הקלרניתנית שרון קם (צילום: יח"צ)
הקלרניתנית שרון קם (צילום: יח"צ)

חוזרים לנגן בצל המלחמה: הפילהרמונית פותחת עונה בחיפה

לאחר דחייה של יותר מחודש, הנחיות פיקוד העורף מאפשרות לפילהרמונית הישראלית לחזור לנגן ולפתוח את העונה ה-87. הקונצרט הראשון בחיפה יתקיים מחר באודיטוריום ויציג את המנצח האורח אלכסנדר בלוך ואת הקלרניתנית שרון קם

פורסם בתאריך: 4.12.23 09:16

למרות המלחמה ותחושות העצב והדאגה, בתזמורת הפילהרמונית הישראלית מאמינים שלמוזיקה יש תפקיד חשוב גם בימים קשים אלה. לפיכך, העונה ה-87 של הפילהרמונית נפתחה, אם כי באיחור של חודש, וסדרת הקונצרטים עם המנצח האורח אלכסנדר בלוך והקלרניתנית שרון קם מתקיימת כמתוכנן.

מחר (שלישי) יתקיים באודיטוריום במרכז הכרמל הקונצרט הראשון של העונה בחיפה, והתוכנית המעודכנת תציג שלוש יצירות – פרלוד לאחר הצהריים של פאון מאת דביסי, קונצ'רטו לקלרנית מס' 1 של וובר וסימפוניה מס' 2 של ברהמס.

בלוך, יליד צרפת, מונה למנהל המוזיקלי של התזמורת הלאומית של ליל בתחילת עונת 2017-2016. בשנים 2021-2015 הוא היה מנצח אורח ראשי של התזמורת הסימפונית של דיסלדורף. בין הופעותיו הבולטות בשנים האחרונות ניתן למנות את הבכורה שלו עם האופרה הממלכתית של בוואריה, את הקונצרטים עם התזמורת הסימפונית של ברן ועם התזמורת הסימפונית הגרמנית ברלין, ואת בכורת האופרה “שיעורים באהבה ואלימות” מאת ג’ורג’ בנג’מין באופרה של ליון.

בעונות קודמות ניצח בלוך על תזמורות בשווייץ, סין, וויילס, כוויית, צרפת, אנגליה, סקוטלנד, נורווגיה, דנמרק ובלגיה, ועל הפילהרמונית הישראלית. ב-2012 הוא השלים את תואר המאסטר בניצוח בכיתתו של ז’ולט נאגי, ולאחר מכן זכה בדיפלומה ובמלגת סר ג’ון זוקוניס במכללה המלכותית הצפונית למוזיקה.

 

מנצח אלכסנדר בלוך (צילום: יח"צ)

מנצח אלכסנדר בלוך (צילום: יח"צ)

 

 

קם היא אחת מהקלרניתניות הסולניות המובילות בעולם, והיא מופיעה עם תזמורות ידועות בארצות הברית, באירופה וביפן זה יותר מ-20 שנה. יצירות המופת של מוצרט לקלרנית נמצאות במרכז פועלה האמנותי מתחילת הקריירה שלה. בגיל 16 היא ניגנה את הקונצ’רטו לקלרנית של מוצרט בהופעת הבכורה שלה עם הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה. במסגרת חגיגות 250 שנה להולדתו של מוצרט בתיאטרון הלאומי בפראג שודר הקונצ’רטו שלו בביצועה בשידור ישיר בטלוויזיה ב־33 מדינות.

כנגנית נלהבת של מוזיקה קאמרית היא מופיעה בקביעות עם אמנים נודעים, ובהם כריסטיאן טצלף, לייף אובה אנדסנס, קרולין וידמן ורביעיית ירושלים. היא אורחת קבועה בפסטיבלי מוזיקה כמו שלזוויג-הולשטיין, קורק, ורבייה ודלפט. קם מרבה לבצע מוזיקה עכשווית, והיא ניגנה יצירות רבות בביצועי בכורה, לרבות הקונצ’רטו והרביעייה של קז’ישטוף פנדרצקי. היא מרגישה בבית במגוון רחב של סגנונות מוזיקליים – מקלאסי ועד מודרני וג’אז – כפי שמשתקף בדיסקוגרפיה העשירה שלה.

קם זכתה בפרסים רבים על הקלטותיה, הכוללות יצירות מאת ובר, רוסיני, מנדלסון, שפוהר וקלאסיקות אמריקאיות, עם תזמורת הגוונדהאוס של לייפציג בניצוחו של קורט מזור ועם הסימפונית של לונדון בניצוחו של בעלה גרגור בול. אלבום הטריו החדש שלה – "קונטרסטים" – שאותו היא הקליטה עם שותפיה המוזיקליים הוותיקים הוויולן אורי קם והפסנתרן מתן פורת, זכה מיד עם השקתו להיכלל ברשימת המיטב של פרס מבקרי התקליטים הגרמני. ב־2020 יצאו לאור הקלטותיה עם תזמורת הרדיו של וינה בניצוחו של גרגור בול ליצירות מאת ובר ובני תקופתו קרוסל וקורפינסקי.

אודיטוריום חיפה, מרכז הכרמל. שלישי, 5 בדצמבר, שעה 19:00.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר