מעבר לתפקידו כריף ראף, אף כתב את המחזמר המקורי, את התסריט (ביחד עם שרמן), את המילים לשירים ואת הלחן.

הסיפור, אשר מסופר כולו דרך דיווח של דמות הקרימינולוג, מתחיל בזוג מרובע – בראד מייג'ורס וג'נט וייס – שמודיעים בשירה על אירוסיהם לאחר שהשתתפו בחתונת חבריהם בטי וראלף האפשט. השניים יוצאים לבקר את חברם ד"ר אברט ו. סקוט, המורה לשעבר שלהם והאיש שהכיר ביניהם, ובמתכונת סרטי האימה המקובלת, במהלך נסיעתם אירע תקר באחד מגלגלי המכונית, והם נאלצים לצעוד לטירה מבודדת ביער בתקווה למצוא שם טלפון. בטירה הם פוגשים בד"ר פרנק נ. פורטר, מדען טרנסווסטיט מכוכב הלכת טרנסקסואל שבגלקסיית טרנסילבניה, שעורך מסיבה לרגל יצירתו של גבר מעשה ידיו רוקי הורור, במשרתיו האחים ריף-ראף ומאג'נטה ובגרופית שלו קולומביה. המפגש עם ד"ר פורטר ועם שוכני הטירה האחרים מוביל את בראד וג'נט לגילויים בלתי צפויים באשר למיניותם.

 

ההפקה המיוחדת של "מופע הקולנוע של רוקי" (צילום: אבי כוכבי)

ההפקה המיוחדת של "מופע הקולנוע של רוקי" (צילום: אבי כוכבי)

 

 

מפיק המופע ליאו תנא יציין בשבוע הבא 30 שנה לפעם הראשונה שבה הוא ראה את הסרט בגיל 21, ומאז לא עצר. את נעוריו הוא העביר בחיפה, ואת הצפייה הראשונה בסרט הוא לא ישכח: "בתל אביב הקרינו את הסרט בקולנוע פריז, ושנה לאחר שהוא נסגר היתה הקרנה במועדון רוקסן, שהיה אז המועדון החביב עלי. שמעתי קצת על הסרט ועל כך שזורקים אורז, אז התאפרתי ובאתי. מישהי משכה אותי ביד והעלתה אותי לבמה, ועשיתי את אדי, למרות שלא ראיתי את הסרט במלואו. ברטרוספקטיבה נזכרתי שהיו מקרינים אותו בחורבה על הגג ללא סאונד. נדלקתי על הסרט, וכך החל הרומן שלי עם המופע".

בהמשך הוקרן הסרט בקולנוע מקסים כל יום במשך שלושה חודשים, ותנא והחבר'ה שלו ביקשו שפעם בשבוע יאפשרו להם להציג את כל הסרט על הבמה במהלך ההקרנה. זו למעשה היתה ההתחלה של הפקת המופע שרץ עד היום.

"ההקרנות בקולנוע פריז שנחשבו למשוגעות היו ממש מינוריות לעומת מה שאני מארגן עד היום", הוא מספר, "זה קאסט של שחקנים חובבים עם תלבושות ועם אביזרים שאני מספק, כולל תפאורה, והם משחקים לכל אורך הסרט על הבמה את מה שמתרחש בסרט אבל באינטרפרטציה שלהם. הקהל יוצר אינטראקציה עם השחקנים בקריאות ביניים שמתכתבות עם הטקסט של הסרט או בשימוש באביזרים כמו רעשנים, השפרצת מים מאקדחי מים וזריקת עיתונים".

ומה עם אורז?

"אורז כבר לא זורקים בגלל שקשה לנקות את זה מהשטיחים. מכיוון שהחבר'ה שלי הם לרוב גם צוות הניקיון, יש לנו תחליפים. אנחנו מוכרים במחיר סמלי ערכה שנקרא 'רוקיט', שבה יש אביזרים ותחליף לאורז שזה מעין פצצת קונפטי".

מי מגיע לראות את המופע?

"אנחנו מגבילים את הכניסה לגילאי 16 ומעלה, ומגיעים אנשים בטווח רחב. הסרט רץ כבר כמעט 50 שנה, לכן מגיעים נערים, צעירים בשנות ה-20, בני 50, 60 ואפילו יותר. יש כאלו שמשווים בין מה שהיה פעם להיום, אבל אני מבקש מהם לא להיות בומרים כי הכל מתפתח ומשתנה. אגב, אני טבעתי את המושג 'הקרנה פעילה', שמסביר שזו אמנם הקרנה של סרט, אבל הקהל הוא שותף בחוויה, הוא לא צופה פסיבי אלא אקטיבי, ויש עוד אנשים שפועלים כך במהלך ההקרנה. אם אתם חושבים שבאתם לראות סרט, אני מציע שתראו אותו בבית".

מאוד מתאים לחיפאים להגיד "סליחה, אתם מסתירים, אולי תשבו".

"כבר קרה לנו פה ושם. הסברתי שזו ההקרנה, ואם הם רוצים הם מוזמנים לצאת ואני אחזיר את הכסף. לכאן לא מגיעים כדי לראות סרט אלא לחוויה הרבה יותר גדולה".

סינמה קפה עממי, הגליל 99. חמישי, 6 ביולי, שעה 21:30. לרכישת כרטיסים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר