אמנות בכרמלית: יצירות טכנולוגיות יוצגו בכל התחנות

הלוקיישן שנבחר להציג את יצירתו של האמן החיפאי אייל וייס הוא הכרמלית, כאשר בכל תחנה יוצג על המסכים סרטון וידאו שייצור רצף של יצירות טכנולוגיות. מסלול התערוכה יחל בתחנת כיכר פריז ויסתיים במרכז הכרמל. וייס הוא מהנדס תוכנה, טכנולוג מוזיקלי, אמן טכנולוגי, מוזיקאי ומרצה עטור פרסים בינלאומיים

פורסם בתאריך: 30.7.23 09:22

אייל וייס – מהנדס תוכנה, טכנולוג מוזיקלי, אמן טכנולוגי, מוזיקאי ומרצה – יפתח ביום שישי תערוכת סולו ראשונה בחיפה שהיא גם ראשונה מסוגה בנוף המקומי – כל היצירות שבה פותחו באמצעות טכניקות שונות של תכנות. 

הלוקיישן שנבחר להציג את יצירתו היא הכרמלית, שרק היום (ראשון) חזרה לפעילות לאחר השבתה של שישה ימים. בכל תחנה יוצג על גבי מסכים סרטון וידאו שונה, וביחד הם ייצרו רצף מיצירותיו הטכנולוגיות של וייס. מסלול התערוכה יחל בתחנת כיכר פריז ויסתיים בתחנת מרכז הכרמל, והיא בנויה כך שתשתלב בחיי התושבים אשר יחוו את היצירות כחלק ממהלך היומיום.

וייס, 38, מתגורר בשבע השנים האחרונות בחיפה. הוא יוצר ומפתח בסטודיו הביתי בדירתו בהדר, ומשלב בין מדעי המחשב, מוזיקה, אמנות טכנולוגית, מדע והשראות מהטבע ומהחיים (הוא טבעוני). האירועים שהוא יוצר כוללים הופעות, הרצאות, תערוכות ועוד, ויוצרים מרחבי השראה לאנשים להיות במקום טוב כדי שהם יוכלו לעשות טוב.

"אני מגיע לתערוכה עם יצירות שיצרתי במשך השנים האחרונות ועם הישגים בארץ ובחו"ל", מספר וייס, "יש בה יצירות שזכו להיות מוצגות בעולם, יצירות שהוצגו במוזיאון המדע בירושלים, במסגרת אקדמית ובאירועי מידברן, יצירות שמהוות חלק מקונצרט האודיו-ויזואלי שלי, יצירות חדשות ויצירות שמוצגות באופן חדש. פרויקט הדגל שלי הוא קונצרט אודיו-ויזואלי טכנולוגי שמורכב מטכנולוגיות מוזיקה, אמנות טכנולוגית שאני יוצר ומפתח בעצמי. ההישג הבינלאומי האחרון שלי היה באוקטובר – יצירה אודיו-ויזואלית, שנבנתה באמצעות טכנולוגיות, עיצובי סאונד וויז'ואלס שפיתחתי, הוצגה בפורטוגל במסגרת אירוע טכנולוגיות מוזיקה ואקולוגיה של ארגון אירופי, ואני אמן קבוע שמופיע שם פעם בשנתיים. כעת אני מתכנן את הפיתוחים הטכנולוגיים, את היצירות ואת ההישגים הבאים".

מה צפוי בתערוכה בכרמלית?

"בכל אחת משש התחנות יוצג מיצג על גבי המסכים בתחנה. כל וידאו מורכב מכמה יצירות או אלמנטים שיצרתי באמצעות טכניקות שונות של תכנות. בכל תחנה יש כמה מסכים שיציגו במקביל, כך שיהיה נוח לצפות גם אם יהיו בה הרבה אנשים. הסדר המומלץ לצפייה בתערוכה הוא התחלה בכיכר פריז בעיר התחתית וסיום במרכז הכרמל. התערוכה בנויה להתקיים במרחב הכרמלית שבו מצד אחד יש סדר ליצירות ורווח גדול לצופים בה לפי המסלול המתוכנן, ומצד שני ככזאת שנמצאת במרחב ציבורי וקהילתי חי, הנוסעים יפגשו את היצירות בתחנות שאליהן הם יגיעו כחלק ממהלך יומם".

 

האמן אייל וייס בכרמלית (צילום: אלבום פרטי)

אייל וייס בכרמלית (צילום: אלבום פרטי)

 

 

וייס זכה בתחרות טכנולוגיות מוזיקה בינלאומית (Berlin MTF) ובפרסים בתחומי המחקר והפיתוח והחינוך הבלתי פורמלי. כמו כן, פרויקט שבו השתתף הוא הגיע לגמר תחרות פרסי הסאונד הבינלאומיים. וייס חבר בקבוצת האמנים הטכנולוגיים הבינלאומית של פסטיבל MTF ובקהילות מקצועיות בתחומי האמנות הטכנולוגית. מיצגים ופרויקטים שבהם לקח חלק זכו לחשיפה בינלאומית והוצגו במדיות השונות בישראל, באירופה, בארצות הברית ובסין. הוא שימש מרצה ל-++C במכללת תילתן והכין סטודנטים לתארים שניים בחו"ל. הוא בעל תואר בהנדסת מערכות מידע, לימודים מתקדמים בטכנולוגיות מוזיקה באוניברסיטת בר אילן ובעל ניסיון בסטרטאפים, בפרויקטים ובהאקתונים.

וייס מפתח טכנולוגיות מוזיקה, מערכות זמן אמת אודיו-ויזואליות וכלי נגינה אלקטרוניים (קונטרולרים), ומופיע עם לחניו המקוריים בשילוב עם מיצג אמנות טכנולוגי. המוזיקה שלו היא אינסטרומנטלית ונעה בין סווינג, ג'אז, פיוז'ן, פרוגרסיב, רוק, ניו מטאל, גליץ', בוסה נובה, צ'יל אאוט, מוזיקה אלקטרונית, מוזיקה אקספרימנטלית, נויז מייקינג, סאונד ארט, מוזיקה מדיטטיבית ומשחקי מחשב. 

סיור מודרך עם האמן לרגל פתיחת התערוכה יתקיים ביום שישי בשעה 11:45 מתחנת כיכר פריז (יש להגיע לנקודת המפגש כרבע שעה לפני תחילתו). כניסה בחינם לכרמלית ללא צורך בכרטיס תינתן רק לבאים בזמן זה (בשאר ימי התערוכה יהיה צורך בכרטיס נסיעה כדי לצפות בה). התערוכה מתקיימת בשיתוף פעולה חוזר ומתמשך בין וייס לכרמלית, באופן עצמאי, ללא מימון ולמען יצירת טוב במרחב הציבורי. התערוכה תינעל ב-25 באוגוסט.

 

עבודה של האמן אייל וייס בכרמלית (צילום: אייל וייס)

עבודה של אייל וייס בכרמלית (צילום: אייל וייס)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. Eyal Weisz - Music & Technology - Inspiration Ninja

    המון המון תודה חברים, צוות כלבו יקר, ותודה מיוחדת לחגית!
    על הכתבה, הפירסום, והתהליך האנושי והאכפתי לקראתה, אני ברגע של וואו, ומאוד מודה ושמח על כך 🙂

  2. גקי

    שיסדרו מדרגות נעות בשני הכיוונים כדי שגם אנשים מבוגרים יוכלו להשתמש בכרמלית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר