פסטיבל "וולקאם" 2022 (צילום: גלעד שרים)
פסטיבל "וולקאם" 2022 (צילום: גלעד שרים)

ברוכים הבאים: פסטיבל "וולקאם" חוזר

בשבוע הבא יתקיים הפסטיבל הקהילתי "וולקאם" בפעם השלישית. במסגרת הפסטיבל, אשר מופק על ידי קהילת הצעירים רוג'ום חיפה, יתקיימו יותר מ-120 אירועים, סדנאות, הרצאות והופעות ברחבי העיר. טליה ריטר מצוות המארגנים: "אחת ממטרות הפסטיבל היא להשאיר את הצעירים בחיפה"

פורסם בתאריך: 10.7.23 10:39

הפסטיבל הקהילתי "וולקאם" חוזר, והוא יתקיים בימים רביעי-שבת, 22-19 ביולי. זוהי שנתו השלישית של הפסטיבל, אשר מופק על ידי קהילת הצעירים רוג'ום חיפה בשיתוף עם בית הגפן, שותפות חיפה-בוסטון, קהילת הדר ועיריית חיפה, ובמסגרתו יתקיימו יותר מ-120 אירועים, סדנאות, הרצאות והופעות ברחבי העיר. האירועים מתפרסמים באתר הפסטיבל, כשהכניסה היא חופשית אך מותנית בהרשמה מראש.

טליה ריטר ממארגני הפסטיבל: "קהילת רוג'ום חיפה שמובילה את הפסטיבל מונה מאות צעירים מרחבי העיר שנפגשים בכל שבוע. רוג'ום מהווה פלטפורמה למפגשים, ללמידה, לעשייה חברתית ולהצמחת מנהיגות, והפסטיבל הוא שיא הפעילות של הקהילה".

אתם לא חוששים שהאירועים האחרונים במדינה ישפיעו על מצב הרוח של הציבור ועל ההיענות שלו להשתתף בפסטיבל?

"הדבר שהכי הדאיג אותי באופן אישי זה הנכונות של האנשים להיפגש בעת הזו, במיוחד עם מישהו שהוא שונה מהם. לשמחתי, לא ראינו ירידה בהגעה למפגשים שקיימנו, להיפך – הגיעו יותר אנשים. אני חושבת שזה גם אחד המניעים שלי לקיים את הפסטיבל הזה – ליצור חגיגה של מפגשים. הרי מהו בעצם פסטיבל 'וולקאם'? רצף של הזדמנויות להיפגש, לצאת מאזור הנוחות, להכיר אנשים, ללמוד משהו חדש ולחגוג את העושר התרבותי שיש בחיפה. הפסטיבל הזה הוא סוג של מענה חיובי למצב הכללי במדינה. זה המענה שלי לפירוד, לניכור ולעמידה באתגרים שמציבה בפנינו החברה הישראלית".

לדבריה של ריטר, "אחת ממטרות הפסטיבל היא להשאיר את הצעירים בחיפה. צריך לומר להם 'תראו, יש פה את כל הדברים האלה שאתם לא מכירים. הפסטיבל התחיל בתקופת הקורונה, והמטרה שלו אז היתה להפגיש בין אנשים ולהחיות את הזירה התרבותית. עכשיו אנחנו כבר במציאות אחרת, אבל הריחוק בין אנשים עדיין קיים והאירועים הפוליטיים משפיעים על כל אחד מאיתנו בצורה כזו או אחרת. האנשים טעונים מאוד, נסערים וקשה להם להיפגש, ולכן המטרה שלנו היא להראות לצעירים מה יש בחיפה ושדברים קורים כאן. הפסטיבל הוא ביטוי של הפעילויות בקבוצות ובקהילות, ואנחנו אומרים לצעירים 'אתם יכולים להשתייך לקהילות ולשפר את חייכם ביום יום'. היו אנשים שהתקשרתי אליהם כדי להזמין אותם להשתתף בפסטיבל, אנשים קצת יותר מבוגרים מהאוכלוסייה שמגיעה לרוג'ום, וחלק לא מבוטל מהם אמר לי 'הפסטיבל הזה חשוב לי כי אני רוצה שהילדים שלי יישארו לגור בחיפה'. זה מראה שהפסטיבל הזה נוגע גם במבוגרים. יש רצון שהעיר הזאת תהיה תוססת כי כולנו רוצים שהילדים שלנו יישארו לגור פה".

 

פסטיבל "וולקאם" 2022 (צילום: גלעד שרים)

פסטיבל "וולקאם" 2022 (צילום: גלעד שרים)

 

 

כמי שמכירה פסטיבלים בערים אחרות, איך את מתרשמת מההיצע שיש לחיפה להציע בנושאים שהפסטיבל עוסק בהם?

"זה באמת אחד הדברים שמרגשים אותי מאוד, ובכל שנה זה רק מתגבר. פרסמנו קול קורא להשתתף בפסטיבל, ויותר מ-200 איש השיבו. אני עדיין מקבלת בקשות להשתתף למרות שאנחנו כבר בפתחו של הפסטיבל. המוניטין של 'וולקאם' כבר חצה מזמן את גבולות חיפה. פנו אלי אנשים שהם לא חיפאים וביקשו להופיע או להעביר תכנים, והסברנו להם בנימוס שהפסטיבל נועד לתת ביטוי לאמנים וליצירה המקומיים. מרגש אותי לראות כמה אנשים רוצים לקחת חלק בפסטיבל, וחשוב לציין שכולו הוא על טהרת ההתנדבות. אני והצוות שמארגן אותו פועלים כבר חודשיים בהתנדבות, וכך גם כל מי שמעביר סדנה או פעילות אחרת. הכל נעשה מרוחב הלב ואף אחד לא מקבל תשלום. זה לא דבר מובן מאליו. יש עוד פסטיבלים שמתקיימים בעיר, אנחנו לא המצאנו את הגלגל, אבל זה שכולו מתנהל בהתנדבות – יש פה אמירה. הצוות שלנו מונה 15 חבר'ה, כולם סטודנטים וגם עובדים, וכולם מפנים מזמנם כדי להתעסק עם הפסטיבל. יש להם תשוקה ליצור את המפגשים האלה ולחשוף את הציבור להזדמנויות שקיימות כאן, ואני מודה להם".

מה ייחודי בתחום היצירה החיפאית שאין במקומות אחרים, או שכאן זה אולי מודגש יותר?

"יש כאן מגוון מאוד גדול של פעילויות. יש שיגידו 'ברור שיש מגוון, הרי חיפה זאת העיר השלישית בגודלה בארץ', אבל זה לא מובן מאליו שמגוון גדול כל כך של צעירים יבוא ויציע את הידע ואת הכישרון שלו לציבור. השנה גם עשינו מאמצים יותר מאשר בשנים הקודמות להביא יוצרים ותכנים בשפות שונות ומתרבויות שונות. יש לנו פעילויות של מפגש בין עולים חדשים לוותיקים, ויש פעילויות ברוסית ובערבית. הפעילות בערבית קשורה לשיתוף פעולה שלנו השנה עם בית הגפן. היה חשוב לנו שהתכנים שבית הגפן יודע לתת יקבלו יותר הכרה ויגיעו גם לקהל צעיר שלא מכיר את בית הגפן. אנחנו רואים בפסטיבל השקעה לטווח ארוך לכל מיני קהילות חיפאיות שיכולות להציג את עצמן ולהביא את הקול שלהן לקהל הרחב בעיר. הפסטיבל נותן לקהילות הללו הזדמנות להציג גם את הקהל הייחודי שלהן ואת הצוותים שלהן כדי שעוד אנשים בחיפה יכירו את מה שהם עושים. לכן השקענו בכך מחשבה ועבודה רבה. הפסטיבל חושף את הדברים היפים שקורים כאן בשגרה. אנחנו לא ממציאים משהו, אנחנו רק מאגדים את כולם ביחד כדי שעוד חיפאים יוכלו ליהנות מהעושר האמנותי שיש כאן. המטרה שלי היא שגם ביום שאחרי הפסטיבל, החיפאים יהיו יותר מעורבים ויתחברו למסגרות השונות שאותן הם הכירו באירועי הפסטיבל".

 

פסטיבל "וולקאם" 2022 (צילום: גלעד שרים)

פסטיבל "וולקאם" 2022 (צילום: גלעד שרים)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר