סיור קפה ופחמימות (צילום: המייקרים של חיפה)
סיור קפה ופחמימות (צילום: המייקרים של חיפה)

סוכות בחיפה: לא רק פסטיבל הסרטים

פסטיבלים של בירה, יד שנייה, הופעות ובתים פתוחים, לילות בגנים הבהאיים, סיורי וינטג' וקפה, ושלל תערוכות למבוגרים וסדנאות לילדים במוזיאונים. כל מה שיש לחיפה להציע לכם בחג סוכות ובחול המועד

פורסם בתאריך: 27.9.23 07:59

כידוע, סוכות בחיפה זה אומר פסטיבל הסרטים הבינלאומי, אבל ממש לא רק. חיפה משופעת באירועים בחול המועד – תרבותיים, אמנותיים, קולינריים ואלטרנטיביים. קחו לכם את הזמן והתחילו לסמן ביומן. יש פה המון הפתעות שיעיפו לכם ת'סכך.

פסטיבל במה שנייה

הפסטיבל האלטרנטיבי לתרבות, אמנות וסביבה יתקיים זו הפעם השלישית ברחבת חנות היד השנייה אניצ'ה במרכז הכרמל. הפסטיבל ליוזמה קהילתית, סביבתית, חברתית ועסקית, שייפתח ביום שישי, 29 בספטמבר, ויינעל במוצ"ש, 7 באוקטובר, מופק על ידי אניצ'ה בשיתוף עם מט"י אימפקט חיפה.

הפסטיבל מייצר פלטפורמה לחיבור אותנטי בין יוצרים לקהילה, ויתארחו בו יוצרים, מעצבים ויזמים. בכל ימי הפסטיבל בשעות 15:00-10:00 יתקיימו ירידי מכירה; בין 16:00 ל-16:30 תיערך הקראת סיפורים מקוריים על ידי סופרים חיפאים; בין 16:30 ל-18:00 יתארחו יוצרות חיפאיות לפעילות יצירה; ולאורך היום יתקיימו סדנאות והרצאות שיועברו על ידי אנשי מקצוע, וסיורים מודרכים שמיועדים לעשות לכם היכרות עם חיפה. שעות הפעילויות בימי שישי משתנות.

אניצ'ה, אוצרות וינטג' ויד שנייה, דרך הים 5. לאתר הפסטיבל.

בול בשבילי במוזיאון הרכבת

בימי חול המועד (ראשון-חמישי) יופעלו רכבות מיוחדות בין תחנת חיפה מרכז השמונה לרציף מוזיאון הרכבת הסמוך בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון. במוזיאון ייערך אירוע "בול בשבילי", שבמסגרתו יתקיימו סדנאות יצירה עם המאייר הראשי של ספרי הילדים "כראמל" ויוצג אוסף בולים היסטורי, לצד מוצגים היסטוריים שמספרים את סיפורה של הרכבת בישראל לאורך 130 שנה.

ההגעה לאירוע היא באמצעות הרכבות בלבד, והביקור מותנה ברישום מראש.

ירידריקס 

דריקס קפה משחקים ו-Chili Pallete מארגנים יריד אמנים גיקי. היריד יתקיים ביום ראשון ויהיו בו דוכנים של אמנים מקומיים – מעצבי משחקים, מאיירים, אמני קומיקס, ציוד לארפ ויצירות בסגנון ימי הביניים (כולל שריון אבירים אמיתי למדוד ולהעלות לסטורי). כמו כן יהיו שם בר אלכוהול, קפה ונשנושים חלביים מהתפריט של דריקס. הכניסה חופשית, והאירוע מתאים לגיקים בכל גיל.

ראשון, 1 באוקטובר, 20:00-12:00, דרך חטיבת גולני 18.

פסטיבל בירה Octoberfast X GAG21

יומיים שלמים עם 13 ברזי בירה שונים, דוכני אוכל שווים, פינות ישיבה מוצלות ותקלוטים של די.ג'ייז מקומיים – זה מה שיחכה לכם על הגג במתחם סירקין 21 בשוק תלפיות. איך זה עובד? באים, קונים כרטיס ושותים בירה חופשי לאורך כל היום ממבשלות Beavertown ,Siren ,Hobgoblin ועוד. בירה ללא הגבלה ומוזיקה – מי צריך יותר מזה.

ראשון ושני, 1 ו-2 באוקטובר, 17:00-12:00, סירקין 21, שוק תלפיות. הכניסה מגיל 18 ומעלה. לרכישה.

 

כרזת פסטיבל הבירה על הגג

כרזת פסטיבל הבירה על הגג

 

סדנת רישום ברובע המדרגות

מוזיאוני חיפה מזמינים את הציבור לפעילות לכל המשפחה ברובע המדרגות. הפעילות תיפתח בסדנת רישום מול הנוף הפתוח של מפרץ חיפה. המשתתפים יציירו בעפרונות צבעוניים מהתבוננות בפרט אחד בנוף ועד מבט רחב ופנורמי על הנוף כולו. לאחר מכן הם ייצאו לסיור משחקי ומשימתי ברובע המדרגות, ודרכו הם יראו כיצד אמנים חיפאים מגיבים ביצירתם לנוף הייחודי של העיר.

שני, 2 באוקטובר, שעה 10:00; חמישי, 5 באוקטובר, שעה 10:00. הפעילות מיועדת לכל המשפחה. מחיר כרטיס: 45 שקל למשתתף (ילד/הורה). להרשמה.

 

סדנת רישום (צילום: ג'ני כצנר)

סדנת רישום (צילום: ג'ני כצנר)

 

RoofMakers חוזר

יריד שיימשך יומיים על הגג של מתחם סירקין 21 בשוק תלפיות, ובו תוכלו למצוא פריטי וינטג', אופנה, תכשיטים, אקססוריז וכלים לבית. את כל הפיין הזה ילוו תקלוטים פאנקיים, קוקטיילים מרעננים, דוכני אוכל וכמובן הנוף הכי יפה בחיפה.

שלישי ורביעי, 3 ו-4 באוקטובר, 18:00-11:00, סירקין 21, שוק תלפיות.

 

כרזת הרופמייקרס

כרזת הרופמייקרס

 

סיור וינטג' ויד שנייה מלמעלה למטה

סיור חדש מבית המייקרים לכבוד פסטיבל הסרטים, בהדרכתה של שירי ויצנר. סיור שכולו אופנת וינטג' ויד שנייה אשר מתחיל במרכז הכרמל בחיפה ויורד לעיר התחתית בכרמלית וברגל, דרך חנויות וינטג' קסומות וסיפורים אורבניים. משך הסיור: כארבע שעות.

רביעי, 4 באוקטובר, 9:15. המחיר: 220 שקל למשתתף, כולל קפה ומאפה לפתיחה וארוחה קלה בסיום. לפרטים נוספים ולהרשמה.

 

סיור ויטג' ויד שנייה (צילום: המייקרים של חיפה)

סיור וינטג' ויד שנייה (צילום: המייקרים של חיפה)

 

סיור קפה ומאפים בספיישל פסטיבל הסרטים 

סיור נוסף מבית המייקרים, והפעם סיור אוכל שכולו בייקרים עם המדריכה מאיה לפידות. לכבוד פסטיבל הסרטים יתקיים הסיור בגרסת מלמעלה למטה: מתחילים בבתי הספשלטי קפה של מרכז הכרמל ויורדים לעיר התחתית בכרמלית וברגל. בסיור יכירו המשתתפים את חיפה דרך בתי קליית קפה, חנויות קפה, קונדיטוריות ומאפיות. הסיור יימשך כשלוש וחצי שעות.

שלישי, 3 באוקטובר, 9:15 במוזיאון טיקוטין. המחיר: 220 שקל למשתתף. לפרטים נוספים והרשמה.

סינמה צפון סירקין מציג: פסטיבל רחוב

הפסטיבל השכונתי של הדר יכלול הקרנת סרטים, אירועי אמנות, הופעות, תקלוטים ברחוב, דוכני אקססוריז, קרפט, עיצוב בבטון, פרינטים, דרינקים ונשנושים. 

במקום לשירה תהיה הקרנה של "דורותי בימי הסגר השני" – מיצב וידאו של חני שטרנברג (הקרנה ברצף). שטרנברג היא משוררת, סופרת ואמנית רב תחומית ילידת חיפה; שטיינר אדריכלות יציבו את "המסגרת" שפותחת את נוף הנמל למבקרים בסירקין 5. המיצב זכה להצלחה באירועים קודמים וחוזר לסיבוב נוסף. את ההקרנה תלווה תערוכה של צילומי עבודות עם שירי המשוררת; ב-HQRN יוקרנו סרטים סרטים לצד דרינקים; בפלא יחזרו אל תלבושות אייקוניות מסרטים מפורסמים לאורך השנים; בפונטנה יקבלו המבלים הזדמנות כמעט אחרונה ליהנות מהקסם של הווינטג' לפני שהיא נסגרת; בסטודיו של שחר סיון תתקיים תערוכה של 50 עבודות שנבחרו מהבלוקים ומספרי הסקיצות לתצוגה מיוחדת, ובשעה 19:00 תיערך הופעה של דורה אספרסו בשירה וביוקלילי; בגלריה בקפה דש מוצגות עבודות של דריה מכל תקופות חייה; בגלריה מזו נפתחת תערוכה חדשה – "שנת כל הברואים" – של האמנית יסמין שטיינמץ. בשעה 19:00 יוקרנו סרטים קצרים שנגנזו במרתף.

רביעי, 4 באוקטובר, 20:00-16:00, סירקין 6-3, שוק תלפיות.

 

כרזת סינמה צפון סירקין

כרזת סינמה צפון סירקין

פסטיבל נוה יוסף לתיאטרון קהילתי 

פסטיבל נוה יוסף לתיאטרון קהילתי מציין את שנתו ה-16, ובמרכז אירוע הפתיחה תוצג הדרמה הרומנטית "מעבר לדלת" של תיאטרון הבימה בכיכובם של יעל לבנטל וגיא אריאלי. 

במקביל להצגות של קבוצות תיאטרון קהילתי מכל רחבי הארץ ייערכו מופעי חוץ המשלבים תנועה, מוזיקה ותאורה, מופע סווינג, שעות סיפור, סדנאות והופעות של אמני רחוב. במקום יוצבו מתקנים לילדים ויתקיימו פעילויות לגיל הרך. 

האירועים בפסטיבל יהיו בארבע שפות – עברית, אמהרית, ערבית ורוסית – והוא נותן במה לעולמם הפנימי של יוצרים מכל הקשת החברתית ומספק הצצה להתמודדותם עם המציאות היומיומית ועם אתגריה. הפסטיבל יסתיים במופע "אבו טבלה וחברים" שמשלב הומור ומציע מבט שונה ומצחיק על החברה הישראלית, בהשתתפות של נגנים.  

שני-רביעי, 4-2 באוקטובר, מתנ"ס נוה יוסף, רח' הרב משאש 1. ההצגות במחיר סמלי של עשרה שקלים, מלבד ההצגה "מעבר לדלת" ומופע הבידור "אבו טבלה" שמחירם הוא 40 שקל. לרכישה

 

פסטיבל נוה יוסף (צילום: מתנ"ס נוה יוסף)

פסטיבל נוה יוסף (צילום: מתנ"ס נוה יוסף)

 

מסיבת רחוב Swing Haifa

צחצחו את הנעליים, הכינו את השמלות – זוגות של רקדני סווינג יחזירו את הצופים 100 שנה לאחור בריקוד סוחף.

רביעי, 4 באוקטובר, 19:00, מתנ"ס נוה יוסף, רחוב הרב משאש 1. הכניסה חופשית.

לילות פתוחים בגנים הבהאיים

המרכז הבהאי העולמי בשיתוף עם עיריית חיפה יפתח את שערי מקדש הבאב והטרסות התחתונות בגנים הבהאיים לשני ערבים שבהם יוכלו המבקרים לחוות את קדושתו ואת יופיו של מקדש הבאב, ליהנות מהגנים הסובבים אותו ולהתהלך במעלה ובמורד הטרסות התחתונות מהכניסה המרכזית לגנים בשדרות הציונות 80 ועד לשער הכניסה התחתון במושבה הגרמנית. כמו כן יוכלו המבקרים לצפות במצגת ובסרטון על הדת הבהאית שיוקרנו בכמה שפות במרכז המבקרים בשדרות הציונות (מתחת לגשר).

רביעי וחמישי, 4 ו-5 באוקטובר, 21:00-18:00. למידע נוסף בקרו באתר.  

פסטיבל בית גלים 

אגף התרבות של עיריית חיפה, המרכז הקהילתי בת גלים, פורום בת גלים וועד השכונה מקיימים זו השנה ה-13 את פסטיבל בית גלים, שבמסגרתו יפתחו תושבי השכונה את בתיהם לציבור הרחב ויציגו את אמנותם. השנה יתקיימו גם פעולות אמנותיות במרחב הציבורי שבין המרכז הקהילתי לטיילת, והן יכללו ציור, שירה, פרפורמנס, הרצאות וסדנאות. כמו כן יתקיימו מופעי מוזיקה ברחבי השכונה ובטיילת בת גלים, ייערכו סיורים מודרכים ויוקם מתחם ילדים מוצל עם סדנאות ועם הצגות, שיתחלף בשעות הערב למתחם מוזיקלי. הפסטיבל יארח הופעות של מוזיקת עולם בסגנונות שונים, החל מפלמנקו, דרך מוזיקה יוונית וג'אז, ועד למוזיקה אלקטרונית.

חמישי-שבת, 7-5 באוקטובר, בת גלים. הכניסה לכל אירועי הפסטיבל חופשית, פרטים באתר עיריית חיפה.

 

 

סוכות במוזיאוני חיפה 

לרגל חג הסוכות יוצאת חברת מוזיאוני חיפה במבצע – ביקור בחמישה מוזיאונים ומשחק בריחה אחד ב-99 שקל לכל המשפחה (שני מבוגרים ועד שני ילדים עד גיל 18. תוספת על כל ילד נוסף – 15 שקל). המוזיאונים מציעים פעילויות כמו סדנת זר ורדי נייר, סיור צילום בעיר התחתית, סדנת קיריגאמי פרח, קישוט נייר תלת מימדי לסוכה, ומובייל סירות נייר. כמו כן יתקיימו הדרכות לקהל הרחב במגוון של תערוכות חדשות. 

ראשון עד חמישי, 5-1 באוקטובר, לאורך כל היום. פרטים נוספים באתר מוזיאוני חיפה.

המוזיאון הימי הלאומי: תערוכה חדשה בשם "המסע שלי עם גרטה" מציגה את מסעה המיוחד של פעילת האקלים הצעירה גרטה תונברג בשנת 2019 מאנגליה לניו יורק בסירה המונעת באמצעות אנרגיה סולרית בלבד. במרכז התערוכה יוקרן סרטון האנימציה "המסע של גרטה תונברג" שיצרו המאיירות איה גורדון נוי ועינת רודמן. הסרט מחבר את המבקרים לנושא המאבק בהתחממות הגלובלית באופן רגשי ואסתטי, במטרה לעורר הזדהות עם הנאבקים בתופעה ההרסנית שהיא מעשה ידי אדם.

לילדים תתקיים סדנה ליצירת מובייל מסירות נייר. ברוח קישוטי הנייר של חג סוכות הם ילמדו להכין סירות מנייר צבעוני חלק, מנייר מודפס עם דימויים ימיים, ממפות ועוד, שאותם הם יחברו בחוטים ובענפים למובייל לתלייה על הקיר, מהתקרה ובסוכה.

שני, 2 באוקטובר, בשעה 10:30 ובשעה 12:30; וחמישי, 5 באוקטובר, 10:30. הסדנה מיועדת לילדים בני 6 ומעלה בליווי הורה. המחיר לכרטיס: 25 שקל לילד. המחיר למבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון. לרכישה.

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית: התערוכה "אדמה, מים, רוח, אש… וריקות" שופכת אור על חמשת האלמנטים שמהם מורכב היקום שלנו. התערוכה משלבת עבודות של אמנים יפנים וישראלים מתחומי אמנות שונים הקשורים לתרבות יפן.

לילדים תתקיים סדנת קאמי מאטסורי (פסטיבל הנייר) – קישוט נייר תלת מימדי לסוכה באמצעות אמנות קיפולי נייר המשלבת גזירה שנקראת ביפנית קיריגאמי. 

שני, 2 באוקטובר, בשעה 10:30; שבת, 7 באוקטובר, בשעה 10:30 ובשעה 12:30. הפעילות מיועדת לילדים בני 6 ומעלה בליווי הורה. המחיר לכרטיס: 25 שקל לילד. המחיר למבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון. לרכישה.

 

קאמי מאטסורי - פסטיבל הנייר, במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)

קאמי מאטסורי – פסטיבל הנייר, במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)

 

מוזיאון חיפה לאמנות: שלוש התערוכות "ואדי", "כוראוגרפיה של התנגדות" ו"יארו ורגה: סיפורי מסעות בארץ" לוקחות את המבקרים למסע שיוצא מהסיפור המקומי – של ואדיות חיפה, של מחאות בישראל ושל הסופר קרל מאי – וממשיך לעבר סוגיות אקולוגיות ופוליטיות שפורצות את גבולות המקום והזמן.

לילדים תתקיים סדנה בנושא חיות חיפאיות כמו חזירי בר, דורבנים, קיפודים, נמיות. הסדנה תחל בתערוכה "ואדי" ובהתבוננות משותפת ביצירות שמדברות על המתח בין העיר לטבע. לאחר מכן תתקיים סדנה שבה ייצרו המשתתפים באמצעות טכניקות אמנותיות של ראבינג והדפס, גזירה והדבקה, קולאז' של חיית בר חיפאית.

ראשון, 1 באוקטובר, בשעה 10:00; שלישי, 3 באוקטובר, 10:00. הפעילות מיועדת לילדים בני 6 ומעלה בליווי הורה. המחיר לכרטיס: 45 שקל לילד. המחיר למבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון. לרכישה.

מוזיאון הרמן שטרוק: במוזיאון נפתחה תערוכה חדשה – "שעתוק והבעה" – של אוסף ציורים והדפסים של האמן יהודי-גרמני הרמן שטרוק, שנתרמו על ידי איש העסקים צבי נטע. בתערוכה ניתן ללמוד על תהליכי היצירה המיוחדים של שטרוק ועל מגוון האפשרויות שעמדו לרשותו בבחירת טכניקת ההדפס, סוג הנייר, הפורמט, הסגנון והצבע. 

לילדים תתקיים סדנה להדפסת קישוטים לסוכה.

ראשון, 1 באוקטובר, בשעה 10:30 ובשעה 12:30; חמישי, 5 באוקטובר, בשעה 10:30 ובשעה 12:30. הפעילות מיועדת לילדים בני 6 ומעלה בליווי הורה. המחיר לכרטיס: 25 שקל לילד. מבוגר מלווה ללא תשלום. לרכישה.

 

סדנת הדפס קישוטים לסוכה במוזיאון הרמן שטרוק (צילום: ג'ני כצנר)

סדנת הדפס קישוטים לסוכה במוזיאון הרמן שטרוק (צילום: ג'ני כצנר)

 

מוזיאון העיר חיפה: "תערוכת הפרח" היא מחווה לתערוכה הנוסטלגית שהוצגה בחיפה במשך עשרות שנים, עד לאמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת. בתערוכה משולבות פעילויות אינטראקטיביות – משחק זיכרון ענק של פרחים, חלל משפחתי חווייתי שמוקדש לספרי ילדים ולמגזינים על פרחים, חדר חושך עם לוחות ציור זוהרים בחשיכה, פעילות אוריגמי ליצירת פרחים על ידי קיפולי נייר, חדר אנציקלופדיה עם הסברים על פרחים וצמחים, ופעילות פרחי ענק מעץ בחצר שאת האבקנים שלהם ממלאים בעזרת חוטי טריקו.

תעלומה בעקבות הטמפלרים: משחק בריחה אינטראקטיבי במושבה הגרמנית שבו נשלחים המשתתפים למשימה שבה הם יאתרו רמזים הפזורים במבני המושבה במטרה לפתור תעלומה סודית שהתרחשה בימי הטמפלרים. הפעילות יוצאת ומסתיימת במוזיאון העיר.

מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל

תערוכת "נוסעים בזרם" בשיתוף עם חברת יונדאי: רכב חשמלי תלוי הפוך, ומתחתיו כתמונת מראה חלקיו הפנימיים. במה שקופה ועמדות אינטראקטיביות מעניקות מענה ויזואלי מפתיע לשאלה איך זה עובד. במקביל נמשכת התערוכה "FOOL ME" שמציגה את אמנות התעתועים ואת סודותיה המדעיים, כולל סדרת סרטונים של אמן החושים נמרוד הראל, גילוי הקשר בין קסמים ואשליות למדע, פיזיולוגיה ויכולת התפישה של המוח, והתנסות אישית.

מדעטק, רחוב שמריהו לוין 25. מחיר הכרטיס דרך אתר האינטרנט: 84 שקל, מחיר הכרטיס ברכישה ישירה בקופה: 89 שקל. הכניסה חינם עד גיל 5. לשעות הפעילויות יש להתעדכן באתר המוזיאון

 

"נוסעים בזרם", מדעטק (צילום: פדואה דיזיין)

"נוסעים בזרם", מדעטק (צילום: פדואה דיזיין)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רבקה

    חיפה נהייתה לא פחות גרועה מקרית אתא. עם כל מה שקורה בחדשות, פלילים בחיפה, יריות באור יום וחיסולים ורציחות, מעדיפה להתרחק מהעיר הזאת. איך אתם מארגנים אירועים המוניים כאלו כשאינכם יכולים להגן על התושבים שלכם ועל העוברים בעיר שלכם מחיות בר וחיות אדם? איך?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר